To ήξερες ότι το «πείραγμα» ενός turbo κινητήρα θα αυξήσει την ιπποδύναμη του κατά 25%, καθιστώντας αναποτελεσματικά τα εργοστασιακά φρένα; Δες πως θα τα βελτιώσεις, για να είσαι 100% ασφαλής.
Η αύξηση της ιπποδύναμης, με ατμοσφαιρικούς κινητήρες ή μηχανικόσυμπιεστή, η αλλαγή του εργοστασιακού φίλτρου αέρα, μια βελτιωτική εξάτμιση και το «πείραγμα» του εγκεφάλου, θεωρούνται βασικές παρεμβάσεις για την βελτίωση του αυτοκινήτου και το βοηθούν να λειτουργεί στα «κόκκινα», πετυχαίνοντας πολύ υψηλές επιδόσεις.
Εξίσου σημαντικό είναι όμως, αφού βελτιώσετε μηχανικά τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, ανεβάζοντας την ισχύ του, να μην ξεχάσετε να και την αναβάθμιση του συστήματος πέδησής του, αφού θα πρέπει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και η ασφάλειά σας κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Επομένως, παρεμβάσεις, όπως η αντικατάσταση των δίσκων, των σιαγόνων και των υλικών τριβής, με άλλα, ισχυρότερα, θα πρέπει να θεωρείται απαραίτητοι… συνοδοί των βελτιωτικών κινήσεων.
Τα 2 προφίλ της βελτίωσης
Η βελτίωση του συστήματος φρένων γίνεται ανάλογα με το προφίλ οδήγησης και το είδος της βελτίωσης που έγινε στον κινητήρα. Γι` αυτό το λόγο υπάρχουν 2 επιλογές.
Η 1η περίπτωση αφορά τους περισσότερους οδηγούς, οι οποίοι οδηγούν γρήγορα, πάνω από τον μέσο όρο ή κάνουν συχνά ταξίδια σε Εθνικές οδούς, με υψηλές ταχύτητες ή ακόμα και με αυξημένο φορτίο. Στην περίπτωση αυτή χρειάζεται η αντικατάσταση των δίσκων φρένων, με δίσκους στις εργοστασιακές διαστάσεις, αλλά πολύ καλύτερης ποιότητας, με ραβδώσεις στην επιφάνεια τριβής, που βοηθούν στην απαγωγή της θερμοκρασίας και ταυτόχρονα είναι κατασκευασμένοι από κράματα, τα οποία είναι ανθεκτικά στην στρέβλωση.
Απαραίτητο είναι οι δίσκοι αυτοί να συνδυαστούν και με ανάλογα τακάκια φρένων με υψηλό συντελεστή θερμοκρασίας τριβής, ώστε το φρενάρισμα να είναι το ίδιο αποτελεσματικό σε συνεχόμενη σκληρή χρήση. Καλή είναι επίσης και η τοποθέτηση κιτ με σωληνάκια φρένων (μαρκούτσια) αεροπορικού τύπου, διότι βελτιώνουν την αίσθηση και την αμεσότητα του πεντάλ φρένου. Το κόστος αυτής της επιλογής βέβαια, είναι αρκετά υψηλότερο, σε σχέση με την αντικατάσταση των φρένων με εργοστασιακά ή άλλα after market προϊόντα. Το όφελος όμως της βελτίωσης του φρεναρίσματος, σε συνδυασμό με την επιμήκυνση του χρόνου αντικατάστασης, εκμηδενίζουν την διαφορά αυτή.
Η 2η περίπτωση αφορά πολλά αυτοκίνητα, στα οποία ο κινητήρας έχει βελτιωθεί εκ των υστέρων, ώστε να αυξηθεί η ιπποδύναμη του. Ειδικά σε μοντέλα με κινητήρες Turbo, ακόμα και μία βελτίωση 1ου σταδίου αυξάνει την ιπποδύναμη του κινητήρα μέχρι και 25%. Τα εργοστασιακά φρένα θα είναι αδύναμα να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα, με αποτέλεσμα να πρέπει την τοποθετηθεί ένα ολοκληρωμένο κιτ φρένων, το οποίο αποτελείται από πολύ-πίστονες δαγκάνες (6-10 έμβολα), ειδικούς δίσκους φρένων πολύ μεγαλύτερης διαμέτρου και ανάλογα τακάκια με μεγάλη επιφάνεια και υψηλό συντελεστή θερμοκρασίας τριβής.