Δύο θερινά ελαστικά για SUV με γόμα nano-technology και χάραξη πέλματος που υπόσχεται καλή πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Pirelli Scorpion Verde και Falken Ziex ZE310 ECORUN . Ας δούμε τι πέτυχαν στο μεγάλο test του AutoΤρίτη για θερινά ελαστικά SUV.
-θερινά ελαστικά, για SUV και Crossover μοντέλα -με γόμα νανοτεχνολογίας και τα 2 -ισορροπημένη συμπεριφορά σε στεγνό & βρεγμένο το Falken Ziex ZE310 ECORUN -μέτριες επιδόσεις για το Scorpion Verde της Pirelli
To ελαστικό της Falken έχει ως βασικό πλεονέκτημα τον συνδυασμό υψηλού κρατήματος -τόσο σε στεγνό, όσο και σε υγρό οδόστρωμα- με πολύ χαμηλά επίπεδα φθοράς. Το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει την τεχνολογία ACP, η οποία αυξάνει την ευστάθεια και την πιστότητα του ελαστικού στην κατεύθυνση εξασφαλίζοντας παράλληλα ομοιόμορφη φθορά για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Επίσης διαθέτει 4 αυλακώσεις για βέλτιστη αποβολή νερού και αντίσταση στην υδρολίσθηση, ενώ η γόμα του διαθέτει 4D Nano Design technology για βελτιωμένη κατά 30% χιλιομετρική απόδοση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Από την άλλη το ελαστικό της Pirelli είναι το ελαστικό Πράσινων Επιδόσεων που εξελίχθηκε ειδικά για μοντέλα Crossover και SUV. Ενσωματώνει γόμα με νανοτεχνολογία, ενώ η χάραξη του πέλματός του διαθέτει 4 ευρείες αυλακώσεις για καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένες επιφάνειες.
Elk Test & φρένα στο στεγνό: Δεν έπεισε το Pirelli - Εξαιρετική αίσθηση το Falken
Το ελαστικό της Falken ήταν από τους πρωταγωνιστές στη δοκιμασία του elk test στο στεγνό οδόστρωμα, προσφέροντας εξαιρετική αίσθηση στο τιμόνι και απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου στη διαδικασία, ενώ δεν έχασε την πρόσφυσή του πουθενά.
Αναλυτικότερα, αφού πέρασε με μεγάλη ευκολία τα 72 χλμ/ώρα, αρίστευσε στην δοκιμασία και στα 77 χλμ/ώρα, επιδεικνύοντας ουδέτερη συμπεριφορά, χωρίς έντονη υποστροφή και κυρίως σχεδόν άριστη κατευθυντικότητα, παρά τα μαλακά πλαϊνά του. Στην δοκιμασία του φρεναρίσματος στο στεγνό οδόστρωμα το Falken Ziex ZE310 ECORUN το αυτοκίνητο δοκιμής χρειάστηκε 28,9 μ. από τα 80 χλμ./ώρα, ενώ αξιοσημείωτη ήταν η προοδευτικότητα στο φρενάρισμα και η σωστή συνεργασία με το ABS.
Από την άλλη το ελαστικό της Pirelli δεν μπόρεσε να ικανοποιήσει με τις επιδόσεις τουστο τεστ αποφυγής κινδύνου. Πέρασε με επιτυχία τις προσπάθειες στα 72, 73 και 74 χλμ./ώρα, προβλημάτισε λόγω μειωμένης πρόσφυσής και κατευθυντικότητάς. Το όριο του φάνηκε ότι είναι στην προσπάθεια των 75 χλμ/ώρα, κατά την οποία παρουσίασε αρκετή υποστροφή που δεν μπόρεσε να περιορίσει το ESP.
Στην δοκιμασία του φρεναρίσματος χρειάστηκε 28,5 μέτρα για να ακινητοποιηθεί, με το ελαστικό να δίνει την αίσθηση ότι γλιστράει πάνω από το οδόστρωμα χάνοντας για λίγο την πρόσφυση και δίνοντας έναυσμα στο ABS να εμπλακεί.
Elk Test Scorpion Verde – Φρένα Ziex ZE310 ECORUN
Το Falken Ziex ZE310 ECORUN επέδειξε μία εξαιρετική εικόνα και στις αντίστοιχες δοκιμασίες στο βρεγμένο οδόστρωμα. Εξαιρετικό στο φρενάρισμα στο βρεγμένο, πέτυχε την 3η καλύτερη επίδοση με το αυτοκίνητο δοκιμής να χρειάζεται 29,4 μ. για να ακινητοποιηθεί με μικρή εμπλοκή του ABS.
Τα χαρακτηριστικά του ελαστικού εναντίον της υδρολίσθησης δούλεψαν εξαιρετικά, αφού σε καμία περίπτωση δεν έδειξε να γλιστράει πάνω στο οδόστρωμα στη διάρκεια του φρεναρίσματος έχοντας πολύ καλή παροχέτευση νερού και καλή πρόσφυση.
Όσον αφορά το elk test στο βρεγμένο το ελαστικό της Falken είχε όριο τα 73χλμ/ώρα με την απόκριση του τιμονιού και τη κατευθυντικότητα να επηρεάζονται ελάχιστα.
Το Scorpion Verde από την άλλη, πραγματοποίησε την χειρότερη επίδοση (από όλα τα ελαστικά της δοκιμής) στο φρενάρισμα στο βρεγμένο, με την απόσταση φρεναρίσματος στα 30,5 μ. , παρουσιάζοντας αισθητή απώλεια πρόσφυσης και υπερλειτουργία του ABS, ενώ η αδυναμία αποτελεσματικής παροχέτευσης του νερού έκανε το ελαστικό να πλανάρει στην επιφάνεια φρεναρίσματος. Στην δοκιμασία αποφυγής κινδύνου με ταχύτητα εισόδου 73 χλμ./ώρα, βρέθηκε στην 4η θέση των αποτελεσμάτων.