- 2,5 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα έχει στο βρεγμένο το Continental, αν και έχει δείκτη Α
- Κρατάει καλύτερα το UltraContact, σε στεγνό & βρεγμένο
- Θυσιάζει μέτρα σε φρενάρισμα για να κερδίζει χιλιόμετρα αντοχής το Continental (Fuel B)
- Στο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Nexen φτιάχνεται το N' Fera Primus (Τσεχία), στη γειτονική Ρουμανία το Continental
Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές
Ανερχόμενη διεθνώς η Nexen, στα «μεγάλα ονόματα» η Continental
Η ανατροπή μεριδίων (τάση) προς όφελος των ανερχόμενων και οικονομικότερων μαρκών, συνεχίζεται όπως δείχνουν οι πωλήσεις τόσο στην Ευρώπη όσο και στην χώρα μας.
Έχει μπει δυνατά στην διεθνή αγορά η Nexen, η οποία επιτυγχάνει μερίδια με προϊόντα που σε κάποιες κατηγορίες στέκονται ισάξια απέναντι και σε «μεγάλα ονόματα» της αγοράς των ελαστικών. Ένα από τα αποτελέσματα μιας τέτοιας εξελικτικής βελτίωσης είναι και οι συνεργασίες πρώτης τοποθέτησης που συνάπτει με δημοφιλείς κατασκευαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στο σημερινό μας VS - Test ελαστικών θελήσαμε να δούμε πώς τα πάει το θερινό λάστιχο της (Ν' Fera Primus) απέναντι σε ένα ελαστικό της Continental όπως το UltraContact που μπαίνει στη σχετική «shopping list» (για κάποιον που ψάχνει ελαστικά 16 ιντσών).
2,5 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα έχει στο βρεγμένο το Continental, αν και έχει δείκτη Α
Καταρχάς να πούμε ότι τα δύο συγκεκριμένα θερινά λάστιχα κοστίζουν τα ίδια, γύρω στα 340 ευρώ. Έπειτα, να πούμε ότι η σύγκριση των δύο μοντέλων αφορά τις επιδόσεις τους σε φρενάρισμα (100-0 χλμ./ώρα) και κράτημα (Elk Test),σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Από τη συνολική αξιολόγηση των 4 δοκιμασιών το Nexen N' Fera Primus είναι λίγο καλύτερο συγκριτικά με το Continental UltraContact (52% Vs 51%).
Για την τελική αξιολόγηση από το AutoΤρίτη Test Center λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπόψη η συμπεριφορά του κάθε ελαστικού στις δοκιμασίες στο βρεγμένο (περισσότερο σημαντικές σε σχέση με το στεγνό). Φερειπείν το φρενάρισμα στη βροχή είναι βασικός παράγοντας αξιολόγησης ενός ελαστικού. Στην προκειμένη σύγκριση, το Nexen N' Fera Primus είναι καλύτερο του Continental, διότι χρειάζεται 2,6 μέτρα λιγότερα μέχρι να «κοκκαλώσει» (41,2 μ. έναντι 43,8 μ.). Κι αυτό, μολονότι έχει Wet B έναντι δείκτη πρόσφυση στο βρεγμένο Wet A του Continental. Όσον αφορά το κράτημα στη βροχή, τα δύο λάστιχα είναι κοντά σε επιδόσεις (αποφεύγουν εμπόδιο γύρω στα 66,5 χλμ./ώρα)
Κρατάει καλύτερα το UltraContact, σε στεγνό & βρεγμένο
Επί στεγνού οδοστρώματος, τώρα, το Continental UltraContact έχει καλύτερες μετρήσεις. Το καινούργιο μοντέλο της γερμανικής μάρκας (τεχνολογία 2022) χρειάζεται λιγότερη απόσταση για να ακινητοποιηθεί (1,8 μέτρα καλύτερο 100-0 χλμ./ώρα), ενώ επίσης αποφεύγει εμπόδιο με πάνω από 2 χλμ./ώρα μεγαλύτερη ταχύτητα. Γενικότερα, οι επιδόσεις του UltraContact στο στεγνό είναι καλύτερες του μέσου όρου, με εκείνες του N' Fera Primus να βρίσκονται στο μέσο όρο του ανταγωνισμού.
Μάρκα/Μοντέλο | Continental UltraContact | Nexen N' Fera Primus | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Όχημα | Επιβατικό | Επιβατικό | ||||
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
|
Θερινό | Θερινό | ||||
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
|
205/55 R16 | 205/55 R16 | ||||
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
|
||||||
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα. | ||||||
Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center | ||||||
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 100 χλμ./ώρα (μ.)
|
37 Μέτρα | 38,8 Μέτρα | ||||
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 100 χλμ./ώρα (μ.)
|
43,8 Μέτρα | 41,2 Μέτρα | ||||
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Κράτημα στο στεγνό (χλμ./ώρα)
|
73,5 Χλμ/ώρα | 71,2 Χλμ/ώρα | ||||
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Κράτημα στο βρεγμένο (χλμ./ώρα)
|
66,5 Χλμ/ώρα | 66,2 Χλμ/ώρα | ||||
Πράσινο Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας
Κόκκινο Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)
Κίτρινο Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του
Σελίδα 2 | Μετρήσεις, τιμές, αξιολόγηση & τεχνικά χαρακτηριστικά των Ελαστικών |
Σελίδα 3 | Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αγοράζετε λάστιχα που σας καλύπτουν |