Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το leasing & τα εταιρικά αυτοκίνητα
Χρονομίσθωση αυτοκινήτου. Για καινούρια άλλα και μεταχειρισμένα. Πληρώνεις μόνο τα καύσιμα και δεν ασχολείσαι με κόστη συντήρησης και κόστη ιδιοκτησίας (ΚΤΕΟ, τέλη κ.ο.κ.). Μετά τη λήξη του συμβολαίου, το αγοράζεις, το επιστρέφεις ή μισθώνεις νέο. Leasing και για εταιρείες. Για να δούμε.
Τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας το leasing έχει γνωρίσει, ομολογουμένως, μεγάλη άνθηση. Μεγάλη μερίδα οδηγών προτιμούν να προχωρούν σε μίσθωση ενός αυτοκινήτου και όχι σε αγορά.
Μέσα σε αυτό το κλίμα αβεβαιότητας που έχει δημιουργηθεί στον κόσμο του αυτοκινήτου, με την κρίση στα semi conductors και την έλλειψη διαθέσιμων αυτοκινήτων στην αγορά, το leasing φαίνεται πως αποκτά περισσότερους ακολούθους ενώ το ενδιαφέρον του κοινού προς το leasing δεν αποτελεί μια νέα συνθήκη στην αγορά.
Την περίοδο της έντονης οικονομικής κρίσης, αποτέλεσε πολύτιμη αρωγή για τον κλάδο της αυτοκίνησης . Από τότε, η επιλογή μίσθωσης αυτοκινήτου φαίνεται να καθιερώνεται στην ελληνική αγορά και σήμερα απολαμβάνει ένα μερίδιο κοντά στο 50%.
Ας ξεκινήσουμε όμως από τα βασικά: Τι ακριβώς είναι και πως λειτουργεί το leasing;
Ουσιαστικά, μιλάμε για την μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτου, κατά την οποία ένας ιδιώτης ή μια εταιρεία δίνει ένα αρχικό πόσο για την προκαταβολή του οχήματος και έπειτα πληρώνει ένα σταθερό, προσυμφωνημένο πόσο κάθε μήνα, όμοιο με τις μηνιαίες δόσεις που θα έδινε κατά την αγορά.
Ωστόσο, σε αυτό το σημείο πρέπει να κρατήσουμε δύο στοιχεία: Όλα τα κόστη σχετικά με την συντήρηση ή τους διαφόρους φόρους του αυτοκινήτου (τέλη κυκλοφορίας, φόρος πολυτελείας, ΚΤΕΟ) καλύπτονται από την εταιρεία μίσθωσης με τα μόνα ουσιαστικά έξοδα που απομένουν για τον μισθωτή να είναι τα καύσιμα.
Από την άλλην, μετά το τέλος της αγοράς, τα αυτοκίνητο δεν μένει στην κατοχή του μισθωτή άλλα επιστρέφει στην εταιρεία. Ωστόσο, στο συγκεκριμένο κομμάτι υπάρχει σχετική ευελιξία καθώς οι εταιρείες δίνουν και την επιλογή για εξαγορά του αυτοκινήτου στο τέλος του συμβολαίου.
Αν μετά τη λήξη του συμβολαίου δεν θέλετε να επιστρέψετε το αυτοκίνητο, μπορείτε να προχωρήσετε στην εξαγορά του αυτοκινήτου με τη μέθοδο της δόσης “ballοon”, μια μεγάλη δόση στο τέλος του συμβολαίου.
Εναλλακτικά, μπορείτε να προχωρήσετε στην μίσθωση ενός άλλου αυτοκινήτου από την ίδια εταιρεία.
Σε περίπτωση που ο μισθωτής δεσμευτεί να μην προχωρήσει σε εξαγορά πριν υπογράψει το συμβόλαιο, το μηνιαίο μίσθωμα γίνεται φθηνότερο και αρκετά πιο ευέλικτο. Αυτός ο τύπος μίσθωσης ταιριάζει περισσότερο σε οχήματα εταιρικών στόλων.
Πάμε τώρα στα προνόμια του μισθωτή: Όπως είπαμε, κατά το leasing αυτοκινήτου, τα κόστη συντήρησης και service τα αναλαμβάνει η εταιρεία.
Σε περίπτωση σοβαρής βλάβης, ο μισθωτής δικαιούται αυτοκίνητο αντικατάστασης ενώ κάθε 40.000 χλμ. μπορεί να αλλάζει τα ελαστικά του (χωρίς δική του χρέωση).
Σημειώστε πως σε περίπτωση ανεπανόρθωτης βλάβης στο αυτοκίνητο μίσθωσης σας, η εταιρεία σας παρέχει νέο αυτοκίνητο.
Η εταιρεία επωμίζεται επίσης και όλους τους φόρους ιδιοκτησίας ενώ το ασφαλιστικό συμβόλαιο του οχήματος είναι μεικτό και περιλαμβάνει τις περισσότερες καλύψεις που προσφέρονται από την αγορά. Η οδική βοήθεια είναι δωρεάν και προσφέρεται για 24 ώρες.
Βέβαια, υπάρχουν εταιρείες που παρέχουν και πιο ευέλικτά πακέτα μίσθωσης, με τις υπηρεσίες που προσφέρονται να προσαρμόζονται στις ειδικές ανάγκες και θέλω του κάθε πελάτη.
Σημαντικό είναι να σημειωθεί πως η δυνατότητα leasing δεν περιορίζεται μόνο στα καινούρια αυτοκίνητα, άλλα μίσθωση μπορεί να πραγματοποιηθεί και για ένα μεταχειρισμένο.
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το leasing
-Μίσθωση αυτοκινήτου χωρίς κόστη ιδιοκτησίας και συντήρησης.
-Πληρώνεις μόνο τα καύσιμα!
- Επιστροφή, εξαγορά ή νέα μίσθωση μετά τη λήξη του συμβολαίου
-Πας εξωτερικό και με το εταιρικό σου