- Είναι low budget λάστιχο με μεγαλύτερη χιλιομετρική αντοχή από ακριβότερα μοντέλα (π.χ. Hankook, Kumho & Pirelli)
- Έχει φρενάρισμα στο στεγνό στο μέσο όρο της κατηγορίας, θέλει βελτίωση στο βρεγμένο
- Πωλείται σε διαστάσεις 14-16 ίντσες, δηλαδή αφορά πιο παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα
- Η Petlas είναι τουρκική μάρκα, το Imperium PT515 κάνει 250 ευρώ/4άδα
Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές
Είναι low budget λάστιχο με μεγαλύτερη χιλιομετρική αντοχή από ακριβότερα μοντέλα (π.χ. Hankook, Kumho & Pirelli)
Αξιολογούμε το φρενάρισμα και την χιλιομετρική απόδοση του θερινού ελαστικού Petlas Imperium PT515, στη διάσταση 205/55 R16. Highlight για το Petlas Imperium PT515 είναι η αντοχή του, τα χιλιόμετρα δηλαδή που «κρατάει». Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα του διεθνούς test που επικαλούμαστε, το θερινό μοντέλο της Petlas αντέχει σχεδόν 50.000 χλμ. (47.500 χλμ. για την ακρίβεια). Αυτό σημαίνει ότι βγάζει περίπου 2,5 χρόνια, αν υπολογίσουμε ότι ένας μέσος οδηγός κάνει γύρω στα 20.000 χλμ. το χρόνο.
Σε σχέση με τον ανταγωνισμό των 50 ελαστικών που δοκιμάστηκαν, το Petlas Imperium PT515 κερδίζει σε χιλιομετρική αντοχή ακριβότερα μοντέλα. Ενδεικτικά να πούμε ότι λιγότερα χιλιόμετρα έβγαλαν τα Kumho Ecsta HS52 (43.500 χλμ.), Hankook Ventus Prime 4 (42.200 χλμ.) και Pirelli Cinturato P7 C2 (39.500 χλμ.).
Έχει φρενάρισμα στο στεγνό στο μέσο όρο της κατηγορίας, θέλει βελτίωση στο βρεγμένο
Συνεχίζουμε με τις επιδόσεις του Petlas Imperium PT515 στο φρενάρισμα, σε στεγνό και σε βρεγμένο οδόστρωμα. Με απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα στα 39,3 μέτρα, το Petlas Imperium PT515 έχει φρενάρισμα στο στεγνό στο μέσο όρο της κατηγορίας (26η θέση). Από την άλλη πλευρά, στο βρεγμένο χρειάζεται βελτίωση. Στο test που γίνεται από τα 80 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο αναφοράς (VW Golf 8ης γενιάς) «κοκκάλωσε» στα 43,6 μέτρα, επίδοση που βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο (37η θέση).
Πωλείται σε διαστάσεις 14-16 ίντσες, δηλαδή αφορά πιο παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα
Το Petlas Imperium PT515 είναι θερινό λάστιχο που βγήκε στις αγορές το 2012. Είναι διαθέσιμο σε διαστάσεις 14-16 ιντσών, με τιμή από 48 έως 70 ευρώ, ανά λάστιχο. Όπως βλέπουμε, τα μεγέθη του αφορούν πιο παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, στα οποία στοχεύουν περισσότερο οι low budget μάρκες. Εξάλλου, σε αυτές τις διαστάσεις είναι που δύσκολα βρίσκεις μεγάλες μάρκες, καθώς τα νέα μοντέλα τους λανσάρονται πια σε μεγάλες διαστάσεις ελαστικών.
Όσον αφορά την ετικέτα του, όλα τα διαθέσιμα μεγέθη έχουν δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο Wet B. Από εκεί και πέρα, οι 13άρες διαστάσεις έχουν Fuel D, ενώ οι υπόλοιπες Fuel C. Θυμίζουμε ότι το AutoΤρίτη Test Center συστήνει τα καινούργια λάστιχα να είναι Fuel C και Wet A.
Η Petlas είναι τουρκική μάρκα, το Imperium PT515 κάνει 250 ευρώ/4άδα
Τέλος, να πούμε ορισμένες γενικές πληροφορίες για την μάρκα αλλά και την ετικέτα του Imperium PT515 της δοκιμής. Καταρχάς, η Petlas είναι τουρκική μάρκα, με έτος ίδρυσης το 1976. Επίσημος εισαγωγέας των ελαστικών της στην ελληνική αγορά είναι η Πανελαστική.
Όσον αφορά το Imperium PT515, μία 4άδα κοστίζει περίπου 250 ευρώ, χωρίς τοποθέτηση, στη διάσταση 205/55 R16. Η συγκεκριμένη διάσταση έχει Fuel C (οικονομία καυσίμου) και Wet B (δείκτης πρόσφυσης στο βρεγμένο). Θυμίζουμε ότι το AutoΤρίτη Test Center συστήνει τα καινούργια λάστιχα να είναι Fuel C και Wet A.
Μάρκα/Μοντέλο | Petlas IMPERIUM PT 515 | |||
---|---|---|---|---|
Όχημα | Επιβατικό | |||
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
|
Θερινό | |||
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
|
205/55 R16 | |||
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
|
||||
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ που βγάζουν | 47500 | |||
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα. | ||||
Στοιχεία κατασκευαστή | ||||
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
|
C | |||
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
|
B | |||
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (dB)
|
71 | |||
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
|
91V | |||
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
|
2460 | |||
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
|
240 | |||
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
|
2012 |
Επιδόσεις στο φρενάρισμα, σύμφωνα με διεθνές Test | ||||
Φρενάρισμα στο στεγνό στο 100-0 χλμ./ώρα (σε μ.)
|
39,3 μ. | |||
---|---|---|---|---|
Θέση στο στεγνό ανάμεσα σε 50 λάστιχα | 26η | |||
Φρενάρισμα στο βρεγμένο στο 80-0 χλμ./ώρα (σε μ.)
|
43,6 μ. | |||
Θέση στο βρεγμένο ανάμεσα σε 50 λάστιχα | 37η |