ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test σε θερινά λάστιχα: Το Leao κερδίζει στο βρεγμένο, το Sava στο στεγνό

 Σχολιάστε 
5.710 Επισκέψεις στο άρθρο (21/3/2025)
Test σε θερινά λάστιχα: Το Leao κερδίζει στο βρεγμένο, το Sava στο στεγνό
3 Φωτογραφίες »

Σε διεθνές test φρένων σε θερινά λάστιχα 18 ιντσών:
1,5 μέτρο καλύτερο φρενάρισμα στο βρεγμένο για το Leao Nova-Force Acro.
Στο στεγνό, φρενάρει καλύτερα (90 εκ.) το Sava Intensa UHP 2.
Made in China & με εγγύηση αντικατάστασης το Leao που φτιάχνεται πλέον και στην Ευρώπη.
8 χρόνια πίσω η τεχνολογία του Sava (2017), που είναι 11% ακριβότερο.

autotriti team

Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Leao Nova-Force Acro Vs Sava Intensa UHP 2

Επιλέγουμε δύο low-budget (φθηνά) θερινά λάστιχα και βλέπουμε πόσο καλά φρενάρουν σε στεγνό και βρεγμένο. Πηγή μας είναι διεθνές test ελαστικών (του 2025), στη διάσταση 225/40 R18. Από τη μία πλευρά έχουμε το Leao Nova-Force Acro, από την άλλη το Sava Intensa UHP 2.

1,5 μέτρο καλύτερο φρενάρισμα στο βρεγμένο για το Leao Nova-Force Acro

Πρώτα και κύρια είναι η αποτελεσματικότητα κάθε μοντέλο σε βρόχινες συνθήκες. Όπως έχουμε δει σε έρευνες, άλλωστε, η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού εξετάζει πόσο καλό είναι ένα λάστιχο στο βρεγμένο, όταν κάνει έρευνα αγοράς. Σημαντικό προβάδισμα επίδοσης στο βρεγμένο έχει το Leao Nova-Force Acro, το οποίο σύμφωνα με τους testers ακινητοποίησε το αυτοκίνητο αναφοράς στα 32,9 μέτρα στο 80-0 χλμ./ώρα, δηλαδή 1,5 μέτρο καλύτερα συγκριτικά με την αντίστοιχη επίδοση του Sava Intensa UHP 2 (34,4 μ.).

Στο στεγνό, φρενάρει καλύτερα (90 εκ.) το Sava Intensa UHP 2

Διαφορετική είναι η εικόνα στο στεγνό, όχι πάντως σε τόσο μεγάλο εύρος διαφοράς. Περισσότερο αποτελεσματικό εμφανίστηκε το Sava Intensa UHP 2, το οποίο ολοκλήρωσε το 100-0 χλμ./ώρα σε 35,9 μέτρα, σε 90 εκ. μικρότερη απόσταση πέδησης σε σχέση με το Leao Nova-Force Acro (36,8 μ.).

4 χρόνια πιο νέα τεχνολογία παραγωγής έχει το made in China λάστιχο της Leao

Κοιτάζοντας την ετικέτα των δύο ελαστικών, θα δούμε ότι αμφότερα έχουν «σωστές» προδιαγραφές, με Fuel C και Wet A, όπως συστήνει το AutoΤρίτη Test Center. Ίδιος είναι ο δείκτης φορτίου-ταχύτητας (92Y) με XL σκληρά πλαϊνά για καλύτερο κράτημα και ήπια off-road οδήγηση, αλλά και τις όποιες συνέπειες στην άνεση - θόρυβο κύλισης. Το τελευταίο αποτυπώνεται στον παραγόμενο εξωτερικό θόρυβο (72 dB), τιμή από τις μεγαλύτερες ανάμεσα στα 52 λάστιχα που συμμετείχαν στο test.
 
Από εκεί και πέρα, μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η «προέλευση» κάθε ελαστικού. Το Nova-Force Acro ανήκει στην Leao Tyres μία μάρκα ελαστικών που βρίσκεται στο portfolio της LingLong, μίας από τις 10 μεγαλύτερες made in China εταιρείας στον κόσμο. Το Leao Nova-Force Acro κυκλοφορεί στις αγορές από το 2021.
 
Τέσσερα (4) χρόνια παλαιότερη τεχνολογία παραγωγής έχει το Sava Intensa UHP 2, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017. Όπως ισχύει με το Leao, έτσι και το Sava τοποθετείται στα λάστιχα επιδόσεων-performance (UHP-Ultra High Performance). Σχετικά με τη Sava, είναι εταιρεία ελαστικών με έδρα της Σλοβενία, η οποία ανήκει στο μεγάλο portfolio της Goodyear.

Εμπορική εγγύηση αντικατάστασης έχει μόνο το Leao, 11% ακριβότερο είναι το Sava

Τέλος, έχουμε την παράμετρο του value for money, στην οποία το Leao Nova-Force Acro κερδίζει και τους δύο πόντους, της τιμής και της εγγύησης. Επίσημος εισαγωγέας των ελαστικών της Leao στην ελληνική αγορά είναι η εταιρεία D. Fragoulopoulos SA.. Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα του Ομίλου, υπάρχει το ψηφιακό Πρόγραμμα Εγγύησης ελαστικών TYRESAFETY, όπου μέσω μίας on-line πλατφόρμας το επιλεγμένο δίκτυο συνεργατών της εταιρείας, θα παρέχει σε όσους επιλέγουν ελαστικά Leao εγγύηση ελαστικών με ισχύ 12 μήνες ή 20.000 χλμ. από την ημερομηνία αγοράς τους. Δηλαδή, προσφέρεται εγγύηση δωρεάν αντικατάστασης 1 ελαστικού (πληρώνεις το κόστος τοποθέτησης), καλύπτοντας μάλιστα και ζημιές ελαστικών που δεν επιδιορθώνονται, ακόμη κι αν υπάρχει δική σου ευθύνη (π.χ. ζημιές μετά από κλατάρισμα, κτύπημα σε πεζοδρόμιο ή λακκούβες, κοψίματα κ.λπ.). Η παραπάνω εγγύηση ισχύει και για άλλες μάρκες που εντάσσονται στο portfolio του επίσημου εισαγωγέα D. Fragoulopoulos SA, όπως είναι η Giti και η Nexen.
 
Στον αντίποδα, το Sava δεν καλύπτεται από εμπορική εγγύηση, παρότι η Goodyear που εισάγει τη μάσκα στη χώρα μας, καλύπτει τα δικά της, Goodyear προϊόντα, με εγγύηση αντικατάστασης 1 χρόνου ή 15.000 χλμ..
 
Ως προς την τιμή αγοράς, το Sava Intensa UHP 2 είναι ακριβότερο κατά 11%. Από την έρευνα αγοράς που πραγματοποιήσαμε, μία 4άδα Sava κοστίζει περίπου 325 ευρώ, χωρίς την τοποθέτηση. Το αντίστοιχο κόστος για τα Leao Nova-Force Acro είναι στα 290 ευρώ. Μην ξεχνάμε πως τα λάστιχα της Leao φτιάχνονται και σε ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις (εργοστάσιο στη Σερβία που το AutoΤρίτη έχει επισκεφτεί). Για αυτό και γλιτώνουν τους δασμούς που θα αύξαναν το κόστος πώλησής τους, διατηρώντας πολύ χαμηλά τις τιμές του.

Αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά & μετρήσεις Leao Nova-Force Acro Vs Sava Intensa UHP 2

Μάρκα/Μοντέλο Leao Nova-Force Acro Sava Intensa UHP 2
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
225/40 R18 225/40 R18
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση (σε ευρώ) 73 81
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα.
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
C S
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (dB)
72 72
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
92Y XL 92Y XL
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
2520 2520
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
300 300
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2021 2017
Επιδόσεις - Μετρήσεις διεθνούς Test
Φρενάρισμα στο στεγνό, 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 32,9 Μέτρα 34,4 Μέτρα
Φρενάρισμα στο βρεγμένο, 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 36,8 Μέτρα 35,9 Μέτρα
Συνολική απόσταση φρεναρίσματος, σε στεγνό και βρεγμένο (μ.) 69,7 Μέτρα 70,3 Μέτρα
Το διεθνές test ελαστικών είναι της AutoBild (Μάρτιος 2025), με τη συμμετοχή 52 θερινών μοντέλων διάστασης 225/40 R18

Citroen
KUMHO ECSTA SPORT