Re-Battery: Σε εναρμόνιση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1542/2023
EV+ Δισκόφρενα σχεδιασμένα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
FAQ: Τι να προσέξεις όταν αγοράζεις ανταλλακτικά φρένων για το αυτοκίνητό σου
Οι επιστρώσεις των εμβόλων, δεν είναι όπως πριν από μερικές δεκαετίες. Αρχικά αναπτύχθηκαν στην αεροναυπηγική βιομηχανία και θεωρήθηκαν αποτυχημένες στο χώρο των αυτοκινήτων, καθώς οι οδηγοί ισχυρίστηκαν ότι συχνά ξεφλουδιζαν από τα μεταλλικά μέρη που υποτίθεται ότι προστατεύουν.
Η συνεχής ανάπτυξη νέων υλικών επίστρωσης, οι βελτιωμένες διαδικασίες εφαρμογής και η απομάκρυνση από ανίκανους προμηθευτές βοήθησαν στην απελευθέρωση της βιομηχανίας επιστρώσεων. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι κατασκευαστές κινητήρων και οι σχεδιαστές έχουν αγκαλιάσει τα θετικά οφέλη που προσφέρουν σήμερα οι επιστρώσεις.
Επίστρωση ArmorX
" Πέρα από το τι μπορεί να κάνει ένα μέταλλο, οι επιστρώσεις το οδηγούν σε άλλο επίπεδο", συνοψίζει ο Dave Fussner, διευθυντής έρευνας και ανάπτυξης στη Wiseco Pistons. "Τα επιχρίσματα θα προσθέσουν ποιότητα σε ένα μέρος ή θα φροντίσουν για κάποιο πρόβλημα. Δεν είναι λάθος το μέταλλο, αλλά το μέταλλο δεν είναι το παν. Εκεί αναλαμβάνουν οι επιστρώσεις. "
Μέρος της πρώιμης σύγχυσης σχετικά με τις επικαλύψεις προέκυψε από μια μεγάλη ποικιλία προσφορών για διαφορετικές χρήσεις και μέρη κινητήρων. Μερικές σχεδιάστηκαν για να μειώσουν την τριβή, άλλες για να ρίχνουν λάδι ή να αντανακλούν θερμότητα. Υπήρχαν σκληρές και μαλακές επιστρώσεις.
Η Wiseco , τα κάνει όλα απλά, προσφέροντας τέσσερις επιστρώσεις για τις διαφορετικές σειρές εμβόλων αυτοκινήτων αλλά και μοτοσικλέτας. Αυτές οι επιστρώσεις είναι ArmorGlide, ArmorPlating, ArmorFit και ArmorX. Ας απαντήσουμε πρώτα σε μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με τα έμβολα: Θα αυξήσει η επίστρωση την ιπποδύναμη;
«Με ορισμένες επιστρώσεις υπάρχει μια θεωρητική μείωση της τριβής», λέει ο Fussner. "Μπορείτε να υπολογίσετε ότι ο κινητήρας σας θα κάνει περισσότερα με μία επίστρωση; Δεν γνωρίζω."
Ας δούμε τις επιστρώσεις που διατίθενται στα έμβολα Wiseco:
ArmorGlide
Ένα λιπαντικό ξηρής μεμβράνης που εφαρμόζεται στο κάλυμμα του εμβόλου, το ArmorGlide συμβάλλει στη μείωση της τριβής όχι μόνο για τη βελτίωση της απόδοσης, αλλά και για τη μείωση θορύβου του εμβόλου στην οπή του κυλίνδρου. Η επίστρωση είναι μόνιμη, καθώς εφαρμόζεται με μια μοναδική διαδικασία εκτύπωσης ελεγχόμενη από υπολογιστή, σχεδιασμένη έτσι ώστε να μην υπονομεύει το υλικό βάσης , τη γεωμετρία ή τη θερμική επεξεργασία του εμβόλου.
Έμβολο με ArmorPlating and ArmorGlide.
Το έμβολο είναι πλήρως κατασκευασμένο στην καθορισμένη εξωτερική διάμετρο πριν από την εφαρμογή της επίστρωσης στο εργοστάσιο παραγωγής της Wiseco. Το ακριβές βάθος της επίστρωσης διατηρείται αυτούσιο, αλλά συμμορφώνεται με το λεπτομερές σχήμα και το προφίλ της φούστας που είναι ειδικά για κάθε εφαρμογή.
Υπάρχουν διάφοροι τύποι λιπαντικών ξηρής μεμβράνης, αλλά οι περισσότερες επιστρώσεις βασίζονται σε μια χημική ουσία που ονομάζεται δισουλφίδιο του μολυβδαινίου - η οποία συχνά αναφέρεται στη βιομηχανία επιδόσεων απλώς ως "moly".
ArmorFit
Επίσης ένα ξηρό λιπαντικό, το ArmorFit είναι μια βαριά, πολύ πιο ισχυρή έκδοση του ArmorGlide, αλλά είναι μια μοναδική φόρμουλα με τη δική του διαδικασία εφαρμογής, ένα ειδικό μίγμα και μια κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας διαδικασία."
Το ξεχωριστό χαρακτηριστικό του ArmorFit είναι ότι επιτρέπει στο πιστόνι να προσαρμόζεται αυτόματα στους συγκεκριμένους κυλίνδρους στους οποίους έχει εγκατασταθεί.
Είναι σχεδιασμένο να είναι η μόνιμη περιοχή ολίσθησης του εμβόλου έναντι του τοιχώματος του κυλίνδρου. Κατά τη λειτουργία του κινητήρα, η επίστρωση προσαρμόζεται στις διαστάσεις του συγκεκριμένου κυλίνδρου στον οποίο είναι εγκατεστημένη. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα έμβολο με βελτιωμένη σταθερότητα και πιο αθόρυβη λειτουργία.
Η πραγματική διάμετρος του γυμνού εμβόλου δεν ρυθμίζεται για να καλύψει την επίστρωση ArmorFit - είναι κατασκευασμένη στο έμβολο, όταν το έμβολο κατασκευάζεται για συγκεκριμένες εφαρμογές. Το κατάλληλο διάκενο λειτουργίας ανάμεσα στο τοίχωμα του κυλίνδρου και το γυμνό έμβολο θα είναι πάντα απαραίτητο, απλώς και μόνο επειδή το έμβολο διαστέλλεται όταν φτάνει σε θερμοκρασία λειτουργίας.
"Η επιφάνεια του εμβόλου κάτω από την επίστρωση έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει σε συγκεκριμένη διάμετρο κυλίνδρου, όπως και πριν," εξηγεί ο Fussner. "Ωστόσο, εάν ο κατασκευαστής κινητήρα μετρήσει τη φούστα πάνω από την επίστρωση, μπορεί να πιστεύει ότι δεν υπάρχει αρκετή ανοχή."
Για παράδειγμα, ένα μη επιστρωμένο έμβολο Wiseco κατασκευασμένο για διάμετρο 86.00mm θα πρέπει να εγκατασταθεί σε κύλινδρο 86.00mm και ένα έμβολο με επικάλυψη Armor Fit που έχει σχεδιαστεί για διάμετρο 86.00mm θα πρέπει επίσης να εγκατασταθεί σε κύλινδρο διαμέτρου 86.00mm.
"Αν μετρηθεί πάνω από την επίστρωση ArmorFit, η ανοχή του εμβόλου από τον κύλινδρο είναι μικρότερη από το μη επιστρωμένο γυμνό έμβολο. Αυτή είναι η πρόθεση σχεδιασμού της επίστρωσης ArmorFit ", λέει ο Fussner, τονίζοντας ότι είναι λάθος να ρυθμίσουμε τη διάμετρο του κυλίνδρου με βάση την φυσική μέτρηση του εμβόλου στην επικάλυψη ArmorFit. "Αυτό αποτρέπει τον σκοπό και την προβλεπόμενη λειτουργία της επίστρωσης ArmorFit."
ArmorX - Το επόμενο επίπεδο στην ανοδίωση
Σε αντίθεση με τις επίστρωσεις ArmorFit και ArmorGlide που εφαρμόζονται μόνο στις φούστες των εμβόλων, το ArmorX καλύπτει ολόκληρη την επιφάνεια του εμβόλου εκτός από τις φούστες.
"Είναι ένα αδιάλυτο επίστρωμα", λέει ο Fussner. "Έχει σχεδιαστεί για κινητήρες υψηλής απόδοσης και θερμοκρασίας.Εφαρμοσμένη με μια συγκεκριμένη ηλεκτροχημική διαδικασία, η επίστρωση ArmorX αφήνει το έμβολο με μια ξεχωριστή γυαλιστερή μαύρη εμφάνιση.
Μια ανοδική επίστρωση είναι βασικά ένα φιλμ οξειδίου το οποίο εφαρμόζεται στο μέταλλο αλουμινίου μέσω ηλεκτρόλυσης.
Όταν εφαρμόζεται το ηλεκτρικό ρεύμα, τα μόρια νερού απελευθερώνουν άτομα οξυγόνου που συνδέονται με την άνοδο ή την επιφάνεια του εμβόλου. Το οξυγόνο και το αλουμίνιο συνδυάζονται για να σχηματίσουν μια επικάλυψη φιλμ οξειδίου Η σύσταση και το χρώμα της επικάλυψης προσδιορίζονται από τη θερμοκρασία του διαλύματος.
ArmorPlating για προστασία απο τη πιθανή προανάφλεξη
Αυτό είναι επίσης ένα προστατευτικό κάλυμμα για το έμβολο, αλλά δεν είναι ένα αδιάλυτο επίστρωμα ούτε καλύπτει ολόκληρη την επιφάνεια του εμβόλου.
"Αυτή η επίστρωση εφαρμόζεται με μια διαδικασία αυτόματης καταλυτικής επίστρωσης", λέει ο Fussner. "Δεν είναι μια ανοδική διαδικασία όπως το ArmorX".
Το ArmorPlating εφαρμόζεται στον θόλο του εμβόλου, στα λούκια των ελατηρίων και στις οπές των πίρων. Παρέχει χαμηλό συντελεστή τριβής,αποτρέπει την απώλεια στεγανοποίησης των ελατηρίων εμβόλου και προστατεύει από την προανάφλεξη.
Στην πραγματικότητα, το Wiseco ArmorPlating έχει την καλύτερη αντίσταση απέναντι στην προανάφλεξη, έναντι οποιουδήποτε γνωστού υλικού.
Στην αγορά των σφυρήλατων εμβόλων υπάρχουν δύο δημοφιλή κράματα: Το 4032 και το 2618. Το πρώτος χρησιμοποιείται κυρίως για συνηθισμένες συνθήκες οδήγησης, ενώ το 2618 είναι πιο κατάλληλο για αγωνιστικές συνθήκες.
"Το 4032 έχει περίπου 12% περιεκτικότητα σε σιλικόνη και έχει σημαντικά καλύτερη ποιότητα φθοράς. 2618 έχει καλύτερη αντοχή σε υψηλή θερμοκρασία ", λέει ο Fussner. "Για να βελτιωθεί η ποιότητα φθοράς του 2618, χρησιμοποιείται το ArmorPlating."
Η διαδικασία επιμετάλλωσης είναι πολύ λεπτομερής, απαιτώντας πολυάριθμα λουτρά και έντονο καθαρισμό για να εξασφαλιστεί μια κατάλληλη επιφάνεια πριν το έμβολο εισέλθει στο λουτρό επιμετάλλωσης.
"Είναι μια πολύ ακριβής διαδικασία επίχρισης", λέει ο Fussner. "Ο χρόνος στο λουτρό ελέγχει το πάχος με μεγάλη ακρίβεια."
Μετά τη διαδικασία επιμετάλλωσης, οι φούστες του εμβόλου κατασκευάζονται στο προβλεπόμενο μέγεθος και σχήμα. Μια επίστρωση μείωσης τριβής μπορεί να εφαρμοστεί στις φούστες, εάν είναι επιθυμητό.
Η επίστρωση είναι τόσο ακριβής που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολύ μικρές οπές, όπως οι θύρες αερίων, και είναι πολύ αποτελεσματική στα λούκια των ελατηρίων όπου υπάρχουν ακριβείς γωνίες και φινιρίσματα. Ενώ άλλοι τύποι διαδικασιών επιμετάλλωσης μπορούν να αφήσουν ατέλειες γύρω από τις άκρες ή τις γωνίες, το ArmorPlating παρέχει ένα ομοιόμορφο πάχος όπου εφαρμόζεται.
"Δεν υπάρχει κανένας λόγος να προστεθεί μια θερμική επένδυση", προσθέτει ο Fussner. "Οι δοκιμές έχουν δείξει ότι θα μειώσει τη θερμοκρασία του θόλου κατά περίπου 20 βαθμούς C."
Ορισμένοι κατασκευαστές κινητήρων μπορεί να γυαλίσουν τους θόλους για να αντισταθούν στην συσσώρευση άνθρακα, αλλά ο Fussner λέει ότι αυτό το βήμα δεν είναι απαραίτητο με το ArmorPlating.
Επικάλυψη DLC
‘Οπου δεν υπάρχει επίστρωση εμβόλου, η WISECO εφαρμόζει τη DLC σε ορισμένους πείρους . Το DLC, ή ο αδαμαντοειδής άνθρακας, παρέχει μια εξαιρετικά σκληρή επιφάνεια ενώ προσφέρει χαμηλό συντελεστή τριβής.
Γίνεται δημοφιλής σε πολλές εφαρμογές OEM, ενώ μερικές μηχανές αγώνων DLC καλύπτουν πολλά μέρη, συμπεριλαμβανομένων των εκκεντροφόρων.
ENGINETECH
Καλέστε: 2109583510
Δείτε με 1 κλικ: http://www.enginetech.gr/
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr