Καλοριφέρ αυτοκινήτου: Τι προσέχουμε για να λειτουργεί σωστά!
-Το ψυκτικό υγρό είναι η βάση της λειτουργίας του
-Τα μάτια μας δεκατέσσερα για διαρροές εντός κι εκτός αυτοκινήτου
-Προσοχή σε θερμοστάτη, ανεμιστήρα και αντιψυκτικό
-Από 20 ευρώ έως 110 ευρώ το κόστος αντικατάστασης
Το ψυκτικό υγρό είναι η βάση της λειτουργίας του
Απαραίτητο για να μην κρυώνουμε όταν οδηγούμε, το καλοριφέρ έχει ως σημείο αναφοράς του το ψυκτικό υγρό του αυτοκινήτου ως εξής: το ψυκτικό υγρό θερμαίνεται από τον κινητήρα και στη συνέχεια μεταφέρεται στο κύκλωμα του καλοριφέρ - και πιο συγκεκριμένα στο ψυγείο του καλοριφέρ. Εκεί, ο αέρας ζεσταίνεται και, μέσω του ανεμιστήρα που βρίσκεται πίσω από το ταμπλό του αυτοκινήτου, μεταφέρεται στους αεραγωγούς και συνακόλουθα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά στον έλεγχο της θερμοκρασίας, αυτός καθορίζεται από τον πίνακα ελέγχου στο ταμπλό που μας δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίσουμε την ποσότητα ζεστού και κρύου αέρα που αναμειγνύονται, καθώς και την ένταση που θα έχει ο αέρας.
Το ψυγείο καλοριφέρ, οι σωλήνες που συνδέονται με το σύστημα ψύξης του κινητήρα, ο ανεμιστήρας, η βαλβίδα ελέγχου και οι διακόπτες κλιματισμού και θέρμανσης στον πίνακα του ταμπλό, όλα μαζί αποτελούν το σύστημα λειτουργίας του καλοριφέρ.
Τα μάτια μας δεκατέσσερα για διαρροές εντός κι εκτός αυτοκινήτου
Προφανώς, το νούμερο ένα σύμπτωμα που θα μας προειδοποιήσει πως το καλοριφέρ δε λειτουργεί σωστά, είναι το να μη βγάζει ζεστό αέρα. Εφόσον λοιπόν αντιληφθούμε κάτι τέτοιο, η πρώτη μας αντίδραση θα πρέπει να είναι να ελέγξουμε το ψυκτικό υγρό και ειδικά τη στάθμη του: αν έχει πέσει πολύ χαμηλά, πρέπει να συμπληρώσουμε.
Επειδή όμως το να αντιληφθείς την έλλειψη ζεστού αέρα στο σύστημα θέρμανσης όταν γυρίζεις τον διακόπτη στο «on» δεν είναι κάτι το… πολύπλοκο, μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνουμε πάντοτε σε τυχόν διαρροές τόσο εντός όσο κι εκτός του οχήματος. Εντός του οχήματος, δηλαδή στην καμπίνα, σημαίνει πως μιλάμε για διαρροή στο ψυγείο του καλοριφέρ, το οποίο είθισται να βρίσκεται τοποθετημένο πίσω από το ντουλαπάκι στη θέση του συνοδηγού. Εκτός του οχήματος, συνεπάγεται πως είτε πρέπει να ελέγξουμε αν χρειάζεται να προσθέσουμε ψυκτικό υγρό είτε αν υπάρχει βλάβη σε κάποιο άλλο σημείο του κυκλώματος.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Προσοχή σε θερμοστάτη, ανεμιστήρα και αντιψυκτικό
Όταν το καλοριφέρ του αυτοκινήτου μας δε λειτουργεί όπως πρέπει, τότε είναι συγκεκριμένα τα σημεία που πρέπει να ελέγξουμε. Ο θερμοστάτης είναι το πρώτο και σημαντικότερο, διότι αν η βλάβη εντοπιστεί εδώ τότε μπορεί να προκληθεί ολοκληρωτική ζημιά σε όλο τον κινητήρα. Πρόβλημα όμως μπορεί να αντιμετωπίσουμε και αν έχει χαλάσει ο ανεμιστήρας ή το μοτέρ του. Αυτό, διότι ακόμα και αν το ψυκτικό υγρό φτάνει στο ψυγείο του καλοριφέρ, στη συνέχεια δε θα μπορεί ούτε να διοχετευτεί στους αεραγωγούς (στην πρώτη περίπτωση) ούτε να ρυθμιστεί στην επιθυμούμενη ένταση (στη δεύτερη περίπτωση).
Τελευταίο, αλλά διόλου αμελητέο είναι το αντιψυκτικό υγρό, διότι, όπως επισημάνθηκε, είναι η βάση της λειτουργίας του συστήματος θέρμανσης. Έτσι, αν υπάρχει διαρροή ή «βρωμιά» στο αντιψυκτικό τότε μπορεί να βουλώσει οποιοδήποτε από τα τμήματα.
Από 20 ευρώ έως 110 ευρώ το κόστος αντικατάστασης
Οι τιμές για ένα καινούργιο ψυγείο καλοριφέρ ποικίλλουν και σε μεγάλο βαθμό εξαρτώνται από το όχημα: τη μάρκα, το μοντέλο και την ηλικία του. Κοινώς, θα βρούμε και στα 20 ευρώ, θα βρούμε και στα 110 ευρώ.
Κατά βάση, πάντως, το πιο σύνηθες σε κόστος που θα αντικρίσουμε κυμαίνεται στο φάσμα των 25-35 ευρώ.