ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test θερινών ελαστικών: Dunlop Sport Maxx RT 2 Vs Falken Azenis FK520

 Σχολιάστε 
7.446 Επισκέψεις στο άρθρο (18/2/2025)
Test θερινών ελαστικών: Dunlop Sport Maxx RT 2 Vs Falken Azenis FK520
3 Φωτογραφίες »

Ισοπαλία στο βρεγμένο: Και τα δύο χρειάζονται 42,2 μέτρα για να σταματήσουν.
Στο στεγνό, το Azenis FK520 έχει 1 μέτρο καλύτερο φρενάρισμα από το Dunlop.
Περισσότερα χλμ. αντέχει το Falken, που βγάζει 3.200 χλμ. παραπάνω σε σχέση με το Sport Maxx RT 2.
Το Dunlop (οριακά πιο ακριβό) είναι 6 χρόνια πίσω σε τεχνολογία από το Falken.

autotriti team

Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Διεθνές test ελαστικών 225/45 R18: Dunlop Sport Maxx RT 2 Vs Falken Azenis FK520

Συγκρίνουμε σε φρενάρισμα και χιλιομετρική αντοχή δύο θερινά λάστιχα performance προδιαγραφών (επιδόσεων), στη διάσταση 225/45 R18. Από τη μία πλευρά βρίσκεται το Dunlop Sport Maxx RT 2, από την άλλη το Falken Azenis FK520.

Ισοπαλία στο βρεγμένο: Και τα δύο χρειάζονται 42,2 μέτρα για να σταματήσουν

Πρώτα και κύρια έχουμε το φρενάρισμα στο βρεγμένο, παράμετρο στην οποία δίνει και μεγαλύτερη σημασία το αγοραστικό κοινό, όπως έχουν δείξει διεθνείς έρευνες. Στην εν λόγω δοκιμασία τα δύο μοντέλα έρχονται ισόπαλα, σημειώνοντας ίδια ακριβώς επίδοση. Πιο συγκεκριμένα, αμφότερα ακινητοποίησαν το αυτοκίνητο αναφοράς στα 42,2 μέτρα στο 100-0 χλμ./ώρα.

Στο στεγνό, το Azenis FK520 έχει 1 μέτρο καλύτερο φρενάρισμα από το Dunlop

Διαφορά επίδοσης παρατηρούμε στο φρενάρισμα στο στεγνό, πάλι με ταχύτητα 100-0 χλμ./ώρα. Εδώ το Falken Azenis FK520 είχε 1 μέτρο καλύτερο φρενάρισμα, ολοκληρώνοντας τη δοκιμασία στα 33,7 μέτρα. Μάλιστα, η επίδοση αυτή βρέθηκε στο Top 5 ολόκληρου του διεθνούς test, στο οποίο μετείχαν συνολικά 50 θερινά λάστιχα. Από την άλλη πλευρά, το Dunlop Sport Maxx RT 2 χρειάστηκε 34,8 μέτρα, πάνω-κάτω όσα και το low-budget μοντέλο LingLong Sport Master (34,4 μ.).

Το Falken αντέχει 3.200 παραπάνω χιλιόμετρα από το Sport Maxx RT 2

Πέραν του φρεναρίσματος, οι testers αξιολόγησαν κι άλλες παραμέτρους στα δύο μοντέλα όπως ο χειρισμός (σε στεγνό + βρεγμένο) και η χιλιομετρική αντοχή. Στην δεύτερη παράμετρο, το Falken Azenis FK520 έχει προβάδισμα κόντρα Dunlop Sport Maxx RT 2. Ειδικότερα, το μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας έβγαλε 44.800 χλμ., 3.200 χιλιόμετρα παραπάνω σε σχέση με το Sport Maxx RT 2 (41.600 χλμ.).

 

Οριακά ακριβότερο το Dunlop, και τα δύο έχουν εμπορική εγγύηση αντικατάστασης

Στον τομέα του value for money των δύο θερινών ελαστικών, σημαντικό πλεονέκτημα και των δύο είναι πως καλύπτονται από εμπορική εγγύηση αντικατάστασης. Ο επίσημος εισαγωγέας των Dunlop (που φέρνει και τα Goodyear) προσφέρει κάλυψη 1 έτους ή 15.000 χλμ., ενώ η κάλυψη της Falken Ελλάς είναι για 1 χρόνο ή 20.000 χλμ..
 
Οριακή διαφορά εντοπίζεται στην τιμή αγοράς, που θα τη χαρακτηρίζαμε «τσιμπημένη»  από τη στιγμή που μιλάμε για δύο μοντέλα μεγάλης διάστασης ελαστικών. Κοντά 650-660 ευρώ είναι το κόστος 4άδας των Dunlop, στα 620 ευρώ είναι η αντίστοιχη τιμή για τα Falken, χωρίς να υπολογίζουμε την τοποθέτηση.

6 χρόνια παλαιότερη τεχνολογία για το Dunlop, που είναι και 20% πιο θορυβώδες, σύμφωνα με την ετικέτα του

Τέλος έχουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές των δύο ελαστικών. Καταρχάς έχουμε την τεχνολογία 1ης παραγωγής. Το Dunlop Sport Maxx RT 2 κυκλοφορεί στις αγορές από το 2016, με το Falken Azenis FK520 να παρουσιάζεται για πρώτη φορά το 2022.
 
Από εκεί και πέρα, στην ετικέτα βλέπουμε πως και τα δύο έχουν δείκτη φορτίου-ταχύτητας 95Y, XL σκληρά πλαϊνά για καλύτερο κράτημα, για off-road οδήγηση και για να αντέχουν περισσότερο βάρος, καθώς και δείκτη οικονομίας καυσίμου Fuel C. Διαφορετικός είναι ο δείκτης πρόσφυσης στο βρεγμένο, με το Falken να έχει Wet A όπως συστήνει το AutoΤρίτη Test Center και το Dunlop Wet B. Επίσης, σύμφωνα με όσα ανακοινώνουν οι εταιρείες, το Dunlop είναι 20% πιο θορυβώδες στο δρόμο με παραγόμενο εξωτερικό θόρυβο 72 dB έναντι των 70 dB που δηλώνει η Falken για το Azenis FK520, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα κύλισης στο δρόμο για κάθε μοντέλο.
 

Μάρκα/Μοντέλο Dunlop Sport Maxx RT 2 Falken Azenis FK520
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
225/45 R18 225/45 R18
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση (σε ευρώ) 164 155
Χιλιομετρική αντοχή (χλμ.) 41.600 44.800
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα.
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
C C
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
B A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (dB)
72 70
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
95Υ XL 95Y XL
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
2760 2760
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
300 300
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2016 2022
Επιδόσεις - Μετρήσεις διεθνούς Test
Φρενάρισμα στο στεγνό, 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 34,8 Μέτρα 33,7 Μέτρα
Φρενάρισμα στο βρεγμένο, 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 42,2 Μέτρα 42,2 Μέτρα
Συνολική απόσταση φρεναρίσματος, σε στεγνό και βρεγμένο (μ.) 77 Μέτρα 75,9 Μέτρα

MG
FORTISH MERCEDES