To νέο Renault Arkana διαθέτει σπορ εμφάνιση και χαρακτήρα για τα δεδομένα των οικογενειακών SUV. Πως τα καταφέρνει στην απαιτητική δοκιμασία αποφυγής κινδύνου;
Η Renault είδε φως στο τούνελ των Coupe SUV και με το Arkana θέλει να παίξει χωρίς αντίπαλο στις προσιτές προτάσεις του είδους. Πρωταγωνιστικό ρόλο στη σχεδίαση του νέου Renault Arkana παίζει η κεκλιμένη πίσω οροφή, η οποία σε συνδυασμό με το σχήμα των πλευρικών παραθύρων και το πλαϊνό νεύρο δημιουργούν μία άκρως δυναμική αισθητική. Πόσο δυναμικό όμως είναι στο δρόμο και ειδικά σε οριακή κατάσταση, όπως η ξαφνική αποφυγή κινδύνου την οποία εξομοιώνουμε με το ELK TEST;
72 χλμ./ώρα Με επιτυχία ολοκλήρωσε το Renault Arkana την πρώτη προσπάθεια στα 72 χλμ./ώρα. Επιλέξαμε αυτή την ταχύτητα μιας και ήταν η πετυχημένη προσπάθεια του Renault Kadjar, το οποίο είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα. Για το Arkana περιμέναμε καλύτερη επίδοση λόγω του πιο σπορτίφ και πιο σύγχρονου χαρακτήρα του. Δεν διαψευστήκαμε. Στα 72 χλμ./ώρα, η επέμβαση από το ESP ήταν ανύπαρκτη, η κλίση μικρή και το τιμόνι άμεσο με αποτέλεσμα το Arkana να ολοκληρώσει την δοκιμασία με άνεση και χωρίς καθόλου δράμα. Δοκιμάζοντας στα 73 και στα 74 χλμ./ώρα η εικόνα ήταν ανάλογη με περισσότερη κλίση και μια μικρή τάση για υποστροφή. Στο τέλος όμως, το Arkana έμεινε στην πορεία του και ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δοκιμασία.
Στα 76 χλμ./ώρα η προσπάθεια του σπορτίφ γαλλικού SUV δε στέφτηκε με επιτυχία. Στην πρώτη αλλαγή της πορείας το Αrkana εμφάνισε έντονη κλίση με αισθητή φόρτιση της εμπρός αριστερής ανάρτησης.
Στα 76 χλμ./ώρα η προσπάθεια του σπορτίφ γαλλικού SUV δε στέφτηκε με επιτυχία. Στην πρώτη αλλαγή της πορείας το Αrkana εμφάνισε έντονη κλίση με αισθητή φόρτιση της εμπρός αριστερής ανάρτησης, ενώ στη δεύτερη εναλλαγή (επανα-είσοδο στη λωρίδα) είχε υποστροφική συμπεριφορά. Το τιμόνι δεν έδειξε τόσο άμεσο όσο χρειαζόταν. Παράλληλα, παρατηρήθηκαν αρκετές αναπηδήσεις από την πίσω ανάρτηση, που είναι με ημιάκαμπτο άξονα.
Στα 75 χλμ./ώρα το Arkana πέρασε με επιτυχία. Αν και οι αναπηδήσεις από πίσω δεν εξαφανίστηκαν, η ανάρτηση συνολικά ανταποκρίθηκε στη δοκιμασία με τη βοήθεια και του ESP, το οποίο δεν ήταν τόσο δραστικό. Οι τροχοί των 18 ιντσών παρείχαν την απαραίτητη πρόσφυση, αλλά το τιμόνι θα το θέλαμε λίγο πιο πλούσιο σε πληροφόρηση. Η αίσθηση των επιβατών ήταν καλή σε όλη τη διάρκεια. Η διαδικασία επαναλήφθηκε αρκετές φορές σε αυτή την ταχύτητα και ήταν επιτυχημένη. Τα 75 χλμ./ώρα είναι το όριο του Renault Arkana, που είναι μια από τις top επιδόσεις της κατηγορίας των C-SUV.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στη σχεδίαση του νέου Renault Arkana παίζει η κεκλιμένη πίσω οροφή, η οποία σε συνδυασμό με το σχήμα των πλευρικών παραθύρων και το πλαϊνό νεύρο δημιουργούν μία άκρως δυναμική αισθητική.
Τα 75 χλμ./ώρα είναι το όριο του Renault Arkana, που είναι μια από τις top επιδόσεις της κατηγορίας των C-SUV.
Γενική αίσθηση οδηγού: Θα θέλαμε το τιμόνι λίγο πιο πλούσιο σε πληροφόρηση, όπως επίσης και την δραστικότητα του ESP. Στα παραπάνω χιλιόμετρα είχε υποστροφική τάση.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Στις αποτυχημένες προσπάθειες έγιναν αισθητές οι αναπηδήσεις από την πίσω ανάρτηση, αλλά χωρίς να προβληματιστούμε.