Πατάς φρένο και νιώθεις χαλαρό το πεντάλ; Δες τις 4 πιο συνηθισμένες αιτίες, ώστε να διορθώσεις αμέσως το πρόβλημα. Γιατί η ασφάλεια δεν είναι παιχνίδι.
Η πιο συνηθισμένη αιτία είναι φυσικά η απώλεια υγρού φρένων. Όταν το υγρό αυτό τελειώσει, τα φρένα σου απλά δεν θα λειτουργήσουν. Φυσικά μπορείς και από μόνος σου να ελέγχεις την στάθμη του υγρού ή να τσεκάρεις αν υπάρχει διαρροή, κοιτάζοντας κάτω από το αυτοκίνητο σου.
Μια άλλη πιθανή αιτία είναι να έχει βλάβη ο κύριος κύλινδρος φρένων. Η λειτουργία του κύριου κυλίνδρου είναι να συμπιέζει το υγρό φρένων. Η πίεση αυτή με τη σειρά της προκαλεί τα φρένα, ώστε να ακουμπούν στους τροχούς. Αν λοιπόν ο κύριος κύλινδρος δεν λειτουργεί σωστά ή λειτουργεί μόνο μερικές φορές, το φρενάρισμα σου θα χάσει την δύναμη του και περιστασιακά το πεντάλ του φρένου σου θα ακουμπήσει το πάτωμα.
Από την άλλη μπορεί να ευθύνεται και ένας κακός ενισχυτής φρένων. Ο ενισχυτής είναι ένας μηχανισμός που χρησιμοποιεί πίεση κενού, για να ενισχύσει την δύναμη που ασκείται στο πεντάλ του φρένου. Εάν ο ενισχυτής αυτός είναι σε κακή κατάσταση, τότε δεν θα εφαρμοστεί η πλήρης δύναμη που απαιτείται, για να ενεργοποιηθεί ο κύριος κύλινδρος, ώστε να συμπιεστεί το υγρό των φρένων. Το πεντάλ θα πάει μέχρι το πάτωμα και το αυτοκίνητο θα σταματήσει πιο δύσκολα.
Τέλος ακόμα μία αιτία, είσαι εσύ ο ίδιος! Κι όμως! Πρέπει να ξέρεις, ότι όσο περισσότερο χρησιμοποιείς τα φρένα, τόσο πιο θερμό γίνεται το υγρό φρένων, με αποτέλεσμα να ρευστοποιείται περισσότερο. Όσο πιο «λεπτό» είναι το υγρό, τόσο περισσότερη δύναμη χρειάζεται, ώστε να ασκηθεί πίεση, που χρειάζονται τα φρένα για να λειτουργούν. Aρα υπάρχει η πιθανότητα το σύστημα πέδησής σου να μην είναι σε θέση να παράγει τη αναγκαία δύναμη. Έτσι, εάν το πεντάλ φτάνει συχνά στο πάτωμα και δεν μπορείς να βρεις μηχανικό λόγο, ίσως πρέπει να σκεφτείς να αλλάξεις το στυλ οδήγησης σου.