ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ELK Test: Μικρά



Έκδοση - μοντέλο Ταχύτητα elk test με ποινή Καύσιμο Άλογα Λάστιχα

Ford Fiesta 1,0 EcoBoost (2022)
77 χλμ./ώραΉπια υβριδικό βενζίνης125205/45 R17

Skoda Fabia 1,0 TSI DSG7 110 PS
75,5 χλμ./ώραΒενζίνη110215/45 R17

Peugeot 208 1,2 PureTech
75 χλμ./ώραΒενζίνη100195/55 R16

Toyota Yaris 1,5 HDF
74 χλμ./ώραFull υβριδικό βενζίνης116195/55 R16

Renault Clio 1,0 TCe 100
74 χλμ./ώραΒενζίνη100195/55 R16

Hyundai i20 1,0 TGD-i 100 PS 48V
73.5 χλμ./ώρα*Ήπια υβριδικό βενζίνης100215/45 R17

Peugeot 208 1,2 PureTech (2018)
73,5 χλμ./ώραΒενζίνη110195/55 R16

Kia Rio 1,0 TGDi (2018)
73,5 χλμ./ώρα *Βενζίνη120205/45 R17

Honda e Advance 17'
73 χλμ./ώραΗλεκτρικό154205/45 R17

SEAT Ibiza 1,0 TSI (2018)
73 χλμ./ώραΒενζίνη115195/55 R16

Volkswagen Polo 1,0 TSI (2018)
73 χλμ./ώραΒενζίνη115195/55 R16

Opel Corsa 1,2 Turbo S/S (Νέο)
73 χλμ./ώραΒενζίνη100195/55 R16

Toyota Yaris 1,5 Dual VVT-iE (2018)
73 χλμ./ώραΒενζίνη111195/50 R16

Kia Rio 1,4 CRDi (2018)
72 χλμ./ώρα Diesel90195/55 R16

Renault Clio 1,2 Tce (2018)
71,5 χλμ./ώρα *Βενζίνη120205/45 R17

Opel Corsa 1,4 XEL (2018)
71 χλμ./ώραΒενζίνη90195/55 R16

Nissan Micra 0,9 IG-T (2018)
69 χλμ./ώραΒενζίνη90195/55 R16

Skoda Fabia 1,0 TSI (2018)
69 χλμ./ώραΒενζίνη110185/60 R15

Citroen C3 1,2 PureTech (2018)
68,5 χλμ./ώρα *Βενζίνη110205/50 R17

Hyundai i20 1,0 TGD-i (2018)
68 χλμ./ώραΒενζίνη100185/65 R15

*Βάλαμε ποινή χλμ/ώρα σε C3,Clio,Rio γιατί δεν ήταν κοντά στη δημοφιλή έκδοση της αγοράς.
Εντυπωσιαστήκαμε. Τα σημερινά μικρά μοντέλα είναι τόσο καλά στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, που πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε. To Fiesta άγγιξε την επίδοση του Focus RS και του Audi R8 (78 και τα δύο) και σχεδόν όλα τα μικρά πετύχανε επιδόσεις 15 χλμ./ώρα πάνω απο τα αντίστοιχα μοντέλα των προηγούμενων 10-15 ετών.

Τα λάστιχα. Τα 16άρια ελαστικά, που φόραγαν τα περισσότερα, φαίνεται να είναι η σωστή επιλογή. Συνδυάζουν την άνεση και την καλή επίδοση στη δοκιμή αυτή. Με 17άρια χαμηλού προφίλ θα κερδίσεις 1-2 χλμ./ώρα, αλλά θα χάσεις σε άνεση, αφού η παραμικρή ανωμαλία του δρόμου, θα «σκάει» στην πλάτη σου. Με 15άρια αντίστοιχα (Hyundai i20, Skoda Fabia) δεν μπορείς να ξεπεράσεις τα 70 χλμ/ώρα.

Mόνο 1 χλμ./ώρα παραπάνω μπορεί να αποβεί μοιραίο...
Το είδαμε κι εμείς μέσα από το τεστ, το είχαμε «εντοπίσει» στις έρευνες μας πριν την διεξαγωγή του αλλά… δεν το πιστεύαμε. Μια αύξηση της τάξης του 1 χλμ./ώρα μπορεί να αλλάξει την γενικότερη οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου σε τραγικό βαθμό. Από την ασφαλή και φυσιολογική συμπεριφορά ενός μικρού αυτοκινήτου στα 70 χλμ./ώρα για παράδειγμα, η συμπεριφορά του γίνεται επικίνδυνη και δεν βγάζει το τεστ στα 71 χλμ./ώρα… Η οριοθετημένη διαδρομή του τεστ, μικραίνει δραματικά και οι μεταφορές βάρους εκθέτουν το τιμόνι, την ανάρτηση και τα ελαστικά του καθιστώντας το ανεπαρκές. Και μπορεί να μην τουμπάρει σε αυτά τα χιλιόμετρα, αλλά η επαφή με αυτό που θες να αποφύγεις είναι καθαρά θέμα τύχης, στοιχείο που δεν έχει καμία σχέση με την έννοια του συγκεκριμένου τεστ, αφού σε πραγματικές συνθήκες, αντί για κορίνες θα χτυπήσεις σε κάποιο κράσπεδο ή σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο και με την παραμικρή επαφή θα χάσεις τον έλεγχο και θα εμπλακείς σε ατύχημα.

Επιστροφή

Διαλέξτε το μοντέλο που σας ενδιαφέρει και δείτε τη δοκιμή!