Το αυτοκίνητο έχει τον τρόπο τους να σου «πει» ότι υπάρχει πρόβλημα. Δες ποια είναι αυτά τα σημάδια που θα σε αναγκάσουν να περάσεις την πόρτα του συνεργείου;
Δεν είναι λίγες φορές που κάτω από τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας σχηματίζονται κηλίδες από λάδια. Παρόλο που αυτό το φαινόμενο είναι συνηθισμένο, κυρίως στα παλιά αυτοκίνητα και δεν προκαλεί πια την περιέργεια των περισσοτέρων μας, καλό είναι να γίνει άμεσος έλεγχος και να επισκευαστεί - αν χρειάζεται.
Η πρώτη κίνηση για να διαπιστώσεις το μέγεθος του προβλήματος, είναι να ελέγχεις συστηματικά τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα και αν δεις να πέφτει, έστω και λίγο, τότε το πρόβλημα πρέπει να λυθεί σύντομα.
Τα καυσαέρια έχουν «παράξενο» χρώμα!
Παρατηρείς την εξάτμιση του αυτοκινήτου σου να εκπέμπει καυσαέρια που έχουν «παράξενο» χρώμα; Για να εντοπίσεις από πού προέρχεται το πρόβλημα αυτό, θα πρέπει να δεις ποιο είναι το χρώμα. Αν, λοιπόν, είναι μαύρο, δείχνει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την καύση του μείγματος του κινητήρα, ενώ αν είναι άσπρο, σημαίνει πως ο κινητήρας "καίει" λάδια, το οποίο σημαίνει ότι είναι πιθανό να υπάρχει σημαντική βλάβη στα μέταλλα του χώρου καύσης. Και στις δύο περιπτώσεις επιβάλλεται μία επίσκεψη στο μηχανικό του αυτοκινήτου σου. Συνέχεια του άρθρου >>>
Ανάβει η ένδειξη δυναμό ή ακούγεται ήχος σφυρίγματος!
Εάν παρατηρήσεις ότι ανάβει το λαμπάκι του δυναμό ή ακούγεται κάποιο σφύριγμα, που προέρχεται από το χώρο του κινητήρα, το πιθανότερο είναι να έχει φθαρεί ο ιμάντας του δυναμό ή να έχει «χαλαρώσει». Τέντωμα ή ακόμα και αντικατάσταση είναι αντιστοίχως δύο ενέργειες, στις οποίες πρέπει να προβείς μέσω των ειδικών.
Τα φώτα «τρεμοπαίζουν» ή χαμήλωσε απότομα η έντασή τους!
Σε περίπτωση που έχεις ανάψει τα φώτα του αυτοκινήτου σου και κάθε φορά που πατάς φρένο, οπότε και ανάβουν τα φώτα STOP, πέφτει η έντασή τους, πιθανότατα να αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα με το δυναμό ή με την μπαταρία του αυτοκινήτου σου.
Η μεγαλύτερη πλειοψηφία μπαταριών τύπου μολύβδου – οξέος «ζουν» κατά μέσο όρο 3 με 4 χρόνια. Εάν η δική σου φτάσει ή περάσει αυτό το χρονικό περιθώριο, δεν υπάρχει δυνατότητα επαναφόρτισης με κάποιο τρόπο. Είναι η περίπτωση που είναι ευρέως γνωστή ως «νεκρή» μπαταρία καθώς δεν ανταποκρίνεται σε καμία ενέργεια, όπως για παράδειγμα στις απόπειρες επαναφόρτισής της.
Ο σωστός έλεγχος και η φροντίδα της μπαταρίας είναι πολύ σημαντικά και για αυτό, κάθε φορά που επισκέπτεστε το συνεργείο (ή και μόνοι σας) θα πρέπει να ελέγχετε αν αυτή είναι αποφορτισμένη ή όχι. Αν αυτή έχει «πέσει», π.χ. ο κινητήρας δυσκολεύεται να πάρει μπροστά, πρέπει είτε να τη συντηρήσετε (ανοικτού τύπου), είτε να την αντικαταστήσετε (κλειστού τύπου).
Ο κινητήρας παρουσιάζει «ρετάρισμα» ή «κόμπιασμα»!
Συνήθως το φαινόμενο του «κομπιάσματος» παρατηρείται όταν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του γκαζιού, ώστε να επιταχύνει το αυτοκίνητο από χαμηλές στροφές. Αυτή η δυσλειτουργία συνήθως εμφανίζεται λόγω κάποιου προβλήματος καύσης του κινητήρα, το οποίο μπορεί να οφείλεται σε νοθευμένο καύσιμο ή κάποιο χαλασμένο ηλεκτρικό σύστημα.
Καλό θα είναι να επισκεφθείς έγκαιρα κάποιο συνεργείο, διότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό το πρόβλημα αυτό μπορεί να χειροτερέψει και να θέσει εκτός λειτουργίας τον κινητήρα.
Αισθάνεσαι ότι το αυτοκίνητο «πατινάρει»!
Μία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες που παρουσιάζονται στο συμπλέκτη είναι το λεγόμενο «πατινάρισμα». Το γλίστρημα του συμπλέκτη, είναι μία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες, η οποία όμως επηρεάζει έντονα την οδήγηση σου, κάνοντας την άβολη και συγχρόνως επικίνδυνη. Στην ουσία το «πατινάρισμα» συμβαίνει όταν η δύναμη της τριβής ανάμεσα στο συμπλέκτη το δίσκο και το βολάν δεν είναι στο βαθμό που πρέπει και όταν έρχονται τα παραπάνω εξαρτήματα σε επαφή «πατινάρουν». Το πρόβλημα αυτό είναι πιο έντονο όταν θέλεις να κινηθείς σε δύσκολους δρόμους, όπως σε ανηφόρες ή χωματόδρομους, όπου το αυτοκίνητο αναγκαστικά χρειάζεται μεγάλη ροπή.
Γιατί το κάνει αυτό;
Γενικό πρόβλημα στον μηχανισμό του συμπλέκτη. Το πρόβλημα μπορεί να αφορά κάποια ντίζα ή ζημιά στο δίχαλο του συμπλέκτη. Μία τέτοια βλάβη είναι ικανή να προκαλέσει ασταθής επαφή των τμημάτων που συνδέονται.
Γλιστρούν οι επενδύσεις τριβής. Αυτό μπορεί να γίνεται ότι οι επενδύσεις αυτές με κάποιο τρόπο λιπαίνονται . Αν συμβεί τότε μειώνεται η τραχύτητα τους, ενώ παράλληλα όταν έρχονται σε επαφή γλιστρούν.
Ελαττωματικό ελατήριο διαφράγματος. Η μείωση της ελαστικότητας του προκαλεί την βλάβη του μηχανισμού
Η φθορά στον δίσκο. Όπως όλα τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου έτσι και ο δίσκος, όπως επίσης και οι επενδύσεις τριβής, με το χρόνο και την χρήση, φθείρονται με αποτέλεσμα να μην ασκούν πλέον τη σωστή πίεση στο βολάν.
Ελαττωματικός μηχανισμός αντιστάθμισης φθοράς
Αφήνουν γραμμές οι υαλοκαθαριστήρες!
Σίγουρα τότε θα πρέπει να τους αλλάξεις! Η κύρια αιτία της αντικατάστασης των υαλοκαθαριστήρων είναι η φθορά της χρήσης του λάστιχου, το οποίο διαθέτουν, με αποτέλεσμα να μην καθαρίζουν καλά αφήνοντας γραμμές και να κάνουν θόρυβο.
Φυσικά ο χρόνος αντικατάστασης των υαλοκαθαριστήρων εξαρτάται και από την ποιότητα του υλικού κατασκευής τους , αλλά και από τον τρόπο – συχνότητα χρήσης τους. Δηλαδή αυτός που χρησιμοποιείται κάτω από αντίξοες συνθήκες υψηλότερες θερμοκρασίες ή λειτουργεί χωρίς νερό ή σε πολύ λερωμένο παρμπρίζ, φθείρεται και πιο γρήγορα. Γενικότερα η αντικατάσταση τους είναι καλό να γίνεται μετά τους καλοκαιρινούς μήνες, εκτός βέβαια και αν η φθορά τους είναι τόσο μεγάλη και πρέπει να αντικατασταθούν νωρίτερα.
O αέρας του a/c μυρίζει άσχημα!
Μάλλον πρέπει να αλλάξεις φίλτρο! Τα συστήματα κλιματισμού αυτοκινήτου εφοδιάζονται με ειδικά φίλτρα, τα οποία βρίσκονται στο τμήμα της εισαγωγής του αέρα και ως βασικό στόχο έχουν να απαγορεύουν την εισχώρηση γύρης, σκόνης και άλλων ουσιών μέσα στην καμπίνα του οχήματος. Επίσης σε συνεργασία με τα φίλτρα καμπίνας ενεργού άνθρακα προστατεύουν από τις πλέον καταστροφικές ουσίες, όπως επικίνδυνα αέρια (κάδμιο, βανάδιο, μόλυβδο, βενζίνη), καθώς και άσχημες οσμές καυσαερίων.
Βέβαια με τον καιρό στα φίλτρα, αλλά και στους αγωγούς, δημιουργούνται συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων, μικροοργανισμών και μυκήτων, οι οποίοι ευθύνονται για πιθανές δυσάρεστες οσμές, ενώ μπορούν να προκαλέσουν πονοκεφάλους ή ακόμα και προβλήματα στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου.
Προσοχή! Ετήσια συντήρηση
Όπως όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου σας έτσι και το κλιματιστικό χρειάζεται την σωστή και τακτική του συντήρηση ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν διαφαίνεται κάποιο πρόβλημα. Η συντήρηση θα πρέπει να γίνεται σε ετήσια βάση και ειδικά στην αρχή του καλοκαιριού, όπου και χρησιμοποιείται συχνότερα. Έτσι θα εντοπιστούν έγκαιρα οι τυχόν δυσλειτουργίες του συστήματος, οι οποίες –αν εντοπιστούν αργότερα- θα σας κοστίσουν ακριβότερα, αλλά και μέχρι τότε. θα εμποδίζουν τη καλή λειτουργία του συστήματος.