Οι κατασκευαστές τάζουν… λαγούς και πετραχήλια για την κατανάλωση των μοντέλων τους, ειδικά των μικρών. Υπάρχουν τελικά μοντέλα, που μπορούν να υπερηφανεύονται πως πραγματικά «καίνε» με το σταγονόμετρο, τουλάχιστον σε κανονικές συνθήκες; Το Auto Τρίτη έβαλε τον ορό της αλήθειας σε 10 δημοφιλή βενζινοκίνητα μικρά!
«Πόσο καίνε στα αλήθεια»; Αν μη τι άλλο πρόκειται για την πιο καυτή ερώτηση της εποχής, μιας και όλοι γνωρίζουν πως οι επίσημες τιμές κατανάλωσης των κατασκευαστών διαφέρουν από την πραγματικότητα. Το παραδέχονται άλλωστε και οι ίδιοι. Μπορεί, για παράδειγμα, η εταιρεία να ανακοινώνει 3,3 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση, όμως στην πράξη το νούμερο να είναι 4,4 ή και ακόμη μεγαλύτερο, ειδικά αν μιλάμε για αστικές συνθήκες κίνησης! Για τον λόγο αυτό, εμείς στο AutoΤρίτη έχουμε εφαρμόσει τους δικούς μας τυποποιημένους κύκλους κατανάλωσης, ο οποίοι είναι βέβαια πιο ρεαλιστικοί. Παλαιότερα είχαμε επιλέξει το πετρελαίο, αλλά σήμερα επανερχόμαστε με την βενζίνη, που όπως δείχνουν τα πράγματα έχει αρχίσει να ξανακερδίζει την προτίμηση των αγοραστών. Ένας ακόμη λόγος για την επιλογή της βενζίνης είναι το κόστος της ανά λίτρο. Αυτό είναι μεγαλύτερο από αυτό του πετρέλαιο και οι όποιες αποκλίσεις έχουν βαρύτερη σημασία και αντίκτυπο στην τσέπη μας. Tα μοντέλα της παρουσίασης παρατίθενται αλφαβητικά!
Στην τυποποιημένη μέτρηση που διεξάγουμε στον τόπο των μετρήσεων των επιδόσεων εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομοιώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες και σε συνθήκες εκτός πόλης. Έτσι στα πλαίσια του κύκλου αυτού κινούμαστε για ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και έπειτα μας... πιάνει φανάρι για ένα λεπτό. Ανάβει …πράσινο και συνεχίζουμε για άλλα 500 μέτρα με ταχύτητα πόλης. Μας ξαναπιάνει φανάρι για ένα λεπτό και όταν ανάψει πάλι πράσινο, πέφτουμε σε... κίνηση με αποτέλεσμα να κάνουμε 100 μέτρα, να σταματάμε για 20 δλ. και να ξαναξεκινάμε (επί πέντε φορές). Μετά, ο δρόμος «ανοίγει», κάνουμε άλλο ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα πόλης και αυξο-μειώσεις ταχύτητας και ξαναπέφτουμε σε φανάρια, τα οποία έχουν διάρκεια 30 δλ. και απόσταση μεταξύ τους 500 μέτρα. Στο τέλος βάζουμε στο παιχνίδι και κίνηση σε ανοικτό δρόμο, κινούμενοι για 3 χλμ, με σταθερή ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα.
Στο ταξίδι
Για την μέτρηση της κατανάλωσης στο ταξίδι επιλέξαμε την ταχύτητα των 120 χλμ./ώρα (η συνηθισμένη δηλαδή ταχύτητα στην εθνική) και κινούμενοι σταθερά με αυτή μετράμε την κατανάλωση σε ευθεία μήκους 3 χλμ. επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία 3 φορές και βγάζοντας το σχετικό μέσο όρο.
Μέση κατανάλωση
Η μέση κατανάλωση στα μοντέλα που δοκιμάζουμε προκύπτει από τη χρήση του αυτοκινήτου σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής, περιλαμβάνοντας όλες τις συνθήκες οδήγησης.
Απο τι ειδα δεν επεσε κανενα κατω απο τα 7 λιτρα καταναλωσης ενταξει καλα ειναι δεν το συζηταμε,τα παλαιοτερα παιζανε και 9 λιτρα euro 3 τεχνολογιας,νικητης για εμενα το κορσακι
Αποδεικνύεται ότι η υβριδική τεχνολογία της toyota είναι ασυναγώνιστη 3,8 στην πόλη και 5,5 στην εθνική είναι τιμές θα ζήλευαν τα diesel , στην πόλη είναι οικονομικότερα και λαμβανομένης υπόψη της μικρότερης τιμής του diesel!
Πολύ ωραίο άρθρο, γιατί νόμιζα ότι το kia picanto που έχω 5 χρόνια και καίει μέσα στην Αθήνα 7,5-8,0 ότι ήταν χαλασμένο.
δεν διευκρινηζετε εαν ειναι η πραγματικη(μετρημενη με λιτρα στο βενζιναδικο) η αυτη που γραφει ο υπολογιστης του αυτοκινητου
ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΑΙΝΕ 5-5,5 ΛΤ. ΔΗΛΑΔΗ ΤΑ ΜΙΣΑ ΛΕΦΤΑ. ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
suzuki baleno 1.2 shvs 4 λιτρα στα εκατο.
Πολύ ωραίο άρθρο. Έπρεπε να δοκιμάσετε τον 1500αρη ατμοσφαιρικο του νέου Yaris
Mitsubishi space star cvt 1,2 80hp κατανάλωση εντός πόλης 5,8 λίτρα Α Σ Υ Ν Α Γ Ω Ν Ι Σ Τ Ο !!!!
Απο τι ειδα δεν επεσε κανενα κατω απο τα 7 λιτρα καταναλωσης ενταξει καλα ειναι δεν το συζηταμε,τα παλαιοτερα παιζανε και 9 λιτρα euro 3 τεχνολογιας,νικητης για εμενα το κορσακι
skoda felicia 1998 1.3 mpi (68hp) καθημερινη διαδρομη 105 χλμ παραλιακως βγαζει 540 - 560 χλμ με 42 λιτρα.. οποτε εχουμε μεικτη καταναλωση 7,6 λτ/100χλμ μεσο ορο.
Αποδεικνύεται ότι η υβριδική τεχνολογία της toyota είναι ασυναγώνιστη 3,8 στην πόλη και 5,5 στην εθνική είναι τιμές θα ζήλευαν τα diesel , στην πόλη είναι οικονομικότερα και λαμβανομένης υπόψη της μικρότερης τιμής του diesel!