Ποιας σχολής είσαστε οπαδός; Και τελικά τι προτιμάτε, Γερμανικό ή Ιαπωνικό αυτοκίνητο; Toyota ή VW;

Toyota VS Volkswagen

7.184 Επισκέψεις στο άρθρο (13/8/2020)

Δεν χρειάζεται παρά μια σπίθα, για να αρχίσει η μάχη ανάμεσα στα στρατόπεδα των οπαδών της ιαπωνικής και της γερμανικής σχολής, που εκφράζονται στο μέγιστο βαθμό από την Toyota και την VW αντίστοιχα.

Τα ιαπωνικά και τα γερμανικά αυτοκίνητα ανέκαθεν βρίσκονταν ψηλά στην εκτίμηση των αγοραστών, με την κάθε πλευρά να έχει δημιουργήσει τη δική της σχολή και τους φανατικούς της οπαδούς. Οι δυο σχολές καλώς ή κακώς έχουν κατά μεγάλο ποσοστό ταυτιστεί με την κόντρα ανάμεσα στην Toyota και στην VW. Οι δύο φίρμες τα τελευταία χρόνια διασταυρώνουν τα ξίφη τους για την πρωτιά στην παραγωγή και στην πώληση αυτοκινήτων παγκοσμίως. 

Αυτή η κόντρα δεν είναι καινούργιο φρούτο. Από τη στιγμή, που οι Ιάπωνες μπήκαν στο παιχνίδι της αυτοκίνησης (έστω και με σχετική καθυστέρηση, αφού η Toyota και η Nissan άρχισαν να παράγουν αυτοκίνητα από τη δεκαετία του `30, όταν οι Γερμανοί ανακάλυψαν το αυτοκίνητο από το 1885), η κόντρα με τους Γερμανούς είναι αέναη. Και, όπως φαίνεται θα κρατήσει στον αιώνα των αιώνων, αμήν. Και λέμε αμήν γιατί ο ανταγωνισμός και οι κόντρες τέτοιου τύπου μόνο όφελος επιφέρουν για τον καταναλωτή. 

Τα μοντέλα της VW σήμερα έχουν καταφέρει να αποτελούν σημείο αναφοράς για την ποιότητα της κατασκευής τους. Αυτό δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί. Τα υλικά στο ταμπλό, το φινίρισμα, η συναρμογή, όλα αυτά κάνουν όσους τα προτιμούν να πίνουν νερό στο όνομά τους. 

Ωστόσο στην VW έχουν ξεπεράσει την εποχή που τα αυτοκίνητά τους ήταν απλά «ποιοτικά». Είναι πλέον κάτι πολύ παραπάνω. Είναι τεχνολογικά προηγμένα και από την καλή, αλλά και από την ανάποδη για να μην ξεχνάμε το σκάνδαλο με τα ρυπογόνα diesel της VW στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού. Σίγουρα στη σχεδίαση η VW προτιμά να είναι συγκρατημένη, προς όφελος της διαχρονικότητας, ενώ οι τιμές της είναι υψηλές. Ωστόσο τεχνολογίες, όπως οι κινητήρες TSΙ -ωδή στο downsizing-, χρειάζονται με κάποιο τρόπο να αποσβεστούν… 

Η Toyota έχει καταφέρει να παράγει μοντέλα που δεν σου μένουν στο δρόμο, δεν πάνε για πέταμα και δεν περνάνε τη ζωή τους στα συνεργεία. Μια ματιά στην έρευνα Autocheck του Auto Tρίτη είναι αρκετή. Eπενδύει πολλά ώστε τα μοντέλα της να είναι πρακτικά και λειτουργικά με μπροστάρη το καλύτερο μικρό μοντέλο της αγοράς, το ολοκληρωμένο Yaris, που παρά τις compact διαστάσεις του προσφέρει ευρυχωρία και πρακτικότητα μεγαλύτερου μοντέλου. Τα υβριδικά; Ποιος τα έφερε στη μαζική παραγωγή; Η Toyota είναι στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας και αν υστέρησε στα μικρά turbo μοτέρ βενζίνης απάντησε δυναμικά με τον 1,2 T, που εμφανίστηκε στο Auris. 

Και η κόντρα μπορεί να συνεχιστεί για ακόμη περισσότερο. Όμως το ερώτημα παραμένει: Toyota ή VW; Ιαπωνία ή Γερμανία; 

 

Hyundai
vw