ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
6 φωτογραφίες »

VW ID.3 VS Hyundai Kona electric

38.400 Επισκέψεις στο άρθρο (22/4/2020)

Η μάχη των kW ξεκίνησε. Το VW ID.3 έρχεται, όμως δεν θα παίξει μόνο του «μπάλα». Το φέρνουμε σε μια πρώτη σύγκριση με το ηλεκτρικό Hyundai Kona.

Το VW ID.3 ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στην περσινή Έκθεση της Φρανκφούρτης. Οι μαέστροι του marketing της Volkswagen κατάφεραν να εξιτάρουν τον κόσμο και να τον κάνουν να αδημονεί, ενώ το οικονομικό επιτελείο με την τοποθέτηση «θα κοστίζει κάτω από 30.000 ευρώ», πέτυχε ένα άλλο σημαντικό: Να ωθήσουν όλους εμάς να μιλάμε για τα ηλεκτρικά, να κάνουμε κλικ όταν βγαίνει κάτι καινούριο, να θέλουμε να μάθουμε για αυτά.

Στο ID.3 μας άρεσε πολύ το πόσο ευρύχωρη είναι η καμπίνα.

Στο ID.3 μας άρεσε πολύ το πόσο ευρύχωρη είναι η καμπίνα.


Όμως, το VW ID.3 δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που βγήκε στον πλανήτη. Υπάρχουν ήδη αρκετά, και ως AutoΤρίτη έχουμε δοκιμάσει τα περισσότερα. Ένα από αυτά και το ηλεκτρικό Hyundai Kona, το οποίο ακόμη δεν έχει έρθει στην ελληνική αγορά (αναμένεται τους επόμενους μήνες), όμως ταιριάζει απέναντί του. 

Η νέα πλατφόρμα «απελευθέρωσε» τόσο τους σχεδιαστές, όσο και τους μηχανικούς της VW. Το ID.3 υπόσχεται δικαίως να αλλάξει τον χάρτη της ηλεκτροκίνησης. Μας αρέσουν οι χώροι και η επιλογή της πίσω κίνησης.

Η νέα πλατφόρμα «απελευθέρωσε» τόσο τους σχεδιαστές, όσο και τους μηχανικούς της VW. Το ID.3 υπόσχεται δικαίως να αλλάξει τον χάρτη της ηλεκτροκίνησης. Μας αρέσουν οι χώροι και η επιλογή της πίσω κίνησης.


Τελικά είναι φθηνό το ID.3;

Το Kona στο εσωτερικό μας πείθει με την ποιότητα των υλικών.

Το Kona στο εσωτερικό μας πείθει με την ποιότητα των υλικών.

Στη βασική έκδοση με την αυτονομία των 330 χιλιομέτρων, ναι το ID.3 είναι φτηνό, γιατί κοστίζει 30 χιλιάρικα, ενώ το Kona 34.000 ¤ (τιμές Γερμανίας). Στην επόμενη έκδοση με τα 420 χιλιόμετρα αυτονομίας το ID.3 θα κοστίζει περίπου 40.000 ευρώ, 1.500 ευρώ περίπου λιγότερα από το Hyundai Kona με την μπαταρία των 64 kW και αυτονομία (480 χιλιόμετρα). Αρα θα πούμε πως το οικονομικό επιτελείο της VW έκανε καλό πλασάρισμα για την αρχική έκδοση…


Αισθητικά γίνεται σαφές πως πρόκειται για το ηλεκτρικό Kona. Βέβαια, το ότι το μοντέλο πατάει σε υπάρχουσα πλατφόρμα έθεσε κάποιους περιορισμούς στην σχεδίαση. Μας αρέσει τόσο ποιότικά, όσο και οδηγικά.

Αισθητικά γίνεται σαφές πως πρόκειται για το ηλεκτρικό Kona. Βέβαια, το ότι το μοντέλο πατάει σε υπάρχουσα πλατφόρμα έθεσε κάποιους περιορισμούς στην σχεδίαση. Μας αρέσει τόσο ποιότικά, όσο και οδηγικά.

Εμφάνιση που ηλεκτρίζει
Και τα δύο μοντέλα κάνουν σαφές με την εμφάνιση πως πρόκειται για ηλεκτρικά. Ωστόσο, περισσότερη θετική αίσθηση σε εμάς κάνει το ID.3. Δείχνει ότι είναι ένα διαφορετικό VW από τα υπόλοιπα, ενώ το Kona πως ανήκει σε μια ίδια οικογένεια. Από εκεί και πέρα βέβαια, εσείς επιλέγετε, τα κριτήρια είναι υποκειμενικά.

Η μάχη της καμπίνας
Στη Φρανκφούρτη, που είδαμε πρόσφατα το ID.3 από κοντά, μας άρεσε πολύ το πόσο ευρύχωρη είναι η καμπίνα. Οι marketers έλεγαν ότι είναι… αντίστοιχη με του Passat και δεν έλεγαν ψέματα. Στο γερμανικό ηλεκτρικό θα κάτσεις σαν πασάς. Όμως, μέτρια εντύπωση μας έκανε η ποιότητα των υλικών, ενώ θα θέλαμε λίγο πιο εξαντρίκ σχεδίαση. Γιατί όχι; Ηλεκτρικό είναι!

Το Kona από την άλλη όντας «δέσμιο» των υπολοίπων εκδόσεων, δεν είναι τόσο ευρύχωρο, όμως μας πείθει με την ποιότητα των υλικών και δεν σου κακοφαίνεται που η σχεδίαση έχει μικρές οπτικές διαφορές από τις συμβατικές εκδόσεις. Επίσης, είναι πιο εύκολο εργονομικά, παρότι το ID.3 έχει unique στοιχεία, βλέπε το μεγάλο head up display ή τις Α.Ι. φωνητικές εντολές.

Ποιος κερδίζει σε επιδόσεις;
Και τα δύο μοντέλα βγαίνουν σε δύο εκδόσεις ηλεκτροκινητήρων. Μία με 100 kW (136 PS), και μία με 150 kW (204 PS). Πλήρη στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ID.3 δεν υπάρχουν ακόμη, όμως τα προκαταρτικά στοιχεία δείχνουν πως το ID.3 είναι ελαφρώς πιο γρήγορο σε επιδόσεις, αλλά «καίει» ελάχιστα παραπάνω (15,4 έναντι 14,6 kW/100 χλμ.). Επίσης, μια άλλη σημαντική διαφορά έχει να κάνει με την μετάδοση της κίνησης: Το μέν ID.3 είναι πισωκίνητο, ενώ το ηλεκτρικό Kona προσθιοκίνητο, και αυτό όσο να ΅ναι δίνει σημαντικό προβάδισμα στο VW ID.3.

Τι γίνεται με την φόρτιση;
Από τα προκαταρτικά στοιχεία φαίνεται πως το ID.3 είναι ελαφρώς πιο γρήγορο στη φόρτιση. Σε ταχυφορτιστή (DC) βέβαια και τα δύο μοντέλα φορτίζουν σε λιγότερο από 45 λεπτά, ωστόσο στο σπίτι σε εναλλασόμενο ρεύμα, που είναι το σημαντικότερο για τον χρήστη, το ID.3 θα φορτίσει σε 6 ώρες.

Η άποψή μας
Το νέο ID.3 υπόσχεται να αλλάξει τον χάρτη της ηλεκτροκίνησης. Και πιθανό να τα καταφέρει. Ωστόσο, δεν θα τα βρει όλα εύκολα μιας και όλοι οι κατασκευαστές έχουν έτοιμη ή ετοιμάζουν την ηλεκτρική τους πρόταση. Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον γίνεται πιο ενδιαφέρον από ποτέ…

SEAT
Leapmotor