Έλεγξε μόνος σου τα φρένα

16023 Επισκέψεις στο άρθρο

Ακόμα και αν δεν έχεις ιδιαίτερες μηχανικές γνώσεις, μπορείς να κάνεις έναν προληπτικό έλεγχο σε βασικά του για να δεις σε τι κατάσταση βρίσκονται

ΖΑΜΠΑΤΗΣ ΝΙΚ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ
PLAKA PARKING
Μπορείς να το κάνεις και μόνος σου
 
Το σύστημα των φρένων του αυτοκινήτου μας είναι ένα από τα κυριότερα τμήματα που αφορούν στον τομέα της ασφάλειας. Θα πρέπει πάντοτε να είσαι σίγουρος για την αποτελεσματικότητά του, προκειμένου να μην βρεθείς εκτεθειμέοςι στον κίνδυνο ή να μην εκθέσeiw άλλους σε κίνδυνο.
 
Ακόμα και αν δεν έχeiw ιδιαίτερες μηχανικές γνώσεις, μπορείς να κάνεις έναν προληπτικό έλεγχο σε βασικά του σημεία για να δεις για πόσο χιλιομετρικό διάστημα θα έχει την απαιτούμενη απόδοση, αλλά και σε τι κατάσταση βρίσκεται, ώστε είτε να παρέμβεις εσύ, είτε κάποιο συνεργείο για να διορθωθεί τυχόν βλάβη ή φθορά.

Ψάχνεις να βρεις είδη φρένων;
Εύκολα στη μηχανή αναζήτησης του autotriti.gr με 1 κλικ εδώ.
 

 
Υγρά φρένων τσέκαρες;

Το σύστημα πέδησης είναι ένα υδραυλικό σύστημα, υπεύθυνο να επιβραδύνει ή να ακινητοποιεί το αυτοκίνητό μας κάθε φορά που ασκούμε πίεση στο πεντάλ του φρένου. Τα υγρά που διαθέτει στο εσωτερικό του αναλαμβάνουν να μεταφέρουν τη δύναμη από το πεντάλ στο υλικό τριβής (τακάκι), προκειμένου αυτό με τη σειρά του να φρενάρει το δίσκο και να μειωθεί ο ρυθμός περιστροφής κάθε τροχού.
 
Σε αυτό το τμήμα θα πρέπει πρώτα να ελέγχεις τη στάθμη των υγρών στο αντίστοιχο δοχείο τους, η οποία αν βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο, οφείλεται σε δύο πιθανά αίτια.
 
Το πρώτο είναι η φθορά των υλικών τριβής, οπότε θα χρειαστεί να συμπληρώσεις υγρό στο κύκλωμα, ενώ το δεύτερο και πιο σημαντικό, είναι η διαρροή από κάποιο σωληνάκι του συστήματος.
 
 Έτσι, καλό θα είναι να ελέγξεις πίσω από κάθε τροχό τα σωληνάκια και αν δεις την παραμικρή υγρασία, να απευθυνθείς άμεσα σε κάποιο συνεργείο για την αντικατάστασή τους.
 
Σε τι κατάσταση είναι τα τακάκια και οι δίσκοι; 

 
Η πιο συνηθισμένη και αναπόφευκτη φθορά από την καθημερινή και συνεχή χρήση του συστήματος πέδησης είναι εκείνη των δίσκων, αλλά και των υλικών τριβής. Μάλιστα, σε αυτήν οφείλονται τα υπολείμματα μαύρης σκόνης που δημιουργούνται συνεχώς πάνω στις ζάντες του αυτοκινήτου μας.
 
Το υλικό από τα τακάκια που εφάπτεται με το δίσκο έχει πάχος περίπου ένα εκατοστό, το οποίο με τη χρήση του μεσαίου πεντάλ ολοένα και μειώνεται. Το ίδιο σχεδόν ισχύει και για το δίσκο. Το σημείο όπου εφάπτεται το τακάκι πάνω στο δίσκο, μειώνει το πάχος του, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση. Και στις δύο περιπτώσεις, για να ελέγξουμε την κατάσταση των τμημάτων αυτών θα πρέπει να αφαιρέσουμε τον τροχό.