Και μετά την αγορά τι; Πόσο κοστίζουν τα service; Ερώτηση που συχνά αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την τελική επιλογή. 2 μικρά best sellers μοντέλα λοιπόν, που διακρίνονται για το χαμηλό κόστος service, είναι τα Renault Clio και VW Polo. Διαβάστε αναλυτικά τι θα σας κοστίσουν για μια ολόκληρη 5ετία, αν αποτελέσουν την δική σας επιλογή αγοράς αυτοκινήτου.
Renault Clio και VW Polo: Mικρά best sellers, μεμικρόκόστος service
Δύο «έξυπνες» και επιλογές που πουλάνε πολύ, από την δημοφιλέστερη κατηγορία των μικρών μοντέλων, είναι τα Renault Clio και VW Polo.
-795 ευρώ το συνολικό κόστος συντήρησης 5ετίας, τού VW Polo -847 ευρώ, επίσης για 5 χρόνια, τού Renault Clio -Τακάκια, δισκόπλακες & μπαταρία πιο οικονομικά στο Clio -Service book & εξουσιοδοτημένο, κρατούν εγγύηση & μεταπωλητική αξία
Η αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου γίνεται μια φορά. Η συντήρηση του όμως είναι συνεχής, με τον αγοραστή να επωμίζεται επιπλέον και τα κόστη χρήσης (τέλη, καύσιμα, ασφάλεια), καθώς επίσης και τα κόστη συντήρησης, δηλαδή τα προγραμματισμένα service που πρέπει να κάνει, τα οποία ορίζονται από τον κατασκευαστή και αναφέρονται στο εγχειρίδιο του κάθε μοντέλου. Συνεπώς, για να κάνετε «smart» αγορά, θα πρέπει να τα λάβετε υπ΄ όψιν. Όπως επίσης και το επίπεδο των after sales υπηρεσιών. Είναι γνωστό πως ο ικανοποιημένος αγοραστής-κάτοχος, θα επιλέξει και πάλι την ίδια μάρκα σε ένα μεγάλο ποσοστό, λόγω της εμπιστοσύνης που έχει χτιστεί μεταξύ τους και μετά την αρχική επιλογή-πώληση. Συνέχεια του άρθρου >>>
Service κάθε χρόνο ή μετά από συγκεκριμένα χιλιόμετρα
Έχει μεγάλη σημασία να γνωρίζετε πως το service του αυτοκινήτου σας έχει χρονικό και χιλιομετρικό όριο. Τι σημαίνει αυτό; Πως ο κάθε κατασκευαστής έχει προκαθορίσει συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων στον οποίο πρέπει να γίνονται οι εργασίες συντήρησης. Δηλαδή ακόμα και αν κάνετε αυτά τα χιλιόμετρα μέσα σε ένα μήνα, τότε θα πρέπει να πάτε το αυτοκίνητό σας για service.
Αντίστοιχα ακόμα και αν μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (1 ή 2 ετών ανάλογα το μοντέλο και την εταιρεία) δεν έχει κάνει ούτε ένα χιλιόμετρο, πάλι θα πρέπει να κάνει τις εργασίες συντήρησης που ορίζει ο κατασκευαστής.
Renault Clio και VW Polo, δύο μικρά με φτηνό service (γλιτώνετε λεφτά)
Δύο «έξυπνες» και επιλογές που πουλάνε πολύ, από την δημοφιλέστερη κατηγορία των μικρών μοντέλων, είναι τα Renault Clio και VW Polo.
Το γαλλικό μικρό που σαρώνει στις πωλήσεις παγκοσμίως εδώ και αρκετά χρόνια, όντας το best seller της κατηγορίας, είναι παράλληλα και ένα από τα πιο οικονομικά μοντέλα στη συντήρηση. Η έκδοση διπλού καυσίμου, βενζίνης με εργοστασιακό κιτ υγραερίου, των 100 ίππων, έχει συνολικό κόστος service για 5 χρόνια ύψους 847 ευρώ, με την συντήρηση να γίνεται σε ετήσια βάση ή ανά 15.000 χλμ., όπως η συντριπτική πλειοψηφία της κατηγορίας.
Ακόμη πιο οικονομική είναι η συντήρηση του VW Polo με τον 1,0 TSI κινητήρα των 95 ίππων. H ελληνική αντιπροσωπεία της VW προσφέρει το πακέτο Long Life για την πρώτη 5ετία το οποίο κοστίζει συνολικά 795 ευρώ. Το πρόγραμμα συντήρησης του κατασκευαστή ορίζει service ανά δύο έτη. Έτσι, οι προγραμματισμένες επισκέψεις γίνονται το δεύτερο και το τέταρτο έτος. Φυσικά, το δίκτυο της VW παρέχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσετε και ενδιάμεσα εποχικούς ή ελέγχους συντήρησης του οχήματός σας.
Κόστος αντικατάστασης συχνών ανταλλακτικών για τα Clio και Polo
Πέρα από το κόστος των προγραμματισμένων service, συλλέξαμε το κόστος μερικών ανταλλακτικών, αυτών που είναι πιο πιθανόν να αλλάξετε μέσα στην πενταετία. Αναλυτικότερα συγκεντρώσαμε τις τιμές από τα τακάκια και τις δισκόπλακες, το σύστημα δίσκο/πλατώ και την μπαταρία. Βέβαια, από τα παραπάνω, το σύστημα δίσκο/πλατώ είναι σχεδόν απίθανο να αλλαχθεί μέσα στην πρώτη 5ετία, το οποίο έχει τη σημασία του καθώς πρόκειται για την πιο κοστοβόρα αντικατάσταση.
Για το VW Polo υπολογίζοντας το όφελος από τα πακέτα Volkswagen Economy Packs, σε περίπτωση που αλλάξετε εμπρός τακάκια και δισκόπλακες (πίσω έχει ταμπούρα), καθώς και τη μπαταρία το κόστος είναι 352 ευρώ, ενώ αυτό για το δίσκο-πλατώ είναι 295 ευρώ, χωρίς το κόστος εργασιών.
Αντίστοιχα για το Clio, που επίσης πίσω έχει ταμπούρα, το κόστος για τακάκια, δισκόπλακες και μπαταρία ανέρχεται στα 399 ευρώ, με το κόστος για δίσκο-πλατώ να είναι 549 ευρώ, μαζί με βαλβολίνες και υδραυλικό ρουλεμάν, συμπεριλαμβανομένου το κόστος εργασιών. Αντίστοιχα και στη Renault υπάρχουν οικονομικά πακέτα.
Οι τιμές των service και των ανταλλακτικών αφορούν τα επίσημα ποσά που λάβαμε από τις κεντρικές αντιπροσωπείες των εταιρειών, συμπεριλαμβανομένου φ.π.α. Σε κάθε περίπτωση μπορεί να υπάρξουν αποκλίσεις στις παραπάνω τιμές ανάμεσα στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία ή να «τρέχουν» προωθητικά προγράμματα που μπορεί να προσφέρουν μειωμένες τιμές και προσφορές.
Κάνεις τα service, δεν χάνεις την εγγύηση και κρατάς ψηλά τη μεταπωλητική αξία
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στη σημασία τού να ακολουθείτε πιστά το πρόγραμμα συντήρησης του αυτοκινήτου σας και τα οφέλη για την τσέπη σας και το αυτοκίνητό σας που προσφέρουν τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Αν δεν ακολουθείτε το πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης, τότε σε περίπτωση βλάβης δε θα σας καλύψει η εγγύηση του οχήματος, καθώς για να έχει ισχύ αναφέρεται ρητώς πως πρέπει να έχετε ακολουθήσει κατά γράμμα το πρόγραμμα που ορίζει ο κατασκευαστής.
Επιπλέον σε περίπτωση μεταπώλησης η αξία του αυτοκινήτου σας θα είναι μειωμένη και μάλιστα πολύ. Δε θα πληρώνατε ποτέ τα ίδια χρήματα για ένα σωστά συντηρημένο όχημα, με ένα άλλο που δεν έκανε τα service του.