Η μπαταρία του αυτοκινήτου χρειάζεται «ειδική μεταχείριση» !
4970 Επισκέψεις στο άρθρο
Δείτε τώρα τι πρέπει να προσέχετε όταν φορτίζετε μια μπαταρία αυτοκινήτου και πώς να μη μας χρειαστεί!
Προσοχή όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι «ακραία»!
Όσο περίπλοκη και αν σου φαίνεται η διαδικασία, ακόμα και αν δεν έχεις «επαφή» με τη μπαταρία ή το αυτοκίνητο γενικότερα, γίνεται πολύ εύκολη και γρήγορη, αν σου δοθούν απλές και κατανοητές οδηγίες.
Πριν προχωρήσουμε στην περιγραφή των βημάτων, είναι απαραίτητο να τονιστεί πως θα πρέπει να προμηθευτείς και να χρησιμοποιείς μόνο φορτιστή που «ταιριάζει» στο δικό σου τύπο μπαταρίας, ενώ επιβάλλεται να ακολουθείς πάντοτε της οδηγίες χρήσης.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν φορτίζεις ποτέ τη μπαταρία αν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι «ακραία» (κοντά στο 0 ή άνω των 40 βαθμών), καθώς η φόρτιση δεν θα είναι αποτελεσματική σε τέτοιες συνθήκες . Επίσης, ο χώρος στον οποίο θα γίνει η διαδικασία θα πρέπει να έχει καλό εξαερισμό.
Αρχικά, συνδέεις το θετικό πόλο της μπαταρίας με το θετικό πόλο του φορτιστή και κάνεις το ίδιο και με τους αρνητικούς.
Με το που κάνεις τη σύνδεση, ενεργοποιείς το φορτιστή.
Όταν βεβαιωθείς ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία, απενεργοποιείς το φορτιστή πριν αρχίσεις να αποσυνδέεις τα καλώδια.
Σε περίπτωση που παρατηρήσεις την οποιαδήποτε απότομη αύξηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας ή διαρροής οξέων από αυτήν, διακόπτεις αυτομάτως τη φόρτισή της.
Μην αφήνετε την μπαταρία να πέφτει κάτω από 12.3 Volt, γιατί αν συμβαίνει συχνά θα χρειαστεί ειδικός!
Βάλε στο πρόγραμμα σου τον έλεγχο της τάσης της. Είναι πολύ σύντομος αλλά και πολύ χρήσιμος. Εάν παρατηρήσεις ότι είναι κάτω από 12.3 Volt, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί φόρτισή της. Αν αυτό συμβαίνει συχνά, θα πρέπει να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος από κάποιον εξειδικευμένο τεχνικό.
Έλεγχε συχνά τις επιφάνειες της και φρόντισε να είναι πάντα στεγνές και καθαρές. Εάν δεν ισχύει αυτό, μπορείς να τις καθαρίσεις, αρκεί το πανί να είναι υγρό ή αντιστατικό.
Φρόντιζε να προφυλάσσεις όσο περισσότερο μπορείς όχι μόνο τους πόλους αλλά και τα κλιπ σύνδεσης από τη διάβρωση.
Εάν παρατηρήσετε υψηλές θερμοκρασίες ή ζημιές, κατευθείαν στον ειδικό!
Αν παρατηρήσεις οτιδήποτε από τα παρακάτω, θα πρέπει να φροντίσεις να ελεγχθεί άμεσα η μπαταρία από κάποιον ειδικό:
Το κουτί ή το κάλυμμα «ανεβάζουν» πολύ υψηλή θερμοκρασία ή παρατηρείς ότι έχουν υποστεί κάποια ζημιά.
Βλέπεις ότι τα άκρα «γυρίζουν» προς τα έξω.
Οι ακροδέκτες που βρίσκονται στα πλάγια παρουσιάζουν συμπτώματα αυξημένης ροπής.
Όταν αφήνουμε την μπαταρία να αδειάζει συχνά, φέρνουμε τα έξοδα όλο και πιο κοντά!
Το να ξεχάσεις 1 φορά αναμμένο κάποιο φως του αυτοκινήτου και να «αδειάσει» η μπαταρία, είναι κάτι που έχει συμβεί σε όλους μας. Αν όμως αυτό γίνεται συχνά, δημιουργείται το εξής πρόβλημα:
Κάθε φορά που η μπαταρία αποφορτίζεται, δηλαδή όποτε η τάση της «πέφτει» κάτω από τα 12.3 Volt που αναφέραμε και νωρίτερα και παρόλο που η υπάρχει η δυνατότητα να επαναφορτιστεί, η διάρκεια ζωής της μειώνεται.
Με απλούστερα λόγια: κάθε φορά που η μπαταρία «αδειάζει», φέρνεις τη διαδικασία και τα έξοδα αντικατάστασής της όλο και πιο κοντά.
Οπότε, έλεγχε πάντα μήπως ξέχασες τίποτα αναμμένο. Κάνε και έναν οπτικό έλεγχο πριν απομακρυνθείς για να είσαι απόλυτα σίγουρος!