Kάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό! Όπως διαφορετικό είναι να οδηγείς πισωκίνητο με προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, έτσι διαφορετικός είναι ο τρόπος οδήγησης ενός turbo αυτοκινήτου με ένα ατμοσφαιρικό.

Kάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό! Όπως διαφορετικό είναι να οδηγείς πισωκίνητο με προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, έτσι διαφορετικός είναι ο τρόπος οδήγησης ενός turbo αυτοκινήτου με ένα ατμοσφαιρικό.

Πώς οδηγείς σωστά ένα αυτοκίνητο τούρμπο;

83650 Επισκέψεις στο άρθρο

- Μην σβήνεις αμέσως τον κινητήρα (δεν προλαβαίνει να κρυώσει και σταδιακά καταστρέφεται)
- `Αλλαξε ταχύτητες στις 2.500 – 3.000 στροφές για να μη το "ζορίσεις"
- Μην πατάς απότομα το γκάζι πριν ή στην αρχή μιας στροφή (μπορεί να σε "πετάξει" και να προκαλέσει ατύχημα)
- Κράτησε σταθερή ταχύτητα-στροφές για οικονομία καυσίμου

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΔΗΣ Ι.Κ.Ε.
ΕΛΑΣΥΝ Α.Ε.Ε Εμπορική & Τεχνική Εταιρία

Μην σβήνεις αμέσως τον κινητήρα

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

Η παραπάνω φράση ισχύει ως ένα βαθμό. Όχι τόσο στα καινούρια turbo μοντέλα, όσο περισσότερο στα παλαιότερης τεχνολογίας, δηλαδή από 5-8 ετών και πάνω. Ο λόγος; Ο τρόπος ψύξης της τουρμπίνας. Με πολύ απλά λόγια, στα παλαιότερης τεχνολογίας turbo, η τουρμπίνα «κρύωνε» με λάδι που κυκλοφορούσε μέσα. Όταν έσβηνες απότομα τον κινητήρα, αυτό «καθόταν» με αποτέλεσμα να μην γίνεται επαγωγή της θερμότητας και είτε να ραγίζει το κέλυφος της τουρμπίνας, είτε συχνότερα η φτερωτή του turbo. Σημειώστε, πως οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην εξαγωγή είναι στους 800+ βαθμούς Κελσίου (!), άρα όταν έχεις οδηγήσει γρήγορα πριν και σβήσεις απότομα τον κινητήρα οι θερμοκρασίες μπορούν να είναι καταστροφικές. Πλέον, όμως, υπάρχουν συστήματα στα οποία η κυκλοφορία συνεχίζει, όπως και τουρμπίνες υδρόψυκτες, με αποτέλεσμα την γρηγορότερη απομάκρυνση της θερμότητας. Βέβαια, εμείς σε κάθε περίπτωση θα συμβουλεύαμε πάντα να μειώνετε οδηγικό ρυθμό εν κινήσει και μετά να σβήνετε τον κινητήρα. 

`Aλλαξε ταχύτητες στις 2.5000 – 3.000 στροφές

Η παραπάνω συμβουλή έχει να κάνει με την οικονομία καυσίμου. Στους turbo κινητήρες η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις χαμηλές στροφές, επομένως όταν αλλάζεις ταχύτητα στο χαμηλό φάσμα στροφών, το turbo δεν ανεβάζει πίεση και κερδίζεις σε καύσιμο. Βέβαια, το ποιο φάσμα στροφών είναι το ιδανικό, εξαρτάται από τον κινητήρα, αν δηλαδή είναι βενζίνης ή diesel, όπως και το που αποδίδεται η ροπή του. Κάποιοι νέοι βενζινοκινητήρες έχουν για παράδειγμα τη μέγιστη ροπή ήδη από τις 1.200 σ.α.λ., άρα μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα και πριν τις 2.000 σ.α.λ. 
 

Συνέχεια του άρθρου >>>

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - TUNING - ΒΕΛΤΙΩΣΗ