Η σωστή θέση οδήγησης έχει τους δικούς της κανόνες, εκτός αν προτιµάς να βάλεις σε ρίσκο την ασφάλειά σου και την υγεία σου. Και αν ακόµα δεν πείστηκες άκου και αυτό: θα είσαι και πιο γρήγορος
1. Το πιο σηµαντικό απΆ όλα είναι ο τρόπος που κάθεσαι εσύ ο ίδιος. Φρόντισε λοιπόν οι γλουτοί σου να έρθουν πίσω και να γεµίσουν το χώρο ανάµεσα στο κάθισµα και την πλάτη του. Στη συνέχεια τράβηξε µπροστά ή πίσω το κάθισµα, ώστε τα πόδια σου να µπορούν να πατήσουν µέχρι το τέρµα και τα τρία πεντάλ χωρίς να τεντώνουν πολύ, αλλά δηµιουργώντας µια µικρή γωνία στο γόνατο.
2. Ρύθμισε τη γωνία της πλάτης του καθίσµατος ώστε να φτάσεις στο τιµόνι µε τα χέρια ελαφρώς λυγισµένα. Μία γωνία λίγο πάνω από 90 µοίρες στους αγκώνες και αντίστοιχα µια γωνία 100-110 µοιρών στη µέση και την πλάτη θεωρούνται ιδανικά. Για επαλήθευση στρίψε το τιµόνι. Οι ωµοπλάτες θα πρέπει να µην ανασηκώνονται, ή έστω ελάχιστα, από την πλάτη του καθίσµατος.
3. Επόµενη κίνηση να ρυθµίσεις το βέλτιστο ύψος καθίσµατος για εσένα. Ο κανόνας είναι: Κάθισε όσο το δυνατόν ψηλότερα, χωρίς να βρίσκει το κεφάλι σου στην οροφή και πάντοτε χωρίς να διακόπτει τίποτε την οπτική πρόσβαση στον πίνακα οργάνων.
4. Η κλίση της έδρας του καθίσµατος (ανασήκωµα) προσαρµόζεται ιδανικά όταν οι µηροί είναι χαλαροί και µπορείς να πατήσεις τα πεντάλ χωρίς µεγάλη προσπάθεια. Εφόσον το κάθισµα έχει προέκταση στο άκρο του, τότε η απόσταση ανάµεσα στο πίσω µέρος του γονάτου και στο εµπρόσθιο άκρου του καθίσµατος, να είναι 2 µε 3 δάχτυλα.
5. Ρύθμισε το προσκέφαλο έτσι ώστε να προστατεύει το κεφάλι, αλλά να µην πιέζει τον αυχένα. Εάν το προσκέφαλο έχει ρυθµιστεί πολύ χαµηλά, µπορεί να προκληθούν σοβαρά τραύµατα στο κεφάλι και στον αυχένα σε περίπτωση οπίσθιου κτυπήµατος. Ένα καλό tip είναι το άνω µέρος της κεφαλής µας να έρχεται στην ίδια ευθεία µε το άνω µέρος του προσκέφαλου.
6. Εάν η έδρα και το κάθισµα είναι εξοπλισµένα µε ρυθµιζόµενα πλευρικά στηρίγµατα, τα µάγουλα τους πρέπει να στηρίζουν το σώµα, αλλά να µην το σφίγγουν.
7. Η οσφυϊκή υποστήριξη πρέπει να εφαρµόζει στο φυσικό σχήµα της σπονδυλικής στήλης. Να προσαρµόζεις πάντα τις ρυθµίσεις από κάτω προς τα πάνω. Ο σηµαντικότερος τοµέας υποστήριξης είναι αυτός της λεκάνης (µέση της µέσης).
Ασφάλεια και ταχύτητα:
H σωστή θέση οδήγησης αποτελεί ένα σηµαντικό παράγοντα ασφαλείας, καθώς η σωστή θέση αποτελεί κρίσιµο παράγοντα σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, καθώς το σώµα είναι σε καλύτερη τοποθέτηση, ώστε να αντιδράσει όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Επιπλέον σύµφωνα µε µελέτες που έχουν γίνει η σωστή θέση οδήγησης συνεισφέρει στην πιο γρήγορη οδήγηση. Σε µετρήσεις που έγιναν, στην ίδια διαδροµή, µε σωστή θέση οδήγησης, η µέση ταχύτητα ήταν µεγαλύτερη κατά 5%.