7 «Θανάσιμα αμαρτήματα» για τους κινητήρες (και τους diesel)

21.826 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/8/2015

Δεν αλλάζετε το φίλτρο Καυσίμου
Ένα αλλοιωμένο φίλτρο Καυσίμου μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά στην αντλία, αλλά και στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου. Στους κινητήρες Diesel, τα συστήματα ψεκασμού δημιουργούν υψηλή θερμοκρασία και βασίζονται στην ομαλή και ανεμπόδιστη ροή του καυσίμου για να κρατήσουν δροσερή την αντλία. Αυτή η ροή περιορίζεται αισθητά, όταν το φίλτρο βουλώνει. Αν δεν αντιμετωπιστεί η κατάσταση, το φίλτρο δεν λειτουργεί, με αποτέλεσμα στο σύστημα ψεκασμού να περάσουν «σκουπιδάκια» από το καύσιμο και κατΆ επέκταση να υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να προκληθεί μεγάλη ζημιά στον κινητήρα. 


Δεν αλλάζετε το φίλτρο αέρα
Αν δεν αλλάξετε το φίλτρο αέρα όταν έρθει «η ώρα του» και κατά τη φάση της περιοδικής συντήρησης, το μόνο σίγουρο είναι ότι αργά ή γρήγορα θα προκαλέσει ζημιά στο κινητήρα σας. Κι αυτό γιατί αν οποιουδήποτε είδους βρωμιά περάσει από το φίλτρο αέρος λόγω κακής εγκατάστασης ή κατάστασης τότε θα προκληθεί μεγάλη ζημιά στον κινητήρα μέσα σε λίγα μόνο λεπτά. Με απλά λόγια, η συχνή αλλαγή του φίλτρου αέρος (στα διαστήματα που προτείνει ο κατασκευαστής) θα συμβάλει δραστικά στη εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα σας και στην μακροζωία του. 

Δεν αλλάζετε το φίλτρο λαδιού
Ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι του κινητήρα είναι το φίλτρο λαδιού, το οποίο φροντίζει να «φιλτράρει» κάθε τι που «μολύνει» το λάδι. Βλέπετε στο σύστημα λίπανσης δεν πρέπει να περάσει κανενός είδους βρωμιά αν θέλετε να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο. Προβλήματα επίσης μπορεί να προκαλέσει η ύπαρξη καυσίμου ή ψυκτικού στο λιπαντικό. Για αυτούς τους λόγους, πρέπει να γίνεται συχνά έλεγχος και αλλαγή του φίλτρου όταν χρειάζεται.

Δεν αφήνετε τον κινητήρα να «ζεσταθεί»
Προσπαθήστε με το που βάλετε σε λειτουργία τον κινητήρα να μην ξεκινάτε αμέσως. Αφήστε τον να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, κάτι που είναι απαραίτητο τα πρωινά του χειμώνα. 

Δείτε τι καπνό βγάζει η εξάτμιση
Το σίγουρο είναι ότι δε θα πάτε μακριά με φθαρμένα μπεκ. Αν το αυτοκίνητο βγάζει περισσότερο μαύρο καπνό απΆ ότι συνήθως, το πιθανότερο είναι ότι τα μπεκ σας χρειάζονται αλλαγή. Ένας διαγνωστικός έλεγχος μπορεί να αποφανθεί για το ποιο είναι αυτό που έχει το πρόβλημα. Από την άλλη, ο λευκός καπνός μπορεί να υποδηλώνει την ύπαρξη ψυκτικού στο θάλαμο καύσης, ενώ η ύπαρξη λαδιού αναγνωρίζεται συνήθως από μπλε καπνό.

Το νου σας στη θερμοκρασία του
H θερμοκρασία του κινητήρα χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Η γνώση γύρω από τα ψυκτικά και το κύκλωμα ψύξης μπορεί να σας βγάλει από πολύ δύσκολες καταστάσεις. Διαβάζοντας σωστά τις ενδείξεις, μπορεί να προλάβετε και ενδεχόμενη κατάρρευση του συστήματος ψύξης και να διαγνώσετε έγκαιρα κάποιο πρόβλημα.

Μην αφήνετε το καύσιμο να ωριμάζει στο ντεπόζιτο
Είναι εξακριβωμένο ότι τα περισσότερα προβλήματα του κινητήρα ξεκινούν από το ντεπόζιτο καυσίμου. Σε σχετικά θερμά κλίματα, το «προσδόκιμο ζωής» του diesel καυσίμου κυμαίνεται μεταξύ 6 και 12 μηνών. Αν βρεθεί στο ντεπόζιτο diesel μεγαλύτερης «ηλικίας», είναι πολύ πιθανόν να αντιδράσει με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας και να πήξει σε ορισμένα σημεία, προκαλώντας προβλήματα στον κινητήρα, αφού φράζουν οι δίοδοι από τις οποίες αυτός λαμβάνει το καύσιμο.


 
  • sainis

    Ναι λεφτά στην τσέπη για να είσαι έτοιμος να χρυσοπληρώσεις κανά μπέκ ή καμιά αντλία πετρελαίου...

      2
  • Mousis

    @ sainis , Να προσέχεις φίλε μου , και να κάνεις καποια βασικά πραγματάκια για να μην βρεθείς να πληρώνεις.. Μια χαρά ειναι τα diesel, και όσο περναει ο καιρος γινονται καλητερα. @ ΑutoTriti, Πολύ καλά άρθρο και απλό κυριος για γυναικες... :) (Εχω μια στο μυαλό μου)

      1