ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Oι 5 μύθοι του τούρμπο

30437 Επισκέψεις στο άρθρο

Έχουν ακουστεί πολλά για τον «βασιλιά» της βελτίωσης. Εσύ τα πιστεύεις;

AUTOPLUS ACCESSORIES A.E.E.E.E.
PLAKA PARKING

 Έχουν μεγάλη κατανάλωση

Αρκετοί νομίζουν πως οι σύγχρονοι τούρμπο βενζινοκινητήρες καίνε πολύ παραπάνω από τους πετρελαιοκινητήρες, όμως κάνουν λάθος γιατί έχουν μείνει σε τεχνολογίες του 2010 ή και παλαιότερες. Τότε ναι, οι τούρμπο κινητήρες βενζίνης έκαιγαν πολύ γιατί στο επίκεντρο βρισκόταν η απόδοση και οι επιδόσεις, τώρα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει.

Αργούν να… πάρουν μπρος

Πολλοί θα πουν πως μισούν τους τούρμπο κινητήρες γιατί δεν «στροφάρουν» ψηλά, ενώ αργούν να… πάρουν μπρος όταν πατάς το γκάζι, έχουν δηλαδή το λεγόμενο turbo lag. Θα συμφωνήσουμε πως αυτό ισχύει για τους παλαιάς τεχνολογίας, πλέον όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει τουρμπίνες με στρόβιλο διπλής διόδου εισαγωγής (twiscroll) και με αυτό τον τρόπο έχουν εξαλείψει το turbo lag. Αυτό γιατί τα twinscroll turbo επιτρέπουν την καλύτερη εκμετάλλευση των καυσαερίων στην εξαγωγή, αφού τα καυσαέρια περνούν μέσα από δύο κανάλια, με αποτέλεσμα την ταχύτερη ροή τους και τελικά το turbo επιτυγχάνει την μέγιστη πίεσης υπερπλήρωσης πολύ γρήγορα. 


Περιμένεις να κρυώσει για το σβήσεις

Το σβήσιμο του κινητήρα χωρίς να τον αφήσεις λίγο να κρυώσει ήταν παλιότερα απαγορευμένο, σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πλέον, οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει τα συστήματα λίπανσης και ψύξης των τουρμπινών και πλέον δεν χρειάζεται να περιμένει ο οδηγός στο ρελαντί πριν γυρίσει προς τα αριστερά τη μίζα. Φυσικά, αν έχεις κάνει 10 γύρους σε πίστα, ή έχεις οδηγήσει για πολύ ώρα στο όριο, το παραπάνω δεν ισχύει. Θα πρέπει να «κρυώσεις» τον κινητήρα και μετά να τον σβήσεις.

ΝΟx κάτω από τα όρια

Σίγουρα όταν μιλάει κανείς για εκπομπές βλαβερών καυσαερίων τα πρώτα που του έρχονται στο νου είναι τα CO2, πλέον όμως -και συγκεκριμένα τον τελευταίο χρόνο- στο παιχνίδι έχουν μπει και τα NOx. Αυτά όπως ξετυλίχθηκε από το κουβάρι του dieselgate είναι στην περίπτωση των diesel κινητήρων πολύ παραπάνω από τα επιτρεπτά όρια, ωστόσο στους βενζινοκινητήρες, λόγω της βενζίνης ως καυσίμου τα εκπεμπόμενα NOx βρίσκονται κάτω από τα επιτρεπτά όρια.

Είναι εξοπλισμένοι με σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων

Το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων είναι μια τεχνολογία που ουσιαστικά τώρα αρχίζει να βρίσκει εφαρμογή στους τούρμπο βενζινοκινητήρες. Η λογική είναι να απενεργοποιούνται κάποιοι από τους κυλίνδρους του κινητήρα όταν το φορτίο του είναι μικρό και –για παράδειγμα- ο κινητήρας από 4κύλιδρος αν γίνεται 2κύλινδρος.
ρος.

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - TUNING - ΒΕΛΤΙΩΣΗ