Τιμές service 5ετίας για μοντέλα made in Japan. 415 ευρώ πιο ακριβή η Suzuki από την Toyota. 295 ευρώ παραπάνω η συντήρηση του Juke από το Yaris Cross.Toyotaη φθηνότερη ιαπωνική μάρκα σε service. Suzukiη πιο ακριβή με διαφορά. Ας δούμε.
Ακριβότερη η Suzuki, φθηνότερη η Toyota στο service των ιαπωνικών
Το κόστος μετά την αγορά είναι ένας σημαντικός παράγοντας για το αυτοκίνητο. Δεν αρκεί να είναι μόνο καλό, πρέπει να έχεις και τη σωστή αντιμετώπιση και μετά την αγορά. Σωστή αντιμετώπιση σημαίνει αμεσότητα, εξυπηρέτηση, ειλικρίνεια, διαφάνεια (χρεώσεων), εγγύηση εκτέλεσης εργασιών και ελέγχων και φυσικά σωστές (αν όχι “φιλικές” τουλάχιστον ανταγωνιστικές) χρεώσεις, ώστε να σε κρατήσουν happy και πιστό στην μάρκα (κάτι που καθορίζει και τις επόμενες πωλήσεις τους)!
Στην μεγάλη έρευνα AutoCheck 2023 του Autotriti, χιλιάδες κάτοχοι έχουν εκφράσει την ικανοποίηση ή την δυσαρέσκεια τους (για το αυτοκίνητο και για τις υπηρεσίες aftersales, της μάρκας τους) και έτσι έχουμε όλοι μια καλή εικόνα για το επίπεδο των aftersales υπηρεσιών κάθε μάρκας.
Οι παλαιότεροι θα θυμούνται πως επικρατούσε η πεποίθηση για τα ιαπωνικά αυτοκίνητα ότι είναι πολύ αξιόπιστα. Σε αυτό συνετέλεσε θετικά και η μεγάλη αρχική επένδυση της Toyota (προ 20ετίας) στον AfterSales τομέα της.
«Δε σπάνε, δε χαλάνε» έλεγε ο μέσος κάτοχος. Βέβαια θέλουν και την απαραίτητη συνεπή φροντίδα (ότι συμβουλεύει ο κατασκευαστής του οχήματος για την …μακρο-ημέρευση του). Εδώ τίθεται το ερώτημα,πόσο θα στοιχίσει αυτή η φροντίδα; Ένα ερώτημα που πρέπει να καλύπτεται ΠΡΙΝ την αγορά του αυτοκινήτου (καθώς μετά… την απομάκρυσνη εκ του ταμείου…. Ξέρετε).
Για αυτό το λόγο το Autotriti έχει σχεδιάσει και δημοσιεύει κάνει μια σειρά από special συγκριτικά άρθρα σχετικά με το κόστος service 5 ετίας, αλλά και σχετικά με τις εγγυήσεις των νέων μοντέλων, οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το After Sales.
Ας δούμε λοιπόν τι θα πληρώσετε για τη συντήρηση των ιαπωνικών B-SUV (best selling κατηγορία οχημάτων) και συγκεκριμένα των Toyota Yaris Cross, Nissan Juke και Suzuki Vitara.
H Suzuki έχει το πιο ακριβό service
Βλέποντας τις τιμές service των τριών μοντέλων το Suzuki Vitara έχει την πιο ακριβή συντήρηση για τα 5 πρώτα χρόνια. Το μοντέλο της Suzuki θα σας κοστίσει για 5 χρόνια 1.260 ευρώ.
Αν θέλετε να το δείτε σε ετήσια βάση (αν και οι τιμές διαφέρουν ανάλογα το service, δεν είναι ίδιες για κάθε χρονιά) το Vitara έχει κόστος 252 ευρώ.
Συνολικά, για τα 18 Β-SUV μοντέλα που υπάρχουν στην ελληνική αγοράο μέσος όρος είναι τα 995 ευρώ ανά πέντε χρόνια η αλλιώς 200 ευρώ το χρόνο. Αν θέλουμε δηλαδή να συγκρίνουμε τις τιμές της Suzuki είναι κατά 21% ακριβότερη.
H Toyota πουλάει (και) λόγω καλών τιμών service
Το καλό After Sales φέρνει πωλήσεις, καθώς θα κρατήσει πιστό τον κάτοχο στη μάρκα του αυτοκινήτου που επέλεξε και συγχρόνως αυτός θα τη διαφημίσει παραέξω. Η Toyota λοιπόν μόνο τυχαίο δεν είναι που τα τελευταία 20 χρόνια έχει καθιερωθεί ως top αξιόπιστη μάρκα και αυτό αντανακλάται και στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων.
Έχοντας επενδύσει στο σχεδιασμό των After Sales υπηρεσιών της, σε θέματα ποιότητας-τιμών και φροντίζοντας να το επικοινωνεί σωστά, κερδίζει και τους νέους αγοραστές των μοντέλων της.
Έτσι λοιπόν και στο service, έχει τις πιο προσιτές τιμές ανάμεσα σε όλους τους Ιάπωνες. Συγκεκριμένα το Yaris Cross έχει συνολικό κόστος 5ετίας 845 ευρώ. Όχι μόνο η πιο προσιτή ιαπωνική φίρμα, αλλά και 17,5% φθηνότερη από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Τσιμπημένες και οι τιμές της Nissan
Toτρίτο ιαπωνικό SUVάκι που κυκλοφορεί είναι το Nissan Juke. Το ιδιαίτερο σχεδιαστικά Jukeσυγκαταλέγεται σε αυτά με «αλμυρό» κόστος service, καθώς απαιτούνται συνολικά 1.140 ευρώ για τη συντήρηση του. Συγκριτικά λοιπόν με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας είναι κατά 12,8 % ακριβότερο από το μέσο όρο.
Αν θέλουμε να το δούμε συγκριτικά με το YarisCross, τότε το Juκe είναι κατά 35% ακριβότερο (295 ευρώ παραπάνω) στη συντήρηση και το Suzuki Vitara 49% ακριβότερο (415 ευρώ παραπάνω).