ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test: Τα 5 καλύτερα λάστιχα στο φρενάρισμα, σε στεγνό & βρεγμένο

 Σχολιάστε 
29.290 Επισκέψεις στο άρθρο (28/3/2025)
Test: Τα 5 καλύτερα λάστιχα στο φρενάρισμα, σε στεγνό & βρεγμένο
2 Φωτογραφίες »

Σε test ελαστικών 18 ιντσών:
Το Bridgestone Potenza Sport στην 1η θέση ανάμεσα σε 52 λάστιχα
Πρώτη θέση στο βρεγμένο για Hankook, Kumho & Linglong
Στο Top 5 και το Michelin Pilot Sport 5
Το made in Europe Linglong Sport Master είναι το φθηνότερο του Top 5

autotriti team

Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Mega Test 52 θερινών ελαστικών: Ποια έχουν το καλύτερο φρενάρισμα στο στεγνό & στο βρεγμένο;

Εξετάζουμε τις επιδόσεις στο φρενάρισμα 52 θερινών ελαστικών, από ακριβές και οικονομικές μάρκες. Πηγή μας είναι διεθνές test, στη διάσταση 225/40 R18, στο οποίο αξιολογείται η απόσταση ακινητοποίησης στο:

  • Στεγνό (100-0 χλμ./ώρα)
  • Βρεγμένο (80-0 χλμ./ώρα)
Εκτός από τις επιδόσεις, βλέπουμε επίσης την τιμή αγοράς και την εγγύηση αντικατάστασης (όσα έχουν), στοιχείο που ενισχύει τον value for money χαρακτήρα ενός ελαστικού.

Το Bridgestone Potenza Sport στην 1η θέση ανάμεσα σε 52 λάστιχα

Την μικρότερη απόσταση πέδησης από όλα τα λάστιχα του test είχε το Bridgestone Potenza Sport. Συνολικά σε στεγνό και βρεγμένο το Potenza Sport χρειάστηκε 60,2 μέτρα. Το συγκεκριμένο μοντέλο ανήκει στα performance ελαστικά (UHP), τα οποία φημίζονται για τις πολύ καλές επιδόσεις τους στο στεγνό. Αυτό αποδείχθηκε στο εν λόγω test, με το Potenza Sport να έχει την κορυφαία επίδοση στο στεγνό (100-0 χλμ./ώρα σε 32,6 μέτρα).

2η θέση για το Michelin Pilot Sport 5

Συνολική απόσταση πέδησης στα 61,2 μέτρα είχε το Michelin Pilot Sport 5, που βρέθηκε στην 2η θέση του διεθνούς test. Έχοντας την πιο σύγχρονη τεχνολογία της πρώτης 5άδας (2022), το Pilot Sport 5 ανήκει και αυτό στα performance ελαστικά.

Πρώτη θέση στο βρεγμένο για Hankook, Kumho & Linglong

Στην πρώτη θέση επί του φρεναρίσματος στο βρεγμένο (80-0 χλμ./ώρα) έχουμε ισοπαλία με 27,4 μέτρα. Εκεί βρέθηκαν τα Hankook Ventus Evo K137, Kumho Ecsta PS71 και Linglong Sport Master, τρία ακόμη θερινά λάστιχα επιδόσεων. Πρέπει να τονίσουμε πως η αποτελεσματικότητα στο βρεγμένο είναι μία καθοριστική παράμετρος που λαμβάνει υπόψη κάθε νέος αγοραστής. Για την ακρίβεια, το 80% του κοινού κοιτάζει πρώτα και κύρια πόσο καλό είναι ένα λάστιχο στο βρεγμένο.

Το made in Europe Linglong Sport Master είναι το φθηνότερο του Top 5

Πέραν των επιδόσεων, βέβαια, πολύ σημαντικό κριτήριο αγοράς είναι και η τιμή ενός ελαστικού. Από τα 5 μοντέλα που ξεχώρισαν με τις επιδόσεις τους το Linglong Sport Master έχει την καλύτερη τιμή (348 ευρώ/4άδα, χωρίς τοποθέτηση). Μην ξεχνάμε πως η Linglong είναι γνωστή για τις low-budget τιμές των μοντέλων της, τα οποία δεν επιβαρύνονται από δασμούς, καθώς τα προϊόντα της πλέον κατασκευάζονται και σε ευρωπαϊκό έδαφος, όπως είδαμε κι από κοντά στα εγκαίνια του πρώτου ελληνικού shop της μάρκας.
 
Κάτι τέτοιο ισχύει και με το Linglong Sport Master, το οποίο φτιάχνεται στο εργοστάσιο της μάρκας στην Σερβία. Εκτός της τιμής, το Sport Master έχει το σημαντικό «εξτραδάκι» της εγγύησης αντικατάστασης για 1 χρόνο ή 15.000 χλμ.. Εμπορική εγγύηση προσφέρουν επίσης τα Bridgestone, Hankook και Michelin, όχι όμως τα Kumho που φέρνει στην Ελλάδα η εταιρεία ΕΜΑ (επίσημος εισαγωγέας ελαστικών Continental, μεταξύ άλλων).

Αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά & επιδόσεις

Κοιτάζοντας την ετικέτα των 5 ελαστικών βλέπουμε ομοιότητες και διαφορές. Καταρχάς, όλα έχουν δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο Wet A (όπως προτείνει το AutoΤρίτη Test Center) και δείκτη φορτίου-ταχύτητας 92Υ. Επίσης, βλέπουμε πως έχουν  XL σκληρά πλαϊνά. Αυτή η λεπτομέρεια σημαίνει πως τα ελαστικά είτε έχουν περισσότερο υλικό πλέγματος, είτε έχει χρησιμοποιηθεί διαφορετικό και ισχυρότερο υλικό, είτε έχει τοποθετηθεί περισσότερο καουτσούκ στην επιφάνεια του ελαστικού, είτε υπάρχει συνδυασμός όλων των παραπάνω. Στην πράξη, με τα XL ελαστικά το αυτοκίνητο μπορεί να σηκώσει περισσότερο βάρος, ενώ σού επιτρέπουν να κινηθείς και εκτός δρόμου, καθώς τα σκληρά λάστιχα αντέχουν και τα κακοτράχαλα μίας off-road διαδρομής.
 
Ως προς τις διαφορές, Bridgestone και Kumho έχουν δείκτη οικονομίας καυσίμου Fuel D (Fuel C συστήνει το AutoΤρίτη Test Center). Όπως προαναφέραμε, το Michelin έχει την πιο σύγχρονη τεχνολογία παραγωγής, με το Kumho στον αντίποδα να έχει την παλαιότερη, καθώς κυκλοφορεί από το 2016. Σχετικά με τον παραγόμενο εξωτερικό θόρυβο, το Linglong Sport Master είναι 30% πιο ήσυχο με 69 dB, έναντι 72 dB των άλλων τεσσάρων ελαστικών.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Ford
Autotriti.gr