Ξέχασες κάτι αναμμένο; Υπάρχει βλάβη στο ηλεκτρικό κύκλωμα; Ολοκληρώθηκε ο κύκλος της μπαταρίας; Τότε δεν θα πάρει μπροστά το αυτοκίνητο λόγω μπαταρίας. Δες τώρα τις επιλογές που έχεις για να αποφύγεις άσχημες καταστάσεις.
Η μπαταρία αποφοτίζεται από κάτι αναμμένο που ξεχάστηκε, από βλάβη στο ηλεκτρικό κύκλωμα ή από την... περασμένη ηλικία της!
Η μπαταρία είναι συνήθως ο τελικός αποδέκτης βλαβών στο ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου ή κακής χρήσης με ευθύνη του οδηγού. Φυσικά η μπαταρία μπορεί να έχει κατασκευαστικό ελάττωμα, αλλά αυτό φαίνεται αμέσως χωρίς να περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα από την τοποθέτησή της στο αυτοκίνητο. Μέσα σε μια εβδομάδα δηλαδή, τυχόν κατασκευαστικό λάθος μιας ελαττωματικής μπαταρίας θα μας δείξει ότι κάτι δεν πάει καλά. Η μπαταρία σπανίως παθαίνει ζημιά από μόνη της. Ο βασικός λόγος που αδυνατεί να εκκινήσει το αυτοκίνητο, είναι η αποφόρτιση.
Αλλά για να αποφορτιστεί, έχει συμβεί κάτι από τα παρακάτω :
Ο οδηγός έχει ξεχάσει κάποιον καταναλωτή σε λειτουργία π.χ ξεχασμένα φώτα, alarm, ραδιόφωνο, πλαφονιέρα κλπ.
Το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου έχει βλάβη (διαρροές, βραχυκυκλώματα κ.λ.π)
Η μπαταρία έχει ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής της. Αυτό συμβαίνει μετά από 3 - 4 χρόνια αναλόγως της ποιότητάς της, και χρειάζεται αντικατάσταση.
Ηλεκτρονικές-ακουστικές ενδείξεις και θόρυβοι δείχνουν το τέλος της μπαταρίας
Αν γυρίζετε το κλειδί της μίζας και οι ενδείξεις στο ταμπλό τρεμοπαίζουν, αυτό είναι δείγμα χαμηλής τάσης.
Αν τις τελευταίες μέρες πριν «μείνει» το αυτοκίνητο, παρατηρήσατε ενδείξεις αερόσακου, antispin, ή οτιδήποτε άλλο να ανάβει στο ταμπλό, μπορεί να είναι ένδειξη χαμηλής τάσης.
Αν γυρίζοντας το κλειδί, ακούγεται ένας χαρακτηριστικός θόρυβος χωρίς να γυρίζει η μίζα, τότε η μπαταρία έχει πρόβλημα και δεν έχει δύναμη να εκκινήσει τον κινητήρα.
Αν γυρίζοντας το κλειδί, ο εκκινητής στρέφει τον κινητήρα, αλλά όχι ζωηρά και έντονα, τότε η μπαταρία έχει πρόβλημα και δεν έχει δύναμη να εκκινήσει τον κινητήρα.
Σε περίπτωση που ανάβει το λαμπάκι της μπαταρίας μπορεί να συμβαίνουν δύο πράγματα. Το πρώτο είναι να έχει «πεθάνει» η μπαταρία και να μην αποδέχεται φόρτιση. Το δεύτερο, να έχει πρόβλημα το σύστημα φόρτισης και να μη μπορεί να φορτίσει την μπαταρία, αλλά και να δώσει ρεύμα στο ηλεκτρικό σύστημα. Στην πρώτη περίπτωση αλλάζουμε μπαταρία. Στην δεύτερη επισκεπτόμαστε τον ηλεκτρολόγο για έλεγχο.
Power banks και καλώδια είναι η λύση αν μείνεις!
Εδώ και χρόνια κυκλοφορούν στην αγορά ειδικοί φορητοί φορτιστές, που έχουν πολλές φορές και άλλες λειτουργίες, για να τους χρησιμοποιήσετε σε περίπτωση που μείνετε από μπαταρία. Πλέον μπορείτε να βρείτε μπαταρίες για την άτυχη στιγμή που θα χρειαστεί να ξεκινήσετε το αυτοκίνητό σας και αυτό να μην παίρνει μπρος. Είναι μικρές σε μέγεθος, μπορούν από αποθηκευτούν εύκολα και χρησιμοποιούνται και σαν power banks για άλλες συσκευές όπως κινητά τηλέφωνα.
Χρησιμοποιείστε τα καλώδια και την μπαταρία ενός άλλου αυτοκινήτου για να μπει σε λειτουργία. Αν δεν έχετε καλώδια φόρτισης, καλό θα είναι να προμηθευτείτε ένα ζευγάρι. Το αυτοκίνητο από το οποίο θα χρησιμοποιήσετε την μπαταρία πρέπει να είναι τοποθετημένο πολύ κοντά στο δικό σας χωρίς όμως τα δυο αυτοκίνητα ν¶ ακουμπάνε. Συνδέστε τα κόκκινα καλώδια στους θετικούς πόλους και το ένα μαύρο στον αρνητικό πόλο του φορτισμένου αυτοκινήτου ενώ την άλλη άκρη τοποθετήστε την σε κάποια προεξοχή του κινητήρα. Κλείστε όλες τις λειτουργίες που μπορεί να καταναλώνουν ενέργεια, όπως το κλιματιστικό και βάλτε το λεβιέ των ταχυτήτων στο «νεκρό». Πρώτα «βάζετε μπροστά» το αυτοκίνητο που έχει ήδη μπαταρία και μετά αυτό που θα φορτιστεί. Μετά την επιτυχή φόρτιση αφαιρούμε τα καλώδια από τους πόλους, ξεκινώντας από το μαύρο. Το αυτοκίνητο πρέπει να μείνει σε λειτουργία για αρκετή ώρα ώστε να επαναφορτιστεί επαρκώς η μπαταρία.
Αν δεν βρεθεί καμία λύση με κάτι από τα παραπάνω, ακολουθήστε το δρόμο της οδικής βοήθειας. Ο μηχανικός που θα έρθει, θα βάλει μπροστά το αυτοκίνητό σας και σε περίπτωση που το πρόβλημα βρίσκεται αλλού, θα μπορέσει να το εντοπίσει.