Αισχροκερδούν οι εταιρείες αυτοκινήτου;
Πας στο supermarket και βλέπεις τις τιμές στα προϊόντα αυξημένες σε σημείο αισχροκέρδειας. Συμβαίνει το αντίστοιχο και στα αυτοκίνητα; Γιατί τα αυτοκίνητα (και στην Ελλάδα) ακριβαίνουν; Τι λέτε;
Γιατί αυξάνονται οι τιμές αυτοκινήτου;
Πριν 1-2 χρόνια αγόραζες:
- Μικρό βενζίνης με 16 χιλιάρικα, τώρα θέλεις 20. Αύξηση 25%.
- Μικρομεσαίο SUV με 23 χιλιάρικα, τώρα θέλεις 30. Αύξηση 30%.
Και σε διάστημα μικρότερο του έτους:
- Τον Απρίλιο έκανε 22.300 €, και τώρα το ίδιο μικρομεσαίο στην ίδια έκδοση 28.200 €. Αύξηση 6 χιλιάρικα σε μισό χρόνο ή 26,5%.
- Και όχι μόνο. Βδομάδα παρά βδομάδα, ανακαλύπτεις αυξήσεις των 200, 300 ή και περισσοτέρων ευρώ! Στις περισσότερες μάρκες.
ΜΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΟΥΝ οι εταιρείες σε βάρος του καταναλωτή;
Είμαστε σίγουροι, αυτό σκέφτεστε.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Πριν απαντήσουμε, ας δούμε τα δεδομένα
Πρώτα από όλα οι αυτοκινητοβιομηχανίες χτυπήθηκαν από τον covid και είχαν απώλειες (π.χ. σταμάτησαν αρκετές γραμμές παραγωγής). Έπειτα, όταν το 1ο σοκ από τον covid ξεπεράστηκε ήρθε η έλλειψη από τα… τσιπάκια. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είχαν αρκετά για να κατασκευάσουν αυτοκίνητα, έμειναν πίσω οι παραγωγές την ώρα που αυξήθηκε κατακόρυφα η ζήτηση, ενώ μέχρι και σήμερα προσπαθούν να βρίσκουν τρόπους να ξεπεράσουν την έλλειψη αυτή (π.χ. διαμορφώνουν στάνταρ εξοπλισμούς ή δεν έχεις την δυνατότητα extra επιλογών).
Και εκεί που φάνηκε να εξομαλύνεται η κατάσταση με τα chip, έσκασε ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι τιμές ενέργειας εκτοξεύθηκαν (είχε ξεκινήσει από πριν αυτό), όπως επίσης και το ίδιο το κόστος των πρώτων υλών. Άρα, λογικό μετά από αυτές τις φουρτούνες είναι να ακριβύνουν τα αυτοκίνητα.
Υπάρχει όμως και ο αντίλογος
Πρώτα από όλα παρόλο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες «δυσκολεύονται» λόγω chip και πρώτων υλών, και κατασκευάζουν αριθμητικά λιγότερα αυτοκίνητα, ΩΣΤΟΣΟ παρουσιάζουν πρωτοφανή κέρδη! Φανταστείτε ότι το 2021 οι 16 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου αύξησαν τα κέρδη τους κατά 50 δις ευρώ ή… 168 % (!!!) σε σύγκριση με το 2020 πουλώντας αριθμητικά τα ίδια σχεδόν αυτοκίνητα.
Είναι να «απορείς»… Πώς γίνεται αυτό;
Μία βασική αιτία είναι ότι έριξαν το βάρος της παραγωγής στα ακριβά αυτοκίνητα και εκδόσεις γιατί εκεί έχουν μεγαλύτερο κέρδος (άλλο κέρδος έχεις πουλώντας ένα VW Touareg και άλλο ένα Polo).
Άλλος θα σκεφτεί ότι τα εργοστάσια δεν μειώνουν τα περιθώρια κέρδους γιατί υπάρχει ζήτηση (ή απλά δεν τους νοιάζει), αν και θα μπορούσαν, όπως έχουν δείξει στο παρελθόν.
Τρίτον, οι εταιρείες θέλουν να ρεφάρουν, αναγκάζοντας τους εισαγωγείς, εμπόρους και τους επόμενους κρίκους της αλυσίδας που ακολουθεί να μειώσει αισθητά το κέρδος ή να αυξήσει τιμές.
Όμως που βρίσκεται η αλήθεια; Όντως έχουν αυξηθεί τόσο πολύ τα κόστη παραγωγής για τις εταιρείες και δικαιολογημένα έχουν αυξηθεί οι τιμές των αυτοκινήτων, ή μήπως βρήκαν την ευκαιρία να βγάλουν παραπάνω κέρδη εις βάρος μας; Τι λέτε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »