«Έξυπνα» turbo για τράβηγμα από χαμηλά

21.822 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/8/2015

Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των diesel κινητήρων ήταν η υστέρηση του τούρμπο. Ωστόσο, οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες φαίνεται να έχουν λύσει το πρόβλημα του turbo-lag είτε με την προσθήκη διπλών και τριπλών τούρμπο, είτε με την χρήση τουρμπινών μεταβλητής γεωμετρίας.
Το turbo μεταβλητής γεωμετρίας έχει την ιδιότητα να μεταβάλει τον «όγκο» του κελύφους της τουρμπίνας και κατά συνέπεια τον όγκο των καυσαερίων που κατευθύνονται προς την φτερωτή της τουρμπίνας με αποτέλεσμα να έχουμε έναν υπερσυμπιεστή με πολλαπλά προφίλ . Η μεταβολή αυτή επιτυγχάνεται με τα κινητά πτερύγια που βρίσκονται στο εσωτερικό του κελύφους της τουρμπίνας τα οποία παίρνουν κίνηση από ένα μοχλό πού με τη σειρά του κινείται από έναν μηχανισμό είτε πνευματικό είτε ηλεκτρικό. Και στις δυο περιπτώσεις τον έλεγχο έχει η ECM.


 
  • sainis

    Ναι λεφτά στην τσέπη για να είσαι έτοιμος να χρυσοπληρώσεις κανά μπέκ ή καμιά αντλία πετρελαίου...

      2
  • Mousis

    @ sainis , Να προσέχεις φίλε μου , και να κάνεις καποια βασικά πραγματάκια για να μην βρεθείς να πληρώνεις.. Μια χαρά ειναι τα diesel, και όσο περναει ο καιρος γινονται καλητερα. @ ΑutoTriti, Πολύ καλά άρθρο και απλό κυριος για γυναικες... :) (Εχω μια στο μυαλό μου)

      1