Οι μπαταρίες που η απόδοση τους «έχει πάρει την κάτω βόλτα» μπορούν υπό ΚΣ (φυσιολογικές συνθήκες) να καταφέρνουν για κάποιους μήνες να θέτουν σε λειτουργία τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Μα την 1η φορά που θα εκτεθούν έπειτα από μία μόλις κρύα νύχτα, θα σας αφήσουν στα «κρύα του …δρόμου».
Κάτι που θα σας ξεβολέψει και θα σας ξοδέψει (οδική βοήθεια, συνεργείο, μπαταρία επιλογής «άρπα-κόλλα») στα ξαφνικά. Γιατί όμως, αφού μπορείτε να το προλάβετε;
Με σωστή προσέγγιση στη συντήρηση της μπαταρίας.
Σε αυτόν το άρθρο-συμβουλών, η Exide Technologies (www.exidegroup.com), ένας κορυφαίος κατασκευαστής μπαταριών πρωτότυπου εξοπλισμού και aftermarket, μας παρέχει συμβουλές για τη διατήρηση της μπαταρίας σε άριστη κατάσταση κατά τους χειμερινούς μήνες. Σημειώστε πως οι μπαταρίες Exide AGM και EFB προσφέρουν εξαιρετική απόδοση σε κρύο καιρό!
Covid, κρύο και …ηλικία μπαταρίας = πρόβλημα !
Είναι γνωστό σε όλους πως η πανδημία (Covid-19) άλλαξε τις συμπεριφορές οδήγησης των πολλών. Περισσότεροι άνθρωποι πλέον, εργάζονται από το σπίτι και πολλοί κάνουν λιγότερα και συντομότερα ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους (για αναψυχή το χουμε …ξεχάσει προς το παρόν). Αυτό είναι καλό για το περιβάλλον και για το ποσό που θα ξοδεύαμε για καύσιμα, αλλά μπορεί να καταλήξει ακριβό λόγω της αυξημένης πιθανότητας βλάβης.
Ιδιαίτερα, οι μπαταρίες άνω των 4 ετών μπορούν να δυσκολευτούν περισσότερο αφού:
- θα έχουν ήδη μειωμένη χωρητικότητα λόγω της γήρανσης τους ενώ ταυτόχρονα είναι πιο πιθανό το ότι
- θα έχουν προβλήματα στην εκκίνηση του κινητήρα στις χαμηλότερες χειμερινές θερμοκρασίες (αφού με την κίνηση του οχήματος θα επανα-φορτίζονται μερικώς).
Οι «εχθροί» της μπαταρίας !
Οι μπαταρίες αυτοκινήτου λειτουργούν καλύτερα σε θερμοκρασία 27 ° C. Όταν η θερμοκρασία πέσει στους 0 ° C, ακόμη και μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία έχει χάσει περίπου το ένα τρίτο της αρχικής της ισχύος.
Ο κρύος καιρός σημαίνει επίσης ότι απαιτείται περισσότερη ενέργεια για την εκκίνηση του κινητήρα, δημιουργώντας διπλό αποτέλεσμα λιγότερης ισχύος και αυξημένης ζήτησης ενέργειας.
Ο ηλεκτρικός εξοπλισμός όπως οι συναγερμοί και τα συστήματα πρόσβασης χωρίς κλειδί καταναλώνουν ενέργεια ακόμα και όταν το όχημα δεν χρησιμοποιείται, εξαντλώντας την μπαταρία ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο.
Αν αναρωτιέστε σχετικά με την αυτό-επαναφόρτιση της μπαταρίας σαςς (όταν κινείστε με το όχημα σας) αξίζει να γνωρίζετε πως ο εναλλάκτης χρειάζεται ιδανικά τουλάχιστον 15-20 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο για να φορτίσει πλήρως την μπαταρία. Οπότε οι μικρές καθημερινές διαδρομές (προς την δουλειά ή το ..super market) ενδέχεται να μην είναι αρκετές. Στην πραγματικότητα, οι μικρότερες διαδρομές είναι συχνά κακές για την μπαταρία, καθώς ενδέχεται να μην αντισταθμίσουν το ενεργειακό κόστος εκκίνησης του κινητήρα και τροφοδοσίας ηλεκτρικού εξοπλισμού του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια τους.
Για να διατηρήσετε την μπαταρία σας σε καλή κατάσταση φόρτισης, βεβαιωθείτε ότι πραγματοποιείτε τακτικά μεγαλύτερες διαδρομές ή εξετάστε το ενδεχόμενο να συνδέσετε την μπαταρία σας για επαναφόρτιση. Όταν οι μπαταρίες μπαίνουν σε χαμηλή κατάσταση φόρτισης, η απόδοσή τους μπορεί να επηρεαστεί μόνιμα, αυξάνοντας τις πιθανότητες βλάβης κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Διατηρήστε τη μπαταρία σας φορτισμένη άν δεν έχετε λόγο (ή δεν επιτρέπεται λόγω συνθηκών) να κάνετε μεγαλύτερες διαδρομές ή ταξίδια. Μια εξαιρετική εναλλακτική λύση μπορεί να είναι η χρήση φορτιστή όπως το Exide 12/7 ή 12/15 (έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν επίσης ως φορτιστής συντήρησης μόλις φορτιστεί η μπαταρία, η οποία διατηρεί τη διάρκεια ζωής της και τη διατηρεί σε σωστή κατάσταση φόρτισης).
Η Exide συνιστά την επαναφόρτιση της μπαταρίας σας τουλάχιστον κάθε 4-6 εβδομάδες εάν το όχημά σας είναι σε ακινησία. Εάν δεν έχετε πρόσβαση σε φορτιστή, τα συνεργεία της περιοχής σας μπορούν πάντα να σας βοηθήσουν. Συνήθως θα δοκιμάσουν την μπαταρία σας χρησιμοποιώντας έναν επαγγελματικό ελεγκτή όπως το Exide EBT965P και θα έχουν έναν επαναφορτιζόμενο σε περίπτωση που χρειαστεί.
Εάν η τάση είναι χαμηλότερη από 12,5V, μετρούμενη με κλειδί στα τερματικά της μπαταρίας, η μπαταρία πρέπει να επαναφορτιστεί αμέσως. Η σωστή τεχνολογία για την εργασία Exide Premium Carbon Boost χειρίζεται εύκολα ακραίες καιρικές συνθήκες. Φορτίζει έως και 2 φορές ταχύτερα από μια συμβατική μπαταρία και προσφέρει 30% περισσότερη ισχύ εκκίνησης.
2 λόγια για την Exide Technologies
Η Exide Technologies, με έδρα κοντά στο Παρίσι της Γαλλίας, είναι κορυφαίος πάροχος προηγμένων λύσεων αποθήκευσης ενέργειας για τις αγορές αυτοκινήτων και βιομηχανιών. Σχεδιάζει, κατασκευάζει και εμπορεύεται τεχνολογίες μπαταριών που χρησιμοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, από αυτοκίνητα και εκτός δρόμου έως χειρισμό υλικών, σταθερές, σιδηροδρομικές και αμυντικές.
Η Exide Technologies εξυπηρετεί τις παγκόσμιες αγορές με κορυφαίες τεχνολογίες μπαταριών, τεχνογνωσία και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας σε πολλές γνωστές μάρκες. Ως αυθεντικός κατασκευαστής εξοπλισμού σε κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων και βιομηχανικών εξοπλισμών, η Exide Technologies έχει συμμετάσχει σε πολλές από τις σημαντικές εξελίξεις στην αποθήκευση ενέργειας που επιτρέπουν την καινοτομία σε όλες τις αγορές.
Με 9 μονάδες παραγωγής και 3 μονάδες ανακύκλωσης στην Ευρώπη, η Exide έχει δεσμευτεί για υψηλής ποιότητας μηχανική, κατασκευή και ανακύκλωση και συνεχίζει να τροφοδοτεί τον κόσμο με τις πιο αποδοτικές ενεργειακές λύσεις ενώ βοηθά και τους πελάτες να μεγιστοποιήσουν την παραγωγικότητα και την απόδοση. Κατά το οικονομικό έτος 2020, η Exide πέτυχε κύκλο εργασιών 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.