Από το πιο μικρό ατύχημα -σπασμένα φώτα και μικρά βαθουλώματα- μέχρι και το πιο μεγάλο τροχαίο, σχεδόν όλοι οι οδηγοί έχουν εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα προκαλώντας ζημιά στο αυτοκίνητό τους. Πόσο όμως κοστίζει η ζημιά; Αξίζει τον κόπο να φτιαχτεί; Τι καλύπτει η ασφάλεια;
Είχατε κάποιο τροχαίο ατύχημα και τώρα ήρθε η ώρα να διορθώσετε τη ζημιά στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Ασχέτως το μέγεθος της ζημιάς, προτεραιότητά σας πρέπει να είναι η επίσκεψη σε κάποιοσυνεργείο – φανοποιείο. Εκεί το ειδικευμένο προσωπικό θα σας λύσει όλες τις απορίες σχετικά με την επιδιόρθωση και την επισκευή του αμαξώματος, ενώ σίγουρα θα εξετασθεί εις βάθος το όχημα για πιθανόν κρυφές ζημιές, οι οποίες δεν είναι ευκόλως αντιληπτές από το γυμνό και άπειρο μάτι.
Το Autotriti έχοντας την εμπειρία, τις γνώσεις και τις επαφές με τον τομέα της φανοποιίας, σας παραθέτει και σας κατατοπίζει για τα κόστη της κάθε ζημιάς, καθώς και για το τι πρέπει να κάνετε σε κάθε περίπτωση.
Μικρές ζημιές στο αμάξωμα - Σπασμένα φώτα & μικρά βαθουλώματα
Μην στεναχωριέστε! Μικρές ζημιές στο αμάξωμα του αυτοκινήτου, όπως πίσω φώτα και μικρά βαθουλώματα, κοστίζουν τις περισσότερες φορές λιγότερο από 100 ευρώ για την επιδιόρθωσή τους. Πρέπει να επισημάνουμε πως σε αυτές τις περιπτώσεις, αν η ζημιά δεν έχει προκληθεί από τροχαίο ατύχημα, η ασφαλιστική εταιρεία δεν αναλαμβάνει την κάλυψή της.
Οι σπασμένοι προβολείς και τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι συχνό αποτέλεσμα κάποιου μικροατυχήματος. Τα καλά νέα είναι ότι αν τα φώτα σας είναι η μόνη μηχανική βλάβη, τότε η επιδιόρθωση είναι αρκετά απλή. Το φανοποιείο μπορεί να παραγγείλει και να αντικαταστήσει το φωτιστικό σώμα, επαναφέροντας το όχημα στο δρόμο σε ελάχιστο χρόνο. Και πάλι, το κόστος για το φανάρι δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 200 ευρώ, ανάλογα πάντα τη μάρκα, το μοντέλο και τη ζήτηση του ανταλλακτικού.
Από την άλλη, στην περίπτωση που έχετε κάποιο μικρό βαθούλωμα, ο φανοποιός είναι αυτός που θα σας δώσει την κατάλληλη λύση επιδιόρθωσης. Στην περίπτωση που το βαθούλωμα είναι μικρής επιφάνειας κι όχι αρκετά βαθύ, η αφαίρεσή του μπορεί να γίνει χωρίς να χρειαστεί βαφή, στοιχίζοντας τις περισσότερες φορές λιγότερο από 100 ευρώ. Αν όμως το βαθούλωμα είναι μεγαλύτερης έκτασης και βάθους, τότε η διαδικασία απαιτεί τρίψιμο και βάψιμο, ανεβάζοντας παράλληλα το κόστος.
Βλάβες αμαξώματος που απαιτούν βαφή
Ακόμα κι αν η βλάβη του αμαξώματος του αυτοκινήτου σας απαιτεί βάψιμο, υπάρχουν ακόμα ελπίδες πως η επισκευή του δεν θα «ξετινάξει» το λογαριασμό, παραμένοντας σε προσιτά επίπεδα. Η σωστή βαφή απαιτεί εύρεση και ταίριασμα των χρωμάτων καθώς και μία ιδιαίτερη διαδικασία προετοιμασίας, προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι άψογο. Όλα όμως εξαρτώνται από το σημείο και την έκταση της ζημιάς, με το κόστος να κυμαίνεται από 500 μέχρι και 2.000 ευρώ.
Στην περίπτωση που έχουν καταστραφεί περισσότερα από ένα πάνελ του αμαξώματος, όπως γίνεται κατανοητό, το κόστος θα κυμανθεί στο φάσμα των 1.500 με 3.500 ευρώ ή και περισσότερο. Αυτό γιατί οι τεχνικοί που θα επιδιορθώσουν τις ζημιές στα πολλαπλά πάνελ, θα πρέπει πρώτα να διορθώσουν το «σώμα» -«γεμίζοντας» και τρίβοντας- και ύστερα να προχωρήσουν στο βάψιμο. Επιπλέον, θα πρέπει να προσθέσουμε πως αυτή η διαδικασία της εργασίας μπορεί να διαρκέσει μερικές ημέρες.
Ζημιά στο πλαίσιο του αυτοκινήτου
Συνήθως, οι επιφανειακές – αισθητικές ζημιές δεν επηρεάζουν τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου. Όταν όμως μιλάμε για βλάβη στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, τότε αρχίζουμε να μιλάμε για σοβαρή μηχανική βλάβη που επηρεάζει την ακεραιότητα, τη στιβαρότητα και την συνολική απόδοση του οχήματος και συνεπώς, την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Αυτοί οι τύποι «ζημιών» έχουν προκληθεί από κάποια σφοδρή σύγκρουση ή τροχαίο ατύχημα, ξεπερνώντας πολλές φορές το «φράγμα» των 10.000 ευρώ, οπότε η επέμβαση της ασφαλιστικής εταιρείας είναι σχεδόν απαραίτητη.
Το κόστος μπορεί να σκαρφαλώσει σε πενταψήφιο αριθμό, επειδή οι τεχνικοί θα πρέπει να «κόψουν-ράψουν» τα κατεστραμμένα κομμάτια του πλαισίου και τα επιμέρους μέρη, προκειμένου να διατηρήσουν τη δομική ακεραιότητα του αυτοκινήτου. Όπως γίνεται αντιληπτό, η διαδικασία είναι αρκετά χρονοβόρα και δαπανηρή, ενώ πολλές φορές οι ασφαλιστικές μπορεί να κρίνουν το όχημα σε «ολικής καταστροφής».
Τι σημαίνει «Ολική Καταστροφή»;
Τις περισσότερες φορές, όταν οι ζημιές ξεπερνούν το όριο των 5.000 - 6.000 ευρώ, σημαίνει πως το όχημα δε μπορεί να κυκλοφορήσει με ασφάλεια στους δρόμους. Πιθανώς, υπάρχει σοβαρή βλάβη στο πλαίσιο, στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου καθώς και σε διάφορα σημεία του αμαξώματος και πολλά άλλα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ασφαλιστική υπολογίζει την αξία του αυτοκινήτου σε σχέση με το κόστος επισκευής. Εάν η αξία του αυτοκινήτου είναι μικρότερη από το εκτιμώμενο κόστος επισκευής, τότε η ασφαλιστική εταιρεία κρίνει (και δηλώνει) το όχημα «ολικής καταστροφής», προχωρώντας στην απευθείας πληρωμή της κείμενης αξίας του αυτοκινήτου.