Το αυτοκίνητο αποτελεί ένα εργαλείο για την καθημερινότητά μας, καθώς επίσης και περιουσιακό μας στοιχείο. Και επειδή θέλετε όλοι να κυκλοφορείτε με ένα όμορφο αυτοκίνητο, φροντίστε το όπως του αρμόζει, γλιτώνοντας χρόνο και χρήμα και διατηρώντας τα στάνταρ της ποιότητάς του.
Η φροντίδα του αυτοκινήτου καθώς και οι μικροεπισκευές που χρειάζεται να γίνουν, είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι για όλους τους ιδιοκτήτες. Λίγο ο χρόνος, λίγο ο καιρός, λίγο η συχνή χρήση που αυξάνει τις πιθανότητες κάποιου μικροατυχήματος, σίγουρα κάποια στιγμή το αυτοκίνητό σας θα χρειαστεί το κατιτίς του. Και αν ακόμα δεν χρειαστεί, μπορεί εσείς να θελήσετε να του δώσετε μια πιο ελκυστική εμφάνιση. Για να μη σκορπίσετε άσκοπα τα χρήματά σας, στο αφιέρωμα μπορείτε να βρείτε οικονομικές λύσεις για την φροντίδα του αυτοκινήτου σας.
Τα μικροχτυπήματα στο σώμα του αυτοκινήτου, είναι συχνό φαινόμενο. Οι κυριότερες αιτίες που προκαλούνται είναι οι «επαφές» κατά τη διαδικασία του παρκαρίσματος / ξεπαρκαρίσμαος και λιγότερο συχνά στη χώρα μας, η χαλαζόπτωση. Μπορεί να μην πρόκειται για μεγάλες ζημιές, ωστόσο είναι αρκετές για να καταστρέψουν την αισθητική του αυτοκινήτου σας. Οι σύγχρονες μέθοδοι επισκευής δεν απαιτούν σφυρηλάτηση, στοκάρισμα και βαφή όλου του κομματιού (πόρτα, προφυλαχτήρας, κ.λπ.) όπως συνηθιζόταν κάποτε, παρά μόνο την επίσκεψη σε ένα συνεργείο που χρησιμοποιεί τη μέθοδο P.D.R. Πρόκειται για τα αρχικά της αγγλικής φράσης Paintless Dent Removal, όπου ουσιαστικά πρόκειται για την επισκευή βαθουλωμάτων χωρίς να χρειαστεί εκ νέου βαφή του αυτοκινήτου. Για την επισκευή χρησιμοποιούνται ειδικά εργαλεία από εκπαιδευμένους τεχνίτες, οι οποίοι επαναφέρουν τη λαμαρίνα στην αρχική της κατάσταση σε χρόνο που διαρκεί από 10 λεπτά έως και 2 ώρες . Ο τεχνίτης, με ειδικό φωτισμό, τοποθετεί το κατάλληλο εργαλείο εσωτερικά ή εξωτερικά του χτυπήματος με ακρίβεια και πιέζοντάς το, το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση, χωρίς να προκληθεί ζημιά στο χρώμα. Τα πλεονεκτήματα της μεθόδου P.D.R. είναι πως η επισκευή γίνεται με μεγάλη ταχύτητα, οικονομικά και το κυριότερο με 100% ποιότητα επισκευής. Παράλληλα δεν επηρεάζεται η εργοστασιακή βαφή και η εγγύηση του χρώματος, οπότε το αυτοκίνητό σας δεν χάνει την μεταπωλητική του αξία.
Ένα από τα πιο εκτεθειμένα μέρη του αυτοκινήτου σας σε χτυπήματα και ζημιές είναι οι προφυλαχτήρες. Πολλές φορές σε κάποιο παρκάρισμα ή ακόμα και στην κίνηση μπορεί να «φιληθούμε» με κάποιο παρακείμενο όχημα, ή ακόμα και ένα ψηλό πεζοδρόμιο, μπορούν να γίνουν αιτίες για να «τραυματίσετε» τους προφυλαχτήρες σας. Μία ρωγμή ή ένα στράβωμα του προφυλαχτήρα δε χρειάζεται να σας πτοήσει, αφού υπάρχει η λύση της επιδιόρθωσης και όχι της αντικατάστασης. Η διαδικασία είναι παρόμοια με αυτή ακολουθείται και στο σώμα του αυτοκινήτου, ωστόσο λόγω του υλικού κατασκευής του προφυλαχτήρα χρησιμοποιούνται εργαλεία για τη θέρμανσή του.
Αν έχετε γρατσουνιές, διάφορα σημαδάκια, θαμπάδα στο χρώμα κλπ., τότε θα πρέπει να γυαλίσετε το όχημα σας και ενδεχομένως να κάνετε επαναφορά χρώματος. Ιδανικά θα πρέπει να απευθυνθείτε σε επαγγελματία γιατί το γυάλισμα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο τεχνικός πρέπει να είναι να είναι γνώστης του αντικειμένου. Να μην αφήσει στρογγυλάδες, γυαλάδες και ολογράμματα. Πριν παραλάβετε το αυτοκίνητο σας, να ζητήσετε να ανάψουν τους προβολείς ή να το βγάλουν έξω να το ελέγξετε με το φως του ήλιου. Μόνο έτσι θα δείτε αν υπάρχουν «ατέλειες» στην ποιότητα της δουλειάς του. Το κόστος εργασίας εξαρτάται από την κατάσταση του χρώματος και το μέγεθος του οχήματος. Δεν συνίσταται να γυαλίζετε το όχημα σας περισσότερο από 3 φορές κατά μέσο όρο σε μια δεκαετία. Κέρωμα μπορείτε να κάνετε όσες φορές θέλετε.
Η ακριβής μέτρηση των διαστάσεων του αμαξώματος μετά από ατύχημα, είναι κομβικής σημασίας για τη σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου, αλλά και την ασφάλεια των επιβατών.
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας και των υλικών κατασκευής η ανάγκη για μέτρηση των αυτοκινήτων που επισκευάζονται στο φανοποιείο κρίνεται επιτακτική. Ειδικά για τα σύγχρονα αυτοκίνητα με ενιαίο αυτοφερόμενο πλαίσιο η μέτρηση των διαστάσεων είναι ζωτικής σημασίας αφού τόσο ο κινητήρας όσο και τα συστήματα διεύθυνσης, μετάδοσης και ανάρτησης στηρίζονται απευθείας στο αμάξωμα.
Nα φαίνεται και να είναι
Μπορεί λοιπόν ένα επισκευασμένο αυτοκίνητο που εξωτερικά μοιάζει αψεγάδιαστο, παίρνοντας «¶ριστα» στο κομμάτι της αισθητικής επισκευής (cosmetic repair), όμως να κρύβει λάθη στη δομική επισκευή του (structural repair), τα οποία έχουν μεγάλη σημασία τόσο για την ασφάλεια του χρήστη, όσο και για τον επισκευαστή, διακυβεύοντας τη φήμη της εταιρείας που αντιπροσωπεύει.
Τα παραδείγματα είναι πολλά και τα συναντάμε συχνά στην καθημερινότητα. Όλοι μας ακούμε για επισκευασμένα αυτοκίνητα που δεν μπορούν να ευθυγραμμιστούν ή για άλλα που επειδή είναι «στραβά» παρουσιάζουν προβλήματα κατευθυντικότητας, θορύβου, φθοράς μεμονομένων μερών κ.λπ. και στην πραγματικότητα είναι επικίνδυνα έως ακατάλληλα για οδήγηση. Ο λόγος είναι ότι οι εργασίες σε τοπικά φανοποιεία ή αντιπροσωπείες γίνονται αναγκαστικά προσεγγιστικά (λόγω έλλειψης εξοπλισμού), με αποτέλεσμα οι εργοστασιακές προδιαγραφές να μην τηρούνται στον αναγκαίο βαθμό.
1-3 mm η max αποδεκτή απόκλιση
Η μετροταινία και διάφορα απλά τηλεσκοπικά μέτρα εξακολουθούν δυστυχώς για πολλά ακόμη φανοποιεία να αποτελούν το βασικό τρόπο μέτρησης.
Αν λάβουμε υπόψη μας ότι η απόκλιση που δέχονται σήμερα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων κυμαίνεται από 1-3 χιλιοστά max είναι εύκολο να συμπεράνουμε την ανεπάρκεια και την έλλειψη ακρίβειας των παραπάνω μέσων. Πιο εξελιγμένα και ακριβή είναι τα μετρικά συστήματα με πολυμήτρες, η χρήση των οποίων όμως προϋποθέτει την τοποθέτηση του αυτοκινήτου στην καλίμπρα. Οπότε δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αρχική εκτίμηση της ζημιάς και να απαντήσουν στο ερώτημα αν πράγματι απαιτείται χρήση καλίμπρας.
Τα πλέον σύγχρονα είναι τα ηλεκτρονικά μετρικά συστήματα υψηλής ακρίβειας, με τα οποία είναι δυνατόν να έχουμε μια πλήρη εικόνα για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σασί με ακρίβεια χιλιοστού σε σχέση με τις εργοστασιακές τιμές. Παράλληλα ενισχύεται η σχέση και η εμπιστοσύνη του πελάτη με το φανοποιείο, γιατί για κάθε μέτρηση υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσης και παρουσίασης της κατάστασης του αυτοκινήτου πριν και μετά την επισκευή της ζημιάς, ενώ ταυτόχρονα διευκολύνεται η επικοινωνία με την ασφαλιστική εταιρεία και η κοινοποίηση σε αυτή των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν κατά την επισκευή.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν εύκολα ότι η ακριβής μέτρηση και επαναφορά των εργοστασιακών διαστάσεων του αμαξώματος μετά από ένα ατύχημα είναι το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να γίνει στο φανοποιείο. Η ύπαρξη ενός σύγχρονου μετρικού συστήματος συμβάλει αποφασιστικά στη γρήγορη και σωστή διάγνωση του μεγέθους της ζημιάς, στον ασφαλή καθορισμό του κόστους και κυρίως στη σωστή επισκευή και την επαναφορά των εργοστασιακών διαστάσεων με ακρίβεια χιλιοστού.
Με δύο λόγια
Σύμφωνα με τον κ. Παρασκευά τα νέα ειδικά μηχανήματα εγγυόνται μεγάλη αξιοπιστία και εξασφαλίζουν σωστές μετρήσεις κατά την επαναφορά του αμαξώματος
Τα οφέλη του καταναλωτή
• Οδική Ασφάλεια, η οποία επιτυγχάνεται μέσω της ακριβούς επαναφοράς του αμαξώματος, που γίνεται με βάσει τις εργοστασιακές προδιαγραφές του μοντέλου.
• Διατήρηση μεταπωλητικής αξίας, διότι μετά την επαναφορά δίνεται έγγραφο (εκτύπωση) που αποδεικνύει πως το αυτοκίνητοπληροί τα εργοστασιακά στάνταρ του.
Το όφελος των ασφαλιστικών
Τα συμβεβλημένα, με κάποια ασφαλιστική, συνεργεία που διαθέτουν εξοπλισμό ακριβείας, ενισχύουν την αξιοπιστία των ασφαλιστικών εταιρειών προς τον ασφαλιζόμενο ο οποίος έχει υποστεί κάποια βλάβη, αφού μπορούν έγγραφα να αποδείξουν πως πραγματοποιήθηκε άρτια επισκευή.
Το εμπρόσθιο παρμπρίζ αποτελεί βασικό κομμάτι της παθητικής ασφάλειας ενός οχήματος, αφού παρέχει έως και το 30% της δομικής του αντοχής. Ακόμα και ένα μικρό ράγισμα στα κρύσταλλα του παρμπρίζ σημαίνει μειωμένη ασφάλεια για τον οδηγό και τους επιβάτες, αφού ενδέχεται να εμποδίζει την ορατότητα του οδηγού ή να αποσπά την προσοχή του κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Επιπροσθέτως, παρέχει στήριξη στους αερόσακους σε περίπτωση που ανοίξουν. Μάλιστα ένα όχημα που έχει υποστεί θραύση σε κάποιο κρύσταλλο, είναι πιθανό να μην περάσει τον έλεγχο του ΚΤΕΟ με επιτυχία. Συνεπώς η επισκευή του θεωρείτε επιβεβλημένη και μάλιστα άμεσα διότι από τους κραδασμούς ένα μικρό ράγισμα μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλη ρωγμή. Ένα σπάσιμο ή μια ρωγμή μπορούν συνήθως να επισκευαστούν αν η διάμετρός τους δεν είναι μεγαλύτερη από ένα νόμισμα των 2 με 3 εκ. και αν δεν βρίσκονται μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού ή σε απόσταση μικρότερη των 10εκ. από την άκρη του κρυστάλλου. Η διαδικασία είναι απλή και γρήγορη αφού δεν απαιτούνται πάνω από 30 λεπτά και γίνεται με έκχυση ρητίνης στο τραύμα του παρμπρίζ.
Μία έξυπνη και πρακτική λύση αν θέλετε να αλλάξετε το χρώμα του αυτοκινήτου σας είναι οι μεμβράνες ή αλλιώς car wrapping. Στη συγκεκριμένη διαδικασία το βασικό χαρακτηριστικό είναι πως το αμάξωμα δεν βάφεται αλλά τυλίγετε, αφού οι μεμβράνες μπαίνουν σαν αυτοκόλλητα πάνω από το ήδη υπάρχον χρώμα. Οι μεμβράνες αυτές είναι διαθέσιμες σε πολλά χρώματα (γυαλιστερά ή ματ) ή τύπου carbon και είναι ικανές να καλύψουν το αυτοκίνητό σας ή τη μοτοσυκλέτα σας από άκρη έως άκρη ή μερικώς. Η διαδικασία είναι εύκολη και γρήγορη αφού απαιτούνται μόλις 2 εργάσιμες ημέρες για την πλήρη κάλυψη ενός αυτοκινήτου. Με τις μεμβράνες αλλαγής χρώματος το εργοστασιακό χρώμα του οχήματος δε φθείρεται, αντίθετα διατηρείται και προστατεύεται από γρατζουνιές και ανά πάσα στιγμή μπορείτε να αφαιρέσετε τη ζελατίνα χωρίς πρόβλημα και χωρίς υπολείμματα. Επιπλέον οι μεμβράνες έχουν αντιχαρακτική επίστρωση και ιδιαίτερη αντοχή σε θερμοκρασίες και υπεριώδη ακτινοβολία. Με αυτήν την εξελιγμένη τεχνική βάζετε τέλος στο πρόβλημα επιλογής χρώματος σε καινούργιο ή μεταχειρισμένο όχημα, ανεβάζοντας παράλληλα και την μεταπωλητική του αξία.
Ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά, είναι τα ελαστικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως λάστιχα σε πόρτες, τσιμούχες πλαϊνών κρυστάλλων κ.λπ. να φθείρονται από υγρασία, σκόνη και διαφορά θερμοκρασίας. Για παράδειγμα, όταν ανοιγοκλείνουμε τα κρύσταλλα της πόρτας ακούμε θορύβους που προέρχονται από το σφίξιμο των ελαστικών πάνω στο κρύσταλλο. Για να απαλλαγείτε από αυτούς τους ενοχλητικούς θορύβους, η λύση είναι ο καθαρισμός και η σωστή λίπανση, με υλικά τα οποία δεν φθείρουν τα ελαστικά ή τα πλαστικά μέρη. Τοποθετώντας λάδι βαζελίνης σε αυτά τα σημεία θα μαλακώσετε και θα επαναφέρετε τα λάστιχα στην αρχική τους κατάσταση, εξαλείφοντας οποιαδήποτε δυσλειτουργία στην κίνηση και την στεγανοποίησή τους.