Μυρίζει καμμένο; Κολλάει η δαγκάνα στα δισκόφρενα. Να τι κάνεις
- Αν όταν φρενάρετε υπάρχει μυρωδιά καμένου
- Τρόπος οδήγησης, ρύποι, υγρασία, θερμοκρασία (κολλάνε την δαγκάνα)
- Do it yourself: Έλεγχος, καθαρισμός, λίπανση (για διατήρηση τους)
- Στο Service: αλλαγή υγρών φρένων, τακάκια (και expert με τεχνογνωσία)
Η δαγκάνα είναι υπεύθυνη για να κρατάει σταθερά τα τακάκια των φρένων
Κάθε δισκόφρενο αυτοκινήτου έχει και μια δαγκάνα. Αυτή είναι υπεύθυνη στο να κρατάει σταθερά τα τακάκια των φρένων ούτως ώστε να μπορούν να κάνουν την απαραίτητη κίνηση και να επιτευχθεί το φρενάρισμα.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι δαγκάνες φρένων δεν λειτουργούν σωστά και κολλάνε, θα αναφερθούμε παρακάτω, σημασία όμως έχει να καταλάβουμε και το πως θα αντιληφθούμε αν τα δισκόφρενα μας υπολειτουργούν.
Όταν για παράδειγμα, κάθε φορά που φρενάρουμε υπάρχει μυρωδιά καμένου ή αν ο κινητήρας ανεβάζει πιο αργά τις στροφές, όταν υπάρχει μεγαλύτερη αντίσταση όταν πατάτε το πετάλι του φρένου και χρειάζεται περισσότερη δύναμη από ότι πριν, ή αν κάτι στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου σας κατά το φρενάρισμα δεν μοιάζει σωστό (τραβάει π.χ. προς τη μια πλευρά), τότε μάλλον πρέπει να πάτε για έλεγχο ή service για δισκόφρενα.
Γιατί κολλάνε: Φθορά, παραμόρφωση, εναλλαγές θερμοκρασίας, υγρασία, ρύποι
Ποιοι είναι οι λόγοι που μια δαγκάνα φρένων κολλάει; Πρώτος και κύριος φυσικά είναι οι φθορές ή η παραμόρφωση ενός τμήματος της δαγκάνας. Αν το περίβλημα της δαγκάνας ή το έμβολο της έχουν υποστεί φθορά, από απρόσεκτη οδήγηση, από λανθασμένη τοποθέτηση, ή από συσσώρευση ρύπων σε σημεία, τότε δημιουργείται πρόβλημα στην λειτουργία τους.
Πρόβλημα μπορεί να προκληθεί και από απότομες εναλλαγές στην θερμοκρασία. Οι εναλλαγές προκαλούν ζημιά στις ελαστικές φούσκες που αποτρέπουν την σκόνη από το να εισέρχεται στην δαγκάνα και το σύστημα φρένων, με αποτέλεσμα να επιταχύνεται η διάβρωση και η στρέβλωση του δίσκου.
Οι ελαστικές φούσκες αυτές μπορεί να διαβρωθούν και από χημικές ουσίες που βρίσκονται στον αέρα ή από τα λιπαντικά υγρά που χρησιμοποιούνται για τα φρένα. Όλα τα φρένα χρησιμοποιούν ειδικό γράσο, αλλά αν δεν είναι κατάλληλης ποιότητας, τότε μπορεί να ξεραθεί ή και να έχει διαρροές. Και στις δύο περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι ότι η δαγκάνα δεν θα λειτουργεί σωστά και θα κολλάει. Τέλος, αν το υγρό φρένων είναι υπερβολικά ιξώδες, τα έμβολα δεν θα επιστρέφουν σωστά στην αρχική τους θέση και ενδέχεται να διογκωθούν.
Αν φθαρούν οι ελαστικές φούσκες τότε μπορεί να υπάρξει, επίσης και εισροή υγρασίας. Το νερό χαλάει τόσο τα έμβολα όσο και τους πείρους οδηγούς των δαγκανών. Το πρόβλημα μπορεί να προκληθεί και αν δεν αλλάζονται εγκαίρως τα υγρά φρένων, αφού είναι υδρόφιλα και άρα το περιεχόμενο τους σε νερό αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Συχνός καθαρισμός και λίπανση, έγκαιρη και κατάλληλη αλλαγή υγρού φρένων
Για να διατηρήσετε τα δισκόφρενα σας και την δαγκάνα τους σε άρτια κατάσταση τότε χρειάζεται να γνωρίζετε 5 πράγματα:
1. Xρειάζεταινα καθαρίζετε και να λιπαίνετε το σύστημα φρένων του αυτοκινήτου σας και να επιβλέπετε την κατάσταση των ελαστικών φουσκών που προστατεύουν από την σκόνη, κάθε έξι μήνες ή όποτε αλλάζετε τακάκια.
2. Να αλλάζεται εγκαίρως τα υγρά φρένων και να βεβαιώνεστε ότι αγοράζετε λιπαντικά τα οποία είναι συμβατά με το μοντέλο του αυτοκινήτου σας. Ειδικές πάστες με χαλκό ή μολυβδαίνιο χρησιμοποιούνται για την λίπανση των εξαρτημάτων στα τακάκια. Τα κεραμικά λιπαντικά για τα εξαρτήματα στην βάση των τακακίων. Οι πείροι οδηγοί πρέπει να λιπαίνονται με υγρά που αντέχουν σε θεοκρασίες από -45 έως και 180 βαθμούς Κελσίου.
3. Όταν πηγαίνετε σε ένα συνεργείο για να σας αλλάξει τα τακάκια, να βεβαιώνεστε ότι χρησιμοποιούνται τα ειδικά εργαλεία για να μην προκληθεί φθορά ή παραμόρφωση κατά την εφαρμογή τους.
4. Μπορείτε να επιβραδύνετε την διάβρωση της δαγκάνας περνώντας την με ειδικό χρώμα, ανθεκτικό στις θερμοκρασίες. Η επιφάνεια θα πρέπει πρώτα να τριφτεί με γυαλόχαρτο και να απολιπανθεί.
5. Τέλος, να είστε προσεκτικοί στον τρόπο οδήγησης σας. Μην ξεκινάτε και φρενάρετε απότομα, για να αποτρέψετε την υπερθέρμανση του συστήματος πέδησης.