ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τέλος τα ντίζελ σε Αθήνα, Θεσ/νίκη & άλλες πόλεις

18.939 Επισκέψεις στο άρθρο (12/11/2018)

Χαριστική βολή ετοιμάζει η Κυβέρνηση για όλα τα ντίζελ αυτοκίνητα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Τι δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος; Έρχεται παράλληλο πακέτο με κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Έχει μαλλιάσει η γλώσα μας να γράφουμε για τον ερχομό του τέλους της πετρελαιοκίνησης στα επιβατικά αυτοκίνητα ως επακόλουθο και του γενικότερου κλίματος αποστροφής των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς το ντίζελ. Από τον Σεπτέμβρη του 2016 έως και σήμερα, μάλιστα, έχουν παρθεί αποφάσεις σε διάφορες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου προς την κατεύθυνση αυτή με απώτερο σκοπό τη βελτίωση του αέρα που αναπνέουν οι Ευρωπαίοι πολίτες.

Σε αυτό το κλίμα, λοιπόν, έρχονται και οι εξαγγελίες του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιώργου Σταθάκη, στην εφημερίδα «Έθνος» για ένα σχέδιο που θα δώσει τη χαριστική βολή στα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες (ντίζελ και βενζίνης) και πρόκειται να ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες. Αυτό το νέο σχέδιο, όμως, κάνει την εμφάνισή του επτά χρόνια μετά την ελεύθερη κυκλοφορία των ντίζελ Euro5 και Euro6 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και βρίσκει χιλιάδες συμπολίτες μας να χρωστούν ακόμα δόσεις του καινούργιου τους ντίζελ αυτοκινήτου.
 
Αναλυτικότερα, ο υπουργός δήλωσε «Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο αποµακρυνόµαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εµείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έµφαση στα θέµατα των αυτοκινήτων και των µεταφορών, µε στόχο να φύγουµε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχηµάτων». Επίσης σημειώνουμε πως σε παλαιότερη σύνοδο κορυφής των δημάρχων, τη C40 Mayors Summit, ο δήμαρχος της Αθήνας, κ. Γιώργος Καμίνης, υπέγραψε την απαγόρευση των ντίζελ αυτοκινήτων και φορτηγών στο Δήμο Αθηναίων από το 2025.
 
Από εκεί και πέρα υπενθυμίζουμε μερικά εξαιρετικά σημαντικά στοιχεία και εξελίξεις που έχουν συμβεί μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια γύρω από το ντίζελ.
  • Πρόσφατη έκθεση του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης αναφέρει πως αν και η γενική εικόνα των ρύπων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα αιωρούμενα σωματίδια, τα οποία υπολογίζεται ότι καταγράφουν υπερβάσεις σε περιοχές όπου ζει το 21% του αστικού πληθυσμού.
  • Η Αθήνα το 2017 ήταν στην 3η θέση στις πόλεις με την περισσότερη ατμοσφαιρική ρύπανση σύμφωνα με ευρωπαϊκή έρευνα για το νέφος, ενώ υπολογίζεται ότι εξαιτίας αυτής, ο μέσος 30χρονος Αθηναίος θα ζήσει λιγότερο κατά 13 μήνες.
  • Κάθε χρόνο 3 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πεθαίνουν εξαιτίας του μολυσμένου αέρα των πόλεων, με το καρκινογόνο NOx που παράγουν οι πετρελαιοκινητήρες, να θεωρείται ότι έχει μεγάλο μέρος της ευθύνης.
  • Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μεγάλης έρευνας στην Ευρώπη ακόμα και τα Euro6 ντίζελ είναι πολύ παραπάνω από τα όρια σε εκπομπές NOx με το ποσοστό να αγγίζει έως και το 1.600%, ήτοι σε 1.280 γρ. καρκινογόνων NOx αντί των 80 γρ./ 1.000 χλμ..
Παράλληλα με την εκδίωξη των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων από τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας μας αναμένεται και ένα πακέτο κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στα πλαίσια ενός ευρύτερου Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας. Ειδικότερα, σε αυτό το πακέτο θα συμπεριλαμβάνονται:
  • Η 10ετής προσαρμογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.
  • Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευματοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων)
  • Η συνεργασία με τις εταιρείες ηλεκτρισμού για την τοποθέτηση ρευματοδοτών κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων.
Από εκεί και πέρα όμως οφείλουμε να σταθούμε στην παλαιότητα του στόλου των οχημάτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους η οποία υπολογίζεται στα 13,5 έτη, σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Ε. στις αρχές του 2018, αριθμός που επηρεάζεται κατά βάση από τα παλιάς τεχνολογίας επαγγελματικά οχήματα (π.χ. ταξί, φορτηγά) αλλά και το στόλο των λεωφορείων που χρησιμοποιούνται για τις αστικές μετακινήσεις σε διάφορες πόλεις της Ελλάδος. Από τα 5.104.908 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, τα 3.537.525 από αυτά είναι άνω της 10ετίας ενώ τα σχετικά καινούρια με περίπου 6 χρόνια στην πλάτη τους είναι μόνο 530.000 αυτοκίνητα.

Εσείς πως βλέπετε τα επερχόμενα νέα μέτρα που θέλει να λάβει η Κυβέρνηση ενάντια στα αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης; Συμφωνείτε με το σχέδιο για τη βελτίωση του αέρα που αναπνέουμε και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης; Τι λέτε;
 

Autotriti.gr
EURONCAR ASFALH FORTIGA