Πόσο σας έχει αγγίξει η νέα τεχνολογία και τα νέα μέσα ψυχαγωγίας που έρχονται από το ίντερνετ; Πόσο έχει αλλάξει το έξυπνο τηλέφωνο τις συνήθειες σας στο αυτοκίνητο; Και τελικά τι θα φαίνεται να αλλάζει στο άμεσο μέλλον στην ψυχαγωγία εντός αυτοκινήτου;
Επειδή οι εταιρείες ψάχνονται για να δουν τι άλλο θα προσθέσουν αλλά και τι θα αφαιρέσουν από τα μοντέλα τους, οι έρευνες για το είδος ψυχαγωγίας στο αυτοκίνητο είναι πολύ δημοφιλές. Η πιο πρόσφατη που έγινε σε δεκαέξι χώρες της Ευρώπης, μεταξύ αυτής και η Ελλάδα, βρήκε ότι υπάρχει σαφής διείσδυση των νέων μέσων στο αυτοκίνητο.
Έτσι, με ένα 6%, η μουσική μέσω διαδικτύου με διάφορες υπηρεσίες δωρεάν αλλά και επι πληρωμή (Spotify κλπ), έχει ξεκινήσει να μπαίνει στο αυτοκίνητο από το κινητό τηλέφωνο με σύνδεση είτε Bluetooth είτε με απλό καλώδιο.
Το διαδικτυακό ραδιόφωνο, σταθμών που δεν εκπέμπουν στα FM δηλαδή, έχει ήδη ένα 11%, είναι δωρεάν και κοντράρει στα ίσια το κλασσικό ραδιόφωνο των ερτζιανών αλλά και τον αμέσως πιο δημοφιλή τρόπο ψυχαγωγίας, τα συστήματα αναπαραγωγής MP3.
Ένα 15% βρέθηκε να συνδέει τη συσκευή αναπαραγωγής MP3 στο ηχοσύστημα του αυτοκινήτου και να παίζει τη δική του μουσική. Ποσοστό ίδιο με αυτό των οδηγών που επιμένουν να ακούνε CD στο ηχοσύστημα του αυτοκινήτου τους. Το CD έχει χάσει πολύ σε δημοφιλία, αν σκεφτεί κανείς πως είναι ήδη 30 ετών, αλλά και ότι πλέον δεν προσφέρεται σε αρκετά μοντέλα καθότι οι κατασκευαστές το θεωρούν παρωχημένο.
Το CD θα πάρει το δρόμο της κασέτας που εξαφανίστηκε οριστικά από τα αυτοκίνητα. Η Lexus ήταν η τελευταία εταιρεία που την πρόσφερε μέχρι το 2011. Στη θέση του θα έρθουν διάφορα νέα μέσα, όπως η σύνδεση USB και η κάρτα SD κα.
Το πιο δημοφιλές μέσο ψυχαγωγίας, όμως, παραμένει το κλασσικό ραδιόφωνο με ποσοστό 58%. Πράγμα που σημαίνει πως στην Ευρώπη πλέον μόνο οι μισοί οδηγοί ψυχαγωγούνται με ραδιόφωνο, ενώ στις ηλικίες 18-24 το ποσοστό είναι χαμηλότερο, στο 39% με εναλλακτικά μέσα όπως το Youtube και άλλες διαδικτυακές πηγές να ξεφεύγουν σαφώς σε δημοφιλία.
Μπορεί η Ελλάδα να αργεί να πιάσει τον παλμό της διαδικτυακής ψυχαγωγίας, όμως οι κατασκευαστές σχεδιάζουνε με βάση τις μεγαλύτερες αγορές όπου οι νέες τάσεις είναι πιο έντονες. Εσείς όμως πως ψυχαγωγείστε στο αυτοκίνητό σας; Ποια τεχνολογία έχετε αρχίσει να χρησιμοποιείτε και τι δε θα σας στενοχωρήσει αν εξαφανιστεί από την κεντρική κονσόλα;