Κερδισμένοι και οι ασφαλισμένοι και οι ασφαλιστικές
11003 Επισκέψεις στο άρθρο
H στρατηγική που ακολούθησαν πέρυσι πολλές ασφαλιστικές εταιρίες, επιβραβεύτηκε με αύξηση της παραγωγής τους το 2017, ενώ και το 2018 ξεκίνησε με καλούς οιωνούς για τον κλάδο.
Τα ολοκληρωμένα πακέτα με έξτρα καλύψεις και premium υπηρεσίες, που προσφέρονται σχεδόν στο κόστος μιας ασφάλισης αυτοκινήτου με τις υποχρεωτικές δια του νόμου καλύψεις, ώθησαν τους ασφαλισμένους να τα προτιμήσουν, δικαιώνοντας την πολιτική των εταιριών για βελτίωση της εξυπηρέτησης και των υπηρεσιών τους. Θετικά επίδρασε και η επένδυση των ασφαλιστικών εταιριών στις νέες τεχνολογίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), η παραγωγή εγγεγραμμένων ασφαλίστρων το 2017, στον κλάδο Αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 0,2% στην Αστική Ευθύνη Οχημάτων και κατά 8,1% στα Χερσαία Οχήματα. Μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στο δεύτερο εξάμηνο του 2017, όταν λόγω των ελέγχων, ασφαλίστηκαν πολλά από τα ανασφάλιστα μέχρι τότε οχήματα.
Δυναμικότερα ξεκίνησε για τον κλάδο το 2018, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, τον Ιανουάριο, η παραγωγή εγγεγραμμένων ασφαλίστρων στον κλάδο Αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 4,4% στην Αστική Ευθύνη Οχημάτων και κατά 8,1% στα Χερσαία Οχήματα. Κι η αύξηση αυτή επιτεύχθηκε παρά την αύξηση που άρχισαν να παρουσιάζουν και πάλι, από τις αρχές του έτους, τα ανασφάλιστα οχήματα.
Χιλιάδες (ακόμη) ανασφάλιστα
Η ηλεκτρονική διασταύρωση που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2017 έδειξε 457.000 ανασφάλιστα οχήματα. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στις αρχές του 2018, οπότε τα ανασφάλιστα οχήματα ανήλθαν στις 800.000.
«Η εικόνα που επικρατεί στην Ελλάδα για τα ανασφάλιστα οχήματα είναι απογοητευτική», επισημαίνει ο κ. Μόσχοβος , τονίζοντας πάντως ότι, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται σταδιακή μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο, στους ασφαλιστικούς ελέγχους που πραγματοποιούνται το τελευταίο χρονικό διάστημα από την αρμόδια κρατική αρχή.
Σύμφωνα με τον κ. Λιώκη, δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί με ακρίβεια ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων, αλλά ακόμη και αν ήταν, θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη ότι πολλά από αυτά δεν κυκλοφορούν ή μπορεί να έχουν καταστραφεί.
Σύντομα πάντως, θα διενεργηθεί η επόμενη ηλεκτρονική διασταύρωση για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, όπως αναφέρεται στον αναλυτικό πληροφοριακό οδηγό προς τους καταναλωτές – οδηγούς, που εξέδωσε στα μέσα Φεβρουαρίου, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών - Μεταφορών.
«Η εξέλιξη αυτή και η επανάληψη του ελέγχου σε τακτά χρονικά διαστήματα, εκτιμούμε ότι θα συμβάλει στη μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων και η μάστιγα αυτή σταδιακά θα εξαλειφθεί», εκτιμά ο κ. Λιώκης.