Δες τους 5 λόγους που θα σε κάνουν να αποφύγεις το μαύρο χρώμα στο αυτοκίνητο
1.Τραβάει τη ζέστη
Και όταν λέμε ζέστη, εννοούμε πολλή ζέστη. Σε δοκιμές μας, το μαύρο χρώμα ανεβάζει τη θερμοκρασία της καμπίνας μέχρι και 30 βαθμούς περισσότερο από ότι το γκρι ή το κόκκινο. Αν δεν σας πειράζει που θα καίνε (τα συνήθως επίσης) μαύρα καθίσματα και το ταμπλό, ή αν δεν σας πειράζει η κατανάλωση λόγω παρατεταμένης χρήσης κλιματισμού, τότε το ότι η καμπίνα δεν αντέχει τέτοιες αυξομειώσεις, με αποτέλεσμα τριξίματα στην καλύτερη περίπτωση και ραγίσματα στη χειρότερη, σίγουρα θα σας κακοφανούν.
2. Φαίνονται οι ζημιές
Μπορεί να κρύβει τα πάντα, όμως το μαύρο δεν κρύβει τις ζημιές. Ειδικά οι γρατζουνιές κάνουν «μπαμ» πάνω στο μαύρο χρώμα. Πρώτον γιατί ότι αυτοκίνητο σε ακουμπήσει με άλλο χρώμα, το αφήνει πάνω στο μαύρο δημιουργώντας έντονη αντίθεση. Δεύτερον γιατί αν το γδάρσιμο είναι βαθύ, πίσω από το μαύρο υπάρχει πάντα ένα ανοιχτόχρωμο primer, και φυσικά το ανοιχτό χρώμα της λαμαρίνας.
3. Είναι ακριβό
ντάξει, κάποτε το μαύρο ανήκε στα μη μεταλλικά χρώματα και έτσι, μαζί με το λευκό και το κόκκινο, δεν έχει το καπέλο των 500 ευρώ. Και δεν είναι λίγα. Ειδικά σε ένα μικρό αυτοκίνητο το 500άρικο πλησιάζει το 5% της τιμής, οπότε ένα από τα «απλά» χρώματα ήταν πολύ δελεαστικό. Όμως το μαύρο πουλάει, και έτσι ανέβηκε στα “premium” χρώματα. Με την προσθήκη λίγου «γκλίτερ» το μαύρο σήμερα είναι μεταλλικό. Οπότε «τσούζει».
4. Κρύβει το αυτοκίνητο
Έχει δει ποτέ κανείς πρωτότυπο μοντέλο σε έκθεση, ή αυτοκίνητο στο λανσάρισμά του, σε μαύρο χρώμα; Είναι δυνατόν οι εταιρείες να πετάξουν στα σκουπίδια τόσες ώρες σχεδίασης, τόσες ώρες τελειοποίησης στη λεπτομέρεια, τόσες ώρες φωτογράφισης, ανάλυσης των αντανακλάσεων και δημιουργία μοντέλων στον υπολογιστή, για να τα «θάψουν» πίσω από ένα χρώμα που κρύβει τα πάντα; Όσο πιο σκούρο, τόσο πιο λίγο φαίνεται το αυτοκίνητο. Πιθανώς για τα άσχημα μοντέλα το μαύρο να βοηθάει. Τα υπόλοιπα όμως;
5. Λερώνει εύκολα
Όποιος είχε ποτέ μαύρο αυτοκίνητο, ή ακόμη και άλλο χρώμα αλλά πολύ σκούρο, μπορεί να μαρτυρήσει πόσο δύσκολο ήταν να το κρατήσει καθαρό. Βλέπεις πάνω στο μαύρο η συνήθως ανοιχτόχρωμη βρώμα, είτε μιλάμε για χώμα και λάσπη, είτε μιλάμε για άλατα από το νερό, είτε μιλάμε για σκόνη (από τη Σαχάρα ή αλλού), πάνω στο μαύρο κάνει μπαμ. Αν πλέναμε τα αυτοκίνητα ακόμη με το χέρι, το μαύρο αποκλείεται να πουλούσε τόσο.