Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα περάσει για πρώτη φορά στην παραγωγή με τον «Smartstream G1.6 T-GDi». Πρόκειται για έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης με τέσσερις κυλίνδρους σε σειρά, με την απόδοσή του να αγγίζει τους 180 ίππων και τη ροπή να φτάνει στα 265Nm.
Πόσοι & ποιοι κινητήρες έχουν τεχνολογία CVVD;
63.733 Επισκέψεις στο άρθρο
G1.6 T-GDi: Ο πρώτος κινητήρας με τη τεχνολογία CVVD
Όπως ήδη αναφέραμε, η αρχή για την συγκεκριμένη τεχνολογία, που πέρασε για πρώτη φορά σε κινητήρες μαζικής παραγωγής έγινε με τον «Smartstream G1.6 T-GDi», που «απολαμβάνει» όλα τα πλεονεκτήματά της. Πρόκειται για έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης με τέσσερις κυλίνδρους σε σειρά, με την απόδοσή του να αγγίζει έως και τους 204 ίππους στην περίπτωση του i20 N (σ.σ. έως 198 ίππους στο ανανεωμένο Kona και 180 στο Tucson). Στην προκειμένη περίπτωση, το CVVD εξοπλίζεται με έναν οδοντωτό κανόνα που μετατοπίζει το κέντρο του εκκεντροφόρου δημιουργώντας κατά κάποιον τρόπο ένα νέο προφίλ έκκεντρου εισαγωγής που είτε επιμηκύνει το βύθισμα, είτε συντομεύει την επικάλυψη της βαλβίδας. Για πρώτη φορά τον είδαμε κάτω από το καπό του Hyundai Sonata προς τα τέλη του 2019, ενώ πλέον βρίσκεται στην γκάμα κινητήρων και άλλων μοντέλων.
CVVD σε μοτέρ από 1,0 λτ. με έως και 204 άλογα
Επιπρόσθετα, η οικογένεια Smartstream αριθμεί και άλλα μέλη, πέραν του πρωτότοκου 1.600άρη που πρσφέρεται ανάλογα το μοντέλο με απόδοση 180, 198 ή 204 ίππων. Νεότερη προσθήκη, ο τετρακύλινδρος των 1,5 λτ. (1.482 κ.εκ.) που αποδίδει 159 ίππους με 253 Nm ροπής στην υπετροφοδοτούμενη εκδοχή του και 110 άλογα με 144 Nm ροπής στην ατμοσφαιρική, ο οποίος κοσμεί την γκάμα των i30 και i30 Fastback. Χαμηλότερα, από πλευράς κυβισμού, συναντούμε τον τρικύλινδρο turbo του 1,0 λτ. (998 κ.εκ.) σε δύο version ονομαστικής ισχύος 100 και 120 ίππων, ο οποίος φιλοξενείται στο μηχανοστάσιο ουκ ολίγων μοντέλων της κορεατικής φίρμας: i10, i20, Kona, i30, i30 Fastback, αλλά και στο ολοκαίνουργιο Bayon, στην νεότερη πρόταση της Hyundai της hot κατηγορία των B-SUV. Σημειώστε ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι παραπάνω κινητήρες συνεργάζονται αρμονικά με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης και μείωση των εκπομπών ρύπων.
Καλό νέο αλλά η ουσία είναι να το δούμε σε 'καθημερινά' μοντέλα όπου η Hyundai έχει μείνει πίσω - ούτε επιδόσεις, ούτε ραφινάρισμα ούτε οικονομία σε σχέση με τον ανταγωνισμό...
@YS από ότι διάβασα στο άρθρο υπάρχει στα περισσότερα μοντελα που κυκλοφορουν τωρα. Δεν εχει τυχει να οδηγήσω καποιο απο τα νέα Hyundai αλλά και μεσα στο site τους που μπήκα αναφέρουν στα τεχνικά ποια μοτερ έχουν αυτη την τεχνολογία.
Καλό νέο αλλά η ουσία είναι να το δούμε σε 'καθημερινά' μοντέλα όπου η Hyundai έχει μείνει πίσω - ούτε επιδόσεις, ούτε ραφινάρισμα ούτε οικονομία σε σχέση με τον ανταγωνισμό...
@YS από ότι διάβασα στο άρθρο υπάρχει στα περισσότερα μοντελα που κυκλοφορουν τωρα. Δεν εχει τυχει να οδηγήσω καποιο απο τα νέα Hyundai αλλά και μεσα στο site τους που μπήκα αναφέρουν στα τεχνικά ποια μοτερ έχουν αυτη την τεχνολογία.
@monacular ή όπως αλλιώς σε λένε,άσε μας με τα ψιουμταο βαρςθηκαμε