Τα top 5 οικονομικά μικρά βενζίνης με 100 ίππους
220.672 Επισκέψεις στο άρθρο
3 Φωτογραφίες »
Και οικονομία και γκάζι: Χαμηλή κατανάλωση δε σημαίνει πως δεν «πάει βήμα». Σας παρουσιάζουμε 5 μικρά μοντέλα βενζίνης που καταφέρνουν να κινούνται οικονομικά και σβέλτα.
Συνήθως το τίμημα για τις καλές επιδόσεις είναι η αυξημένη κατανάλωση, ενώ αντιστοίχως η χαμηλή κατανάλωση συνεπάγεται με μια ατονία στις επιδόσεις. Βεβαίως αυτό δεν αποτελεί «κανόνα», καθώς αρκετοί κατασκευαστές εξέλιξαν τα μοντέλα τους ώστε να συνδυάζουν τη χαμηλή κατανάλωση με καλές επιδόσεις. Εμείς θα δούμε παρακάτω πέντε μικρά βενζίνης που πετυχαίνουν τόσο καλές επιδόσεις, όσο και χαμηλή κατανάλωση. Οι επιλογές μας αφορούν εκδόσεις με ισχύ γύρω στους 100 ίππους που είναι οι πιο δημοφιλείς.
Με ποια «κόλπα» οι κατασκευαστές συνδυάζουν χαμηλή κατανάλωση με καλές επιδόσεις
1. Το downsizing (ελαχιστοποίηση του κυβισμού, αλλά και του αριθμού των κυλίνδρων) με παράλληλη χρήση του turbo είναι πλέον η «αγαπημένη» λύση των κατασκευαστών στην προσπάθειά τους να εξελίξουν τους κινητήρες τους τόσο σε απόδοση όσο και σε κατανάλωση καυσίμου.
2. Η κλιμάκωση του κιβωτίου. Με 5 ή 6 (κυρίως) σχέσεις, τα μηχανικά κιβώτια εφαρμόζουν συνήθως μακριά κλιμάκωση, για την επίτευξη χαμηλών τιμών κατανάλωσης. Στους σύγχρονους μάλιστα κινητήρες με υπερτροφοδότηση, ο κατασκευαστής μπορεί να επιλέξει ιδιαίτερα αραιή κλιμάκωση χωρίς να επηρεάζονται δραματικά οι επιδόσεις του σε επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει.
3. Αεροδυναμική. Περίπου το 70-80% της ισχύος ενός κινητήρα στον αυτοκινητόδρομο αναλώνεται στην αεροδυναμική αντίσταση. Η ραγδαία εξέλιξη της αεροδυναμικής σήμερα έφερε στο προσκήνιο ανάλογα σχεδιασμένα αυτοκίνητα. Ο μέσος όρος του συντελεστή οπισθέλκουσας του μέσου ευρωπαϊκού αυτοκινήτου τη δεκαετία του 80 ήταν 0,45. Σήμερα έχει πέσει κάτω από 0,30…
4. Τα ήπια υβριδικά συστήματα που εκμεταλλεύονται τη «χαμένη» ενέργεια από το φρενάρισμα και την χρησιμοποιούν για να τροφοδοτήσουν ηλεκτρικά μέρη του οχήματος, απαλλάσσοντας τον κινητήρα ή και σε αρκετές περιπτώσεις προσφέροντας έξτρα ροπή.
Σελίδα 2 | Renault Clio 1,0 TCe 100 PS |
Σελίδα 3 | Peugeot 208 1,2 PureTech 100 PS |
Σελίδα 4 | Opel Corsa 1,2 DIT 100 PS |
Σελίδα 5 | Nissan Micra 1,0 I-GT 100 PS |
Σελίδα 6 | Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS |
Απ'οτι βλέπω και τα 5 έχουν γαλλικούς κινητήρες. Άλλωστε ο 1.2 του group PSA ειναι ο κορυφαίος κινητήρας στην κατηγορία του. Εφόσον βαλατε το C3 με 110cv (+-10cv) βάλτε και το Mazda 2 1.5 90cv με παρόμεις επιδόσεις και πάρα πολυ οικονομικο... σε δικές σας μετρησεις 5.5 L/100 (0-100 11,1) 11,1 εχει και το Clio αλλά με 5,8 κατανάλωση...
Γαλλική υπόθεση βλέπω η οικονομία..
Καλημέρα Σα Τοp 5. Το Honda jazz ... μάλλον το Καλύτερο. Αλά και το ακριβότερο Χερετισμους
Το fiesta 1.0 πουθενά στην λιστα? Ίσως θα έπρεπε παιδιά!!!
Πράγματι πολύ καλά τα γαλλικά δεν σκουριάζουν στο σασί και στις αναρτήσεις (κάκιστη ποιότητα κατασκευης)όπως μερικά 207 και 208 της Peugeot βάση Autobild.de
Αναμενόμενο ότι και τα 5 έχουν γαλλικούς κινητήρες. Πάντα τα Γαλλικά είναι οικονομικά, τραβάνε πολύ καλά ακόμα και στις χαμηλές στροφές και δεν σβήνουν σαν κάτι αλλα και πάντα εδώ και χρόνια έχουν τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Και τελος δεν καίνε λάδια όπως κάτι γερμανικά, ιαπωνικά κλπ
Που είναι το Polo ειναι το μόνο που έχει διλιτρο κινητήρα όταν σοβαρέψει το παιχνίδι