Τρόπος λειτουργίας των diesel κινητήρων

21.824 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/8/2015

Στους κλασικούς κινητήρες βενζίνης που υπακούν στον κύκλο Otto η ανάφλεξη του μίγματος γίνεται από το σπινθήρα που παράγεται από τα μπουζί. Αντίθετα στους τετράχρονους diesel, η ανάφλεξη του μίγματος γίνεται από την υψηλή θερμοκρασία του είδη συμπιεσμένου αέρα με την ανάμιξη του με το πετρέλαιο (λιγότερο πτητικό από τη βενζίνη) να λαμβάνει χώρα μέσα στο θάλαμο καύσης του κυλίνδρου. Στις παλαιότερες περιπτώσεις κινητήρων diesel χωρίς turbo ο αέρας –στην φάση της συμπίεσης- συμπιέζεται από 30 έως 55 bar. Στα σημερινά μηχανικά σύνολα που πάνε πάντα πακέτο με turbo μεταβλητής γεωμετρίας –δουλεύει πιο αποτελεσματικά σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής- η πίεση κατά τη φάση της συμπίεσης μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 200 bar με αποτέλεσμα η θερμοκρασία να ανεβαίνει μέχρι περίπου τους 1.250 βαθμούς. Η θερμοκρασία αυτή είναι ο λόγος της αυτόματης ανάφλεξης με το πετρέλαιο που ψεκάζεται στους κυλίνδρους. Εκεί κρύβεται και το μεγάλο μυστικό των diesel, που εκμεταλλεύεται το υψηλά συμπιεσμένο καύσιμο μίγμα, το οποίο μεταφράζεται σε μεγαλύτερη πίεση των καυσαερίων, δίνοντας μεγαλύτερη πίεση στο κατέβασμα του πιστονιού, στοιχείο που προκαλεί την δεδομένη οικονομία καυσίμου.


 
  • sainis

    Ναι λεφτά στην τσέπη για να είσαι έτοιμος να χρυσοπληρώσεις κανά μπέκ ή καμιά αντλία πετρελαίου...

      2
  • Mousis

    @ sainis , Να προσέχεις φίλε μου , και να κάνεις καποια βασικά πραγματάκια για να μην βρεθείς να πληρώνεις.. Μια χαρά ειναι τα diesel, και όσο περναει ο καιρος γινονται καλητερα. @ ΑutoTriti, Πολύ καλά άρθρο και απλό κυριος για γυναικες... :) (Εχω μια στο μυαλό μου)

      1