
Λόγω φρένων οι testers «έκοψαν» το RainSport 5 από τη 2η φάση των δοκιμών.
Στο βρεγμένο: 3 μ. καλύτερο φρενάρισμα το Linglong σε σχέση με το βροχολάστιχο Uniroyal.
Στο στεγνό: Κερδίζει και πάλι το Sport Master (3 μ. διαφορά), που πλέον φτιάχνεται και σε ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις.
25% ακριβότερο & χωρίς εγγύηση αντικατάστασης το λάστιχο της Uniroyal.
autotriti team
Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Test θερινών ελαστικών: Linglong Sport Master Vs Uniroyal RainSport 5
Συγκρίνουμε το φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο, δύο προσιτών σε αγορά θερινών ελαστικών διάστασης 225/40 R18. Από τη μία πλευρά έχουμε το Linglong Sport Master, από την άλλη το Uniroyal RainSport 5.
Λόγω φρένων οι testers «έκοψαν» το RainSport 5 από τη 2η φάση των δοκιμών
Η σύγκρισή μας θα περιοριστεί αποκλειστικά στο φρενάρισμα των δύο μοντέλων και όχι σε άλλες παραμέτρους (π.χ. κράτημα, υδρολίσθηση, χιλιομετρική αντοχή), καθώς μόνο το Linglong Sport Master προκρίθηκε στη δεύτερη φάση των δοκιμών του διεθνούς test. Αντιθέτως το Uniroyal RainSport 5 «κόπηκε» από τους testers, καθώς η συνολική επίδοσή τους στο φρενάρισμα ήταν εκτός της βάσης που είχε καθοριστεί (67 μ.) και 6 μέτρα χαμηλότερη επίδοση σε σχέση με το Linglong.Στο βρεγμένο: 3 μ. καλύτερο φρενάρισμα το Linglong, κόντρα στο βροχολάστιχο Uniroyal
Πάμε να δούμε αναλυτικές μετρήσεις επιδόσεων, σε βρόχινο και στεγνό οδόστρωμα. Αρχίζουμε με το φρενάρισμα στο βρεγμένο, παράμετρο στην οποία το κοινό δίνει πολύ μεγάλη σημασία, όπως έχει αποδειχθεί σε διεθνείς έρευνες. Στην εν λόγω δοκιμασία όπου αξιολογείται η απόσταση ακινητοποίησης στο 80-0 χλμ./ώρα το Linglong Sport Master ξεχώρισε με την επίδοσή του. Πιο συγκεκριμένα, χρειάστηκε 27,4 μ. και σημείωσε την καλύτερη επίδοση σε ολόκληρο το test όπου συμμετείχαν 52 μοντέλα (ισοπαλία με Hankook, Kumho). Όσον αφορά το βροχολάστιχο (κατά την Uniroyal) RainSport 5 είχε σημαντικά χαμηλότερη αποτελεσματικότητα, στα 30,3 μέτρα.Στο στεγνό: Κερδίζει και πάλι το Sport Master (3 μ. διαφορά)
Παρόμοια διαφορά επίδοσης καταγράφεται και σε στεγνές επιφάνειες. Εδώ, στο 100-0 χλμ./ώρα το Linglong Sport Master «κοκκάλωσε» το αυτοκίνητο αναφοράς στα 34,2 μέτρα, επίδοση εφάμιλλη με ακριβότερα μοντέλα όπως το Continental PremiumContact 7. Στην περίπτωση του Uniroyal, χρειάστηκαν 37,4 μέτρα για την πλήρη ακινητοποίηση, δηλαδή 3 μέτρα περισσότερα σε σχέση με το Sport Master.Τεχνικά χαρακτηριστικά: 2 χρόνια πίσω σε τεχνολογία & 30% περισσότερη φασαρία στο δρόμο για το Uniroyal
Κοιτάζοντας την ετικέτα των δύο ελαστικών, βλέπουμε ομοιότητες αλλά και διαφορές. Καταρχάς έχουν ίδιο δείκτη φορτίου-ταχύτητας (92Y) με XL σκληρά πλαϊνά που σου επιτρέπουν να κινηθείς και εκτός δρόμου (αντέχουν και τα κακοτράχαλα μίας off-road διαδρομής). Επίσης, έχουν τους «σωστούς» δείκτες οικονομίας καυσίμου (Fuel C) και πρόσφυσης στο βρεγμένο (Wet A), όπως συστήνει το AutoΤρίτη Test Center.
Δύο είναι οι διαφοροποιήσεις τους. Με τεχνολογία παραγωγής του 2021 το Linglong Sport Master είναι 2 χρόνια μπροστά σε σχέση με το Uniroyal RainSport 5, το οποίο κυκλοφορεί στις αγορές από το 2019. Εκτός αυτού, το Sport Master είναι και 30% πιο ήσυχο σύμφωνα με όσα αναφέρονται στον παραγόμενο εξωτερικό θόρυβο (69 dB Vs 72 dB), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα κύλισης στο δρόμο.
25% ακριβότερο & χωρίς εγγύηση αντικατάστασης το λάστιχο της Uniroyal
Τέλος έχουμε το value for money, το οποίο αξιολογούμε με βάση την τιμή αγοράς (χωρίς κόστος τοποθέτησης) και την πιθανή εγγύηση αντικατάστασης. Η Linglong φημίζεται για τα low-budget μοντέλα της, αξιοποιώντας και το γεγονός πως πλέον τα προϊόντα κατασκευάζονται και στο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της μάρκας στη Σερβία (δεν υπάρχουν δασμοί, μικρότεροι χρόνοι παράδοσης). Από την έρευνα αγοράς που κάναμε το Linglong Sport Master κοστίζει γύρω στα 315 ευρώ/4άδα. Ακριβότερο 25% είναι το Uniroyal RainSport 5 (390 ευρώ/4άδα).
Ως προς την εγγύηση αντικατάστασης, το Linglong Sport Master πλεονεκτεί. Ο επίσημος εισαγωγέας της Linglong στην Ελλάδα, η ΤΕΝΟΡΑ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε., προσφέρει εμπορική εγγύηση αντικατάστασης για 1 χρόνο ή 15.000 χλμ.. Στον αντίποδα, η ΕΜΑ που φέρνει τα Uniroyal δεν προσφέρει εγγύηση, όπως συμβαίνει με κάθε brand που εντάσσεται στο portfolio της (Continental, Trazano).
Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά & μετρήσεις Linglog Sport Master Vs Uniroyal RainSport 5
Μάρκα/Μοντέλο | Linglong Sport Master | Uniroyal RainSport 5 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Όχημα | Επιβατικό | Επιβατικό | ||||
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
|
Θερινό | Θερινό | ||||
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
|
225/40 R18 | 225/40 R18 | ||||
Εγγύηση αντικατάστασης | 1 χρόνο ή 15.000 χλμ. | ΟΧΙ | ||||
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση (σε ευρώ) | 79 | 98 | ||||
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα. | ||||||
Στοιχεία κατασκευαστή | ||||||
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
|
C | C | ||||
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
|
A | A | ||||
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (dB)
|
69 | 72 | ||||
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
|
92Y XL | 92Y XL | ||||
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
|
2520 | 2520 | ||||
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
|
300 | 300 | ||||
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
|
2021 | 2019 | ||||
Επιδόσεις - Μετρήσεις διεθνούς Test | ||||||
Φρενάρισμα στο στεγνό, 100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 34,2 Μέτρα | 37,4 Μέτρα | ||||
Φρενάρισμα στο βρεγμένο, 80-0 χλμ./ώρα (μ.) | 27,4 Μέτρα | 30,3 Μέτρα | ||||
Συνολική απόσταση φρεναρίσματος, σε στεγνό και βρεγμένο (μ.) | 61,6 Μέτρα | 67,7 Μέτρα |