3 ελαστικά δοκιμάζονται σε πραγματικές συνθήκες (vids)
27299 Επισκέψεις στο άρθρο
Διαβάστε τι επιδόσεις είχαν 3 δημοφιλή ελαστικά δημοφιλών μαρκών στο Test ελαστικών του Auto Τρίτη; Ας δούμε πως τα πήγαν σε δοκιμασίες όπως το φρενάρισμα και το elk test σε στεγνό και βρεγμένο.
Goodyear EfficientGrip Performance Αξιόπιστο φρενάρισμα, καλή συμπεριφορά στο elk test.
Φρένα
Αυτό το θερινό ελαστικό της Goodyear υπόσχεται μεγάλη χιλιομετρική απόδοση μεταξύ των αλλαγών, αλλά η επίδοσή του στις δοκιμές μας ήταν μέτρια παρά την τεχνολογία Active Braking, που διαθέτει (τακούνια με 3D σχεδιασμό τα οποία θεωρητικά σε δυνατό φρενάρισμα αυξάνουν την επιφάνεια επαφής με το δρόμο). Ειδικότερα, το Goodyear EfficientGrip ελαστικό, στο φρενάρισμα επί στεγνού οδοστρώματος κατάφερε επίδοση με 26,29 μέτρα, υστερώντας κατά 1,7 μ. σε σχέση με το πρώτο σε επίδοση ελαστικό. Η επιμήκυνση της απόστασης ακινητοποίησης στο βρεγμένο οδόστρωμα δεν ήταν δραματική –το αυτοκίνητο αναφοράς σταμάτησε στα 26,99 μ., αλλά και εδώ το ελαστικό της Goodyear δεν κατάφερε να ξεχωρίσει σημειώνοντας τη δεύτερη χειρότερη επίδοση στη δοκιμή.
Τest αποφυγής κινδύνου (elk test) σε στεγνό και βρεγμένο
Στεγνό
Η συμπεριφορά του Goodyear EfficientGrip Performance στο στεγνό οδόστρωμα του τεστ αποφυγής εμποδίου ήταν καλή και επέδειξε προοδευτικά χαρακτηριστικά. Ξεκινήσαμε τη διαδικασία με τα 68 χλμ./ώρα (όπως σε όλα τα ελαστικά) όπου και πέρασε με απόλυτη επιτυχία. Το ίδιο και στα 71 χλμ./ώρα με το τιμόνι (παρά τη μεγαλύτερη γωνία στην πρώτη αλλαγή πορείας) να είναι άμεσο και την κατευθυντικότητα να παραμένει πολύ καλή. Στα 73 χλμ./ώρα η διαδικασία κρίθηκε οριακή αφού παρουσιάστηκε τάση υποστροφής οδηγώντας μας σε επαφή με τις κορίνες, αναγκάζοντάς μας έτσι να «πέσουμε» κατά 1 χλμ./ώρα. Τα 72 χλμ./ώρα λοιπόν ήταν η ταχύτητα που τα EfficientGrip Performance λειτούργησαν στον βέλτιστο βαθμό απόδοσής τους.
Βρεγμένο
Στο βρεγμένο οδόστρωμα του τεστ αποφυγής κινδύνου, τα Goodyear EfficientGripPerformance είχαν και αυτά την ίδια συμπεριφορά σε αναλογικά χαμηλότερα χιλιόμετρα. Στα 68 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο αναφοράς πέρασε εύκολα με μια μικρή τάση για υποστροφή στην δεύτερη αλλαγή πορείας, που ωστόσο δεν επηρέασε την επιτυχία του τεστ. Στα 69 χλμ./ώρα αυτή η τάση άνοιξε ακόμα περισσότερο την τροχιά του αυτοκινήτου στο ίδιο σημείο, ενώ και η αίσθηση στο τιμόνι είχε αλλοιωθεί, ωστόσο και πάλι η προσπάθεια κρίθηκε επιτυχημένη. Στα 70 χλμ./ώρα όλα τα παραπάνω είχαν μεγαλύτερη ένταση φτάνοντας έτσι σε μια αποτυχημένη τελικά προσπάθεια.
Michelin Primacy 4
Πρωταγωνιστής στα φρένα!
Φρένα
Χωρίς να είναι από τα ακριβότερα, το νέο ελαστικό Primacy 4 της Michelin κατάφερε να ξεχωρίσει στο τεστ θερινών ελαστικών. Έδειξε ένα ισορροπημένο προφίλ επιτυγχάνοντας την κορυφαία επίδοση τόσο στο στεγνό, όσο και στο βρεγμένο οδόστρωμα. Στο στεγνό ειδικότερα, το Michelin Primacy 4 κατάφερε την καλύτερη επίδοση με 24,6 μέτρα, ενώ αξιοσημείωτη ήταν η προοδευτικότητα στο φρενάρισμα και η σωστή συνεργασία με το ABS.
Εκεί όμως που εντυπωσίασε ήταν στη δοκιμασία του φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα. Τα 3 χρόνια εξέλιξης του, το νέο πέλμα και ένα νέο μείγμα γόμας έπιασαν τόπο και το Primacy 4 κατάφερε κορυφαία επίδοση στο βρεγμένο όχι απλά ανάλογη αυτής στο στεγνό, αλλά καλύτερης! Συνολικά το ελαστικό της Michelin κερδίζει τις εντυπώσεις με την ομοιογενή και ισορροπημένη του απόδοση. Είναι όμως και το ακριβότερο.
Τest αποφυγής κινδύνου (elk test) σε στεγνό και βρεγμένο
Στεγνό
Τα Michelin Primacy 4 είχαν καλή συμπεριφορά στο στεγνό τεστ αποφυγής εμποδίου περνώντας άνετα την δοκιμασία από τις «χαμηλές» ταχύτητες των 65 και 68 χλμ./ώρα. Στα 70 χλμ./ώρα και πάλι παρουσίασαν καλή πρόσφυση και άμεσο έλεγχο κατευθυντικότηταςστις κινήσεις του τιμονιού, δείχνοντας ότι μπορούν να διαχειριστούν ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα. Στα 74 χλμ./ώρα η προσπάθεια κρίθηκε αποτυχημένη, με το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου να «χάνει» σε αμεσότητα, με αποτέλεσμα να ανοίξει σημαντικά η τροχιά του και να ακουμπάει τις εξωτερικές κορίνες στο δεύτερο διάδρομο. Τα 73 χλμ./ώρα ήταν η ταχύτητα που τελικά απέδωσαν τα Michelin, περνώντας επιτυχώς και με ευκολία το τεστ.
Βρεγμένο
Στο ίδιο τεστ με βρεγμένο οδόστρωμα, τα Primacy 4 της Michelin είχαν ελαφρώς πιο προοδευτική συμπεριφορά. Χαρακτηριστικό είναι πως σε αυτή την περίπτωση «βρήκαμε» το πετυχημένο τους «πέρασμα» στα 71 χλμ./ώρα, ενώ στα 72 χλμ./ώρα δεν είχαμε μια οριακή αλλά μια αποτυχημένη προσπάθεια. Περνώντας εύκολα από τα 65 και 68 χλμ./ώρα, τελικά η ταχύτητα προσπέλασης του Focus με αυτά τα ελαστικά ανήλθε στα 71 χλμ./ώρα που επαναλάβαμε 2 φορές. Σε αυτές τις προσπάθειες, το τιμόνι είχε καλή πληροφόρηση και το αυτοκίνητο συμπεριφέρθηκε άμεσα στις αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ η πρόσφυση ήταν επαρκής σε όλο το διάδρομο. Στα 72 χλμ./ώρα και πάλι σε επαναλαμβανόμενη προσπάθεια, το Focus ακουμπούσε την τελευταία κορίνα στον δεύτερο διάδρομο λόγω της ανοιχτής τροχιάς του εκεί.
Bridgestone Turanza T005
Ιδανικό φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο.
Φρένα
Eξαιρετική ήταν η επίδοση του Bridgestone Turanza T005 στο φρενάρισμα σε στεγνό οδόστρωμα, ούσα κάτω από τα 25 μέτρα και η δεύτερη καλύτερη ανάμεσα σε όλα τα ελαστικά της δοκιμής. Σημαντικό στοιχείο είναι και η αίσθηση πως η υψηλής περιεκτικότητας σε πυρίτιο γόμα του «γράπωνε» την άσφαλτο χωρίς να «σέρνεται» ή να προκαλεί υπερλειτουργία του ABS.
Ανάλογη ήταν η εικόνα του νέου ελαστικού τουρισμού της Bridgestone και στο βρεγμένο, όπου επίσης κατάφερε την δεύτερη καλύτερη επίδοση και μάλιστα κάτω από τα 25 μέτρα επίσης. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το T005 πέτυχε την ίδια ουσιαστικά επίδοση επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς του κατασκευαστή για ειδική εξέλιξη, ώστε να είναι το ίδιο καλό στο βρεγμένο, όσο και στο στεγνό.
Τest αποφυγής κινδύνου (elk test) σε στεγνό και βρεγμένο
Στεγνό
Το Βridgestone Τuranza T005 με τα σκληρά πλαϊνά του επωφελήθηκε στο τεστ αποφυγής κινδύνου σε στεγνό οδόστρωμα παρουσιάζοντας αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης και καλή αίσθηση. Πέρασε με επιτυχία όλα τα τεστ με 65, 68 και 70 χλμ./ώρα χωρίς η συμπεριφορά του να αλλάζει σημαντικά. Μια ελαφριά τάση υποστροφής στη δεύτερη αλλαγή κατεύθυνσης δεν ήταν αρκετή να του στερήσει την επιτυχία ούτε και στα 72 χλμ./ώρα. Ωστόσο αυτή η τάση και η απώλεια της πρόσφυσης στα 74 χλμ./ώρα, άνοιγε αρκετά την πορεία του προς τις εξωτερικές κορίνες χτυπώντας μερικές από αυτές. Στα 73 χλμ./ώρα η συμπεριφορά του ήταν πιο προοδευτική και ελεγχόμενη από το τιμόνι και το ESP, βοηθώντας το να ολοκληρώσει τη διαδικασία επιτυχώς και εύκολα.
Βρεγμένο
Εδώ το Bridgestone Turanza T005 δεν είχε την αμεσότητα που περιμέναμε σε σχέση με την εικόνα του στο στεγνό και «έχανε» ελαφρώς και σε αίσθηση στο τιμόνι. Η γενικότερη συμπεριφορά του ωστόσο ήταν η ίδια παρά τα λιγότερα χιλιόμετρα. Περνώντας με επιτυχία το τεστ στα 65 και στα 68 χλμ./ώρα εμφάνισε καλή αμεσότητα και είχε εύκολο έργο σε όλη τη διαδικασία αλλαγής κατεύθυνσης. Αντίθετα στα 71 χλμ./ώρα όπως και στο στεγνό, αυτή η απώλεια πρόσφυσης αλλοίωσε τον προοδευτικό τρόπο λειτουργίας του και απαίτησε την βίαιη εμπλοκή του ESP, το οποίο ωστόσο δεν κατάφερε να το διατηρήσει στην πορεία του τεστ, φτάνοντας έτσι σε μια αποτυχημένη προσπάθεια.
Στα 70 χλμ./ώρα αν και υπήρξε μια στιγμιαία ολίσθηση στην πρώτη αλλαγή πορείας που άνοιξε την τροχιά του, τελικά πέρασε επιτυχώς το τεστ και με σχετική ευκολία.