Χαριστική βολή ετοιμάζει η Κυβέρνηση για όλα τα ντίζελ αυτοκίνητα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Τι δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος; Έρχεται παράλληλο πακέτο με κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Σε αυτό το κλίμα, λοιπόν, έρχονται και οι εξαγγελίες του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιώργου Σταθάκη, στην εφημερίδα «Έθνος» για ένα σχέδιο που θα δώσει τη χαριστική βολή στα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες (ντίζελ και βενζίνης) και πρόκειται να ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες. Αυτό το νέο σχέδιο, όμως, κάνει την εμφάνισή του επτά χρόνια μετά την ελεύθερη κυκλοφορία των ντίζελ Euro5 και Euro6 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και βρίσκει χιλιάδες συμπολίτες μας να χρωστούν ακόμα δόσεις του καινούργιου τους ντίζελ αυτοκινήτου.
Αναλυτικότερα, ο υπουργός δήλωσε «Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο αποµακρυνόµαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εµείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έµφαση στα θέµατα των αυτοκινήτων και των µεταφορών, µε στόχο να φύγουµε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχηµάτων». Επίσης σημειώνουμε πως σε παλαιότερη σύνοδο κορυφής των δημάρχων, τη C40 Mayors Summit, ο δήμαρχος της Αθήνας, κ. Γιώργος Καμίνης, υπέγραψε την απαγόρευση των ντίζελ αυτοκινήτων και φορτηγών στο Δήμο Αθηναίων από το 2025.
Από εκεί και πέρα υπενθυμίζουμε μερικά εξαιρετικά σημαντικά στοιχεία και εξελίξεις που έχουν συμβεί μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια γύρω από το ντίζελ.
Πρόσφατη έκθεση του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης αναφέρει πως αν και η γενική εικόνα των ρύπων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα αιωρούμενα σωματίδια, τα οποία υπολογίζεται ότι καταγράφουν υπερβάσεις σε περιοχές όπου ζει το 21% του αστικού πληθυσμού.
Η Αθήνα το 2017 ήταν στην 3η θέση στις πόλεις με την περισσότερη ατμοσφαιρική ρύπανση σύμφωνα με ευρωπαϊκή έρευνα για το νέφος, ενώ υπολογίζεται ότι εξαιτίας αυτής, ο μέσος 30χρονος Αθηναίος θα ζήσει λιγότερο κατά 13 μήνες.
Κάθε χρόνο 3 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πεθαίνουν εξαιτίας του μολυσμένου αέρα των πόλεων, με το καρκινογόνο NOx που παράγουν οι πετρελαιοκινητήρες, να θεωρείται ότι έχει μεγάλο μέρος της ευθύνης.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μεγάλης έρευνας στην Ευρώπη ακόμα και τα Euro6 ντίζελ είναι πολύ παραπάνω από τα όρια σε εκπομπές NOx με το ποσοστό να αγγίζει έως και το 1.600%, ήτοι σε 1.280 γρ. καρκινογόνων NOx αντί των 80 γρ./ 1.000 χλμ..
Παράλληλα με την εκδίωξη των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων από τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας μας αναμένεται και ένα πακέτο κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στα πλαίσια ενός ευρύτερου Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας. Ειδικότερα, σε αυτό το πακέτο θα συμπεριλαμβάνονται:
Η 10ετής προσαρμογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.
Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευματοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων)
Η συνεργασία με τις εταιρείες ηλεκτρισμού για την τοποθέτηση ρευματοδοτών κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων.
Από εκεί και πέρα όμως οφείλουμε να σταθούμε στην παλαιότητα του στόλου των οχημάτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους η οποία υπολογίζεται στα 13,5 έτη, σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Ε. στις αρχές του 2018, αριθμός που επηρεάζεται κατά βάση από τα παλιάς τεχνολογίας επαγγελματικά οχήματα (π.χ. ταξί, φορτηγά) αλλά και το στόλο των λεωφορείων που χρησιμοποιούνται για τις αστικές μετακινήσεις σε διάφορες πόλεις της Ελλάδος. Από τα 5.104.908 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, τα 3.537.525 από αυτά είναι άνω της 10ετίας ενώ τα σχετικά καινούρια με περίπου 6 χρόνια στην πλάτη τους είναι μόνο 530.000 αυτοκίνητα.
Εσείς πως βλέπετε τα επερχόμενα νέα μέτρα που θέλει να λάβει η Κυβέρνηση ενάντια στα αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης; Συμφωνείτε με το σχέδιο για τη βελτίωση του αέρα που αναπνέουμε και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης; Τι λέτε;
Καλά, σάμπως η πρώτη εξαγγελία είναι που θα μείνει στα χαρτιά; Στην επαρχία, ακούμε κάτι τέτοια και γελάμε...Θα πάει ο μισθωτός των 700 ευρώ και παππούς με την πετσοκομμένη σύνταξη να πάρει ηλεκτρικό. "Masturbation goes cloud " που λένε και στο χωριό μου...
Ρε δεν μας παρατάτε λέω εγώ; απελευθέρωσε τα diesel γιατί τάχα μου. Έχουν χαμηλές εκπομπές. Ρύπων, και τώρα σας ένοιαξε η υγεία.,πριν δεν το σκεφτόσασταν. Όλα εισπρακτικά είναι.
Λοιπον, αν θελουμε να σοβαρευτουμε πρεπει να ξερουμε τα εξεις: τα περισσοτερα diesel που κυκλοφορουν στην Αθηνα κατα 90 και πλεον τις % ειναι επαγγελματικα (ταξι και φορτηγα),τα ΙΧ ειναι πολυ λιγα και σχετικα καινουργια τα περισσοτερα. Τα περισσοτερα ΙΧ κανουν τα σερβις κανονικοτατα! Τα επαγγελματικα ομως ειναι που υστερουν λογο παλαιοτητας αλλα και απο κακο σερβις! Αλλα το βασικοτερο προβλημα ειναι η ιδια η Πολιτεια, η οποια δε κανει κανενα ουσιαστικο ελεγχο στα επαγγελματικα diesel τα οποια σε πολυ μεγαλο ποσοστο εχουν αφαιρεσει φιλτρα καταλυτη και εχουν βαλει ειδικα προγραμματα στους εγκεφαλους , με αποτελεσμα να βγαζουν κατα 50% περισσοτερους ρυπους για να εχουν 15 με 20 % λιγοτερη καταναλωση! Αυτα τα ολιγα! Ευχαριστω!
ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΝΕ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΟΥΤΕ ΤΟ 2030 ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ
ΟΥΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΑ EURO 6 ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥΣ
ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Κύροι του autotriti για ακόμη μια φορά δείχνετε ότι είστε όπου φυσάει ο άνεμος. Τόσο καιρό μας είχατε πρίξει με τα diesel , τώρα βάλατε και την βενζίνη στην εξίσωση. Εσείς κύριοι τι αυτοκίνητα έχετε? tesla? Μην παίζετε με την νοημοσύνη μας. Ο κάθε σταθάκης ας κοιτάξει να λύσει τα πολύ σοβαρότερα προβήματα που αντιμετώπίζει ο μέσος έλληνας πολίτης και να αφήσει τις μεγάλες φανφάρες γι αυτούς που τα χάφτουν. Στην ελλάδα ηλεκτροκίνηση ούτε σε 20 χρόνια δεν πρόκειτε να υπάρξει. Δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική υποδομή. Νομίζετε οτι απευθύνεστε σε ανθρώπους που ζουν σε άλλη χώρα? Επίσης τα ηλεκτροκίνητα για να ξέρετε δεν είναι λιγότερο ρυπογόνα απο τα αυτοκινητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η παραγωγή της μπαταρίας είναι αρκετά επιβλαβής για το περιβάλλον
Συνολικά και υπό τις σημερινές συνθήκες τα ηλεκτροκίνητα επιβαρύνουν το κλίμα εξίσου με τα συμβατικά Ι.Χ. που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποφαίνεται έρευνα που διεξήγε το 2011 το Ινστιτούτο Ενέργειας και Περιβαλλοντικών Ερευνών της Χαϊδελβέργης. Η παραγωγή της μπαταρίας είναι αρκετά επιβλαβής για το περιβάλλον Συνολικά και υπό τις σημερινές συνθήκες τα ηλεκτροκίνητα επιβαρύνουν το κλίμα εξίσου με τα συμβατικά Ι.Χ. που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποφαίνεται έρευνα που διεξήγε το 2011 το Ινστιτούτο Ενέργειας και Περιβαλλοντικών Ερευνών της Χαϊδελβέργης. Η παραγωγή της μπαταρίας είναι αρκετά επιβλαβής για το περιβάλλον
Συνολικά και υπό τις σημερινές συνθήκες τα ηλεκτροκίνητα επιβαρύνουν το κλίμα εξίσου με τα συμβατικά Ι.Χ. που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποφαίνεται έρευνα που διεξήγε το 2011 το Ινστιτούτο Ενέργειας και Περιβαλλοντικών Ερευνών της Χαϊδελβέργης.
Ο βασικός λόγος είναι ότι η περιβαλλοντική ρύπανση απλώς «μετατίθεται»: συγκεκριμένα από το δρόμο στο εργοστάσιο. Διότι πάνω από το 50% του ρεύματος που καταναλώνεται στη Γερμανία συνεχίζει να παράγεται από τον ιδιαίτερα επιβλαβή για το περιβάλλον λιγνίτη, λιθάνθρακα και το φυσικό αέριο. Όπως καταδεικνύουν σχετικές έρευνες, όποιος «φουλάρει» το ηλεκτροκίνητο με απλό και όχι οικολογικό ρεύμα, πρέπει να διανύσει 100.000 χλμ. πριν θεωρηθεί πιο «πράσινος» από ένα συμβατικό Ι.Χ.Και στην παραγωγή τους όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν απαραίτητα πρότυπο. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Φραουνχόφερ, κατά την παραγωγή ενός ηλεκτροκίνητου εκπέμπεται διπλάσια ποσότητα επιβλαβών αερίων από ότι σε ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μπαταρία τους. Διαβάστε πρώτα καμια μελέτη σοβαρού περιοδικού και μετά μιλήστε για τον καθαρό αερα. Μας έχετε κουράσει. Εμείς φταίμε που σας διαβάζουμε.
Επιτέλους, πέρασαν αρκετές ώρες μέχρι να δημοσιεύσετε ένα ακόμα προπαγανδιστικό άρθρο ενάντια στα ντίζελ. Έχω πάθει εξάρτηση απο τα άρθρα σας αυτά που εδώ και 3 χρόνια σχεδόν μας βομβαρδίζεται ανελλιπώς, πιστοί στις προσταγές των χορηγών σας που διαπίστωσαν ότι το κέρδος τους μειώθηκε από την άνοδο των πωλήσεων ντίζελ οχημάτων. Αναμένω το επόμενο με την άμεση απαγόρευση και στο τελευταίο χωριό που έχει πάει το ηλεκτρικό ρεύμα, ακόμα και των Euro 6 diesel
Σωστή κίνηση είναι. Τα diesel είναι τα πλέον ρυπογόνα, καθώς αφήνονται και ασυντήρητα. Να απαγορευτούν παντού στις μεγάλες πόλεις.. Αλλά όχι μόνο τα ΙΧ! Όλα. Taxi, λεωφορεία και φορτηγά. Και τα δημόσιας χρήσης.. Να μπει για όλα χρονοδιάγραμμα αντικατάστασής τους και κίνητρα. Και οι μάντρες να απαγορευτεί πια να φέρνουν οτι diesel σαβούρα βρίσκουν..
Καλά, σάμπως η πρώτη εξαγγελία είναι που θα μείνει στα χαρτιά; Στην επαρχία, ακούμε κάτι τέτοια και γελάμε...Θα πάει ο μισθωτός των 700 ευρώ και παππούς με την πετσοκομμένη σύνταξη να πάρει ηλεκτρικό. "Masturbation goes cloud " που λένε και στο χωριό μου...
Ρε δεν μας παρατάτε λέω εγώ; απελευθέρωσε τα diesel γιατί τάχα μου. Έχουν χαμηλές εκπομπές. Ρύπων, και τώρα σας ένοιαξε η υγεία.,πριν δεν το σκεφτόσασταν. Όλα εισπρακτικά είναι.
Λοιπον, αν θελουμε να σοβαρευτουμε πρεπει να ξερουμε τα εξεις: τα περισσοτερα diesel που κυκλοφορουν στην Αθηνα κατα 90 και πλεον τις % ειναι επαγγελματικα (ταξι και φορτηγα),τα ΙΧ ειναι πολυ λιγα και σχετικα καινουργια τα περισσοτερα. Τα περισσοτερα ΙΧ κανουν τα σερβις κανονικοτατα! Τα επαγγελματικα ομως ειναι που υστερουν λογο παλαιοτητας αλλα και απο κακο σερβις! Αλλα το βασικοτερο προβλημα ειναι η ιδια η Πολιτεια, η οποια δε κανει κανενα ουσιαστικο ελεγχο στα επαγγελματικα diesel τα οποια σε πολυ μεγαλο ποσοστο εχουν αφαιρεσει φιλτρα καταλυτη και εχουν βαλει ειδικα προγραμματα στους εγκεφαλους , με αποτελεσμα να βγαζουν κατα 50% περισσοτερους ρυπους για να εχουν 15 με 20 % λιγοτερη καταναλωση! Αυτα τα ολιγα! Ευχαριστω!
ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΝΕ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΟΥΤΕ ΤΟ 2030 ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΟΥΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΑ EURO 6 ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Κύροι του autotriti για ακόμη μια φορά δείχνετε ότι είστε όπου φυσάει ο άνεμος. Τόσο καιρό μας είχατε πρίξει με τα diesel , τώρα βάλατε και την βενζίνη στην εξίσωση. Εσείς κύριοι τι αυτοκίνητα έχετε? tesla? Μην παίζετε με την νοημοσύνη μας. Ο κάθε σταθάκης ας κοιτάξει να λύσει τα πολύ σοβαρότερα προβήματα που αντιμετώπίζει ο μέσος έλληνας πολίτης και να αφήσει τις μεγάλες φανφάρες γι αυτούς που τα χάφτουν. Στην ελλάδα ηλεκτροκίνηση ούτε σε 20 χρόνια δεν πρόκειτε να υπάρξει. Δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική υποδομή. Νομίζετε οτι απευθύνεστε σε ανθρώπους που ζουν σε άλλη χώρα? Επίσης τα ηλεκτροκίνητα για να ξέρετε δεν είναι λιγότερο ρυπογόνα απο τα αυτοκινητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η παραγωγή της μπαταρίας είναι αρκετά επιβλαβής για το περιβάλλον Συνολικά και υπό τις σημερινές συνθήκες τα ηλεκτροκίνητα επιβαρύνουν το κλίμα εξίσου με τα συμβατικά Ι.Χ. που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποφαίνεται έρευνα που διεξήγε το 2011 το Ινστιτούτο Ενέργειας και Περιβαλλοντικών Ερευνών της Χαϊδελβέργης. Η παραγωγή της μπαταρίας είναι αρκετά επιβλαβής για το περιβάλλον Συνολικά και υπό τις σημερινές συνθήκες τα ηλεκτροκίνητα επιβαρύνουν το κλίμα εξίσου με τα συμβατικά Ι.Χ. που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποφαίνεται έρευνα που διεξήγε το 2011 το Ινστιτούτο Ενέργειας και Περιβαλλοντικών Ερευνών της Χαϊδελβέργης. Η παραγωγή της μπαταρίας είναι αρκετά επιβλαβής για το περιβάλλον Συνολικά και υπό τις σημερινές συνθήκες τα ηλεκτροκίνητα επιβαρύνουν το κλίμα εξίσου με τα συμβατικά Ι.Χ. που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποφαίνεται έρευνα που διεξήγε το 2011 το Ινστιτούτο Ενέργειας και Περιβαλλοντικών Ερευνών της Χαϊδελβέργης. Ο βασικός λόγος είναι ότι η περιβαλλοντική ρύπανση απλώς «μετατίθεται»: συγκεκριμένα από το δρόμο στο εργοστάσιο. Διότι πάνω από το 50% του ρεύματος που καταναλώνεται στη Γερμανία συνεχίζει να παράγεται από τον ιδιαίτερα επιβλαβή για το περιβάλλον λιγνίτη, λιθάνθρακα και το φυσικό αέριο. Όπως καταδεικνύουν σχετικές έρευνες, όποιος «φουλάρει» το ηλεκτροκίνητο με απλό και όχι οικολογικό ρεύμα, πρέπει να διανύσει 100.000 χλμ. πριν θεωρηθεί πιο «πράσινος» από ένα συμβατικό Ι.Χ.Και στην παραγωγή τους όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν απαραίτητα πρότυπο. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Φραουνχόφερ, κατά την παραγωγή ενός ηλεκτροκίνητου εκπέμπεται διπλάσια ποσότητα επιβλαβών αερίων από ότι σε ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μπαταρία τους. Διαβάστε πρώτα καμια μελέτη σοβαρού περιοδικού και μετά μιλήστε για τον καθαρό αερα. Μας έχετε κουράσει. Εμείς φταίμε που σας διαβάζουμε.
Επιτέλους, πέρασαν αρκετές ώρες μέχρι να δημοσιεύσετε ένα ακόμα προπαγανδιστικό άρθρο ενάντια στα ντίζελ. Έχω πάθει εξάρτηση απο τα άρθρα σας αυτά που εδώ και 3 χρόνια σχεδόν μας βομβαρδίζεται ανελλιπώς, πιστοί στις προσταγές των χορηγών σας που διαπίστωσαν ότι το κέρδος τους μειώθηκε από την άνοδο των πωλήσεων ντίζελ οχημάτων. Αναμένω το επόμενο με την άμεση απαγόρευση και στο τελευταίο χωριό που έχει πάει το ηλεκτρικό ρεύμα, ακόμα και των Euro 6 diesel
Σωστή κίνηση είναι. Τα diesel είναι τα πλέον ρυπογόνα, καθώς αφήνονται και ασυντήρητα. Να απαγορευτούν παντού στις μεγάλες πόλεις.. Αλλά όχι μόνο τα ΙΧ! Όλα. Taxi, λεωφορεία και φορτηγά. Και τα δημόσιας χρήσης.. Να μπει για όλα χρονοδιάγραμμα αντικατάστασής τους και κίνητρα. Και οι μάντρες να απαγορευτεί πια να φέρνουν οτι diesel σαβούρα βρίσκουν..