Test ελαστικών SUV! Έσκισαν τα Goodyear, προβλημάτισαν τα Pirelli
13670 Επισκέψεις στο άρθρο
Επιλέξαμε 5 από τα πιο γνωστά ελαστικά για οχήματα SUV, που διατίθενται και στην ελληνική αγορά. Τα δοκιμάσαμε στο απαιτητικό test "αποφυγής κινδύνου". Δείτε τα αποτελέσματα τους.
Να θυμίσουμε, τι είναι το elk test. Πρόκειται για την πιο σημαντική δοκιμασία αξιολόγησης της ενεργητικής ασφάλειας ενός μοντέλου, μία τυποποιημένη διαδικασία απότομης αποφυγής εμποδίου, που έχει ως βασικό σκοπό του να αναδείξει την συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου, στην περίπτωση που επιχειρήσει απότομο ελιγμό αποφυγής εμποδίου, με αρκετά χιλιόμετρα.
Η ετικέτα ελαστικών δείχνει-με βάση συγκεκριμένες μετρήσεις της κάθε εταιρείας- το πόσο αποτελεσματικό είναι. Δείτε τις αντίστοιχες ετικέτες που έχουν τα 5 ελαστικά της δοκιμής.
Σε αυτή τη δοκιμασία πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το πλαίσιο, το μεταξόνιο και τα μετατρόχια, η αρχιτεκτονική και η ρύθμιση της ανάρτησης, το βάρος και η κατανομή του, το κέντρο βάρους και τα ελαστικά (διάσταση, κατάσταση και χαρακτηριστικά).
Χωρίς αμφιβολία, είναι το σημαντικότερο test για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σήμερα, αφού για να βελτιώσουν την επίδοση για 1 μόλις χλμ./ώρα, σε κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάζουν, ξοδεύουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.
Εμείς διαλέξαμε 5 ελαστικά για αυτοκίνητα SUV που διαθέτουν (σύμφωνα με τους κατασκευαστές τους) προηγμένη τεχνολογία κατασκευής και Mε βάση το πρωτόκολο των δοκιμασιών του AutotritiTESTCenterτα δοκιμάσαμε σε αυτό το δύσκολο και απαιτητικό τεστ. Είναι ελαστικά από επώνυμα brands (μάρκες) που κάνουν καλή πορεία και στην ελληνική αγορά και ανήκουν στην κατηγορία «θερινά» στη δημοφιλή (για SUV) διάσταση 215 / 60 R17.
Με διαφορά την καλύτερη επίδοση, στην «αποφυγή κινδύνου», πέτυχαν τα ελαστικά της Goodyear και της Falken με 78 και 77 χλμ./ώρα αντίστοιχα.
Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τις επιδόσεις που πέτυχε το κάθε ελαστικό και την κατάταξη τουςμε αντίστροφη σειρά (από το τελευταίο προς το πρώτο της δοκιμής).
5. Pirelli Scorpio Verde: Δεν έπεισε με την πρόσφυση του
Ένα ελαστικό της premium κατηγορίας, το οποίο κινήθηκε σε επιδόσεις και κατάταξη που δεν διαφέρει από αντίστοιχες που έχει πετύχει και σε διεθνή tests. Ένα ελαστικό που δίνει έμφαση στην οικολογία και στην κατανάλωση, αλλά δεν κατάφερε μία καλή επίδοση στην σημαντικότατη, για την οδική ασφάλεια, δοκιμασία "αποφυγής κινδύνου».
Το Pirelli Scorpio Verde, ακόμα και στις επιτυχημένες προσπάθειες με 72, 73 και 74 χλμ. /ώρα, δεν έπεισε με την πρόσφυσή του, αλλά ούτε με την κατευθυντικότητά του.
Στα 75 χλμ./ώρα ήταν εμφανές πως είχαμε βρει το όριό του, αφού όλες οι προσπάθειές του στα 76 χλμ./ώρα ήταν αποτυχημένες, με αρκετή υποστροφή την οποία το ESP δεν μπόρεσε να περιορίσει. Τουλάχιστον η υποστροφή ήταν αρκετά προοδευτική, ενώ ο οδηγός είχε αρκετή πληροφόρηση στα χέρια του σε σχέση με τα δρώμενα των εμπρός κατευθυντήριων τροχών.
Προσπάθειες Elk Test με Pirelli
72 χλμ./ώρα: Επιτυχημένο
76 χλμ./ώρα: Αποτυχημένο
75 χλμ./ώρα: Επιτυχημένο
Βαθμολογία για το Pirelli Scorpio Verde
Κατευθυντικότητα: 8-
Πρόσφυση: 7+
ESP: 8
4. ΤΟΥΟ Proxes Comfort : Η ευχάριστη έκπληξη
Υπόσχεται σταθερότητα, καθώς και άνετη, χαλαρή και απολαυστική καθημερινή οδήγηση. Το ΤΟΥΟ Proxes Comfort, στο στεγνό τεστ αποφυγής κινδύνου, είχε σταθερή απόδοση και καλή σε γενικές γραμμές εικόνα.
Ξεκινήσαμε τις προσπάθειές μας από 72 χλμ./ώρα όπου και δεν υπήρξε το παραμικρό πρόβλημα, με το αυτοκίνητο δοκιμής να περνάει ιδιαίτερα άνετα το διάδρομο με καλή αίσθηση και γενικότερα ουδέτερη συμπεριφορά. Όσο αυξανόταν η ένδειξη ταχύτητας στα ηλεκτρονικά μας όργανα, μπορεί να μην άλλαζε αισθητά η κατευθυντικότητα ή η αίσθηση στο τιμόνι, η υποστροφή όμως άρχισε να αυξάνει. Στα 75 χλμ./ώρα στην πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης «άνοιξε» η τροχιά του Qashqai, χωρίς όμως να βγει από την διαδρομή και το τεστ κρίθηκε επιτυχές.
Αν και το Proxes Comfort σημείωσε την ίδια επίδοση με το Pirelli, σε όλη τη δοκιμή, ακόμα και στις αποτυχημένες προσπάθειες, το ιαπωνικό ελαστικό «έπεισε» περισσότερο με το χειρισμό και την κατευθυντικότητά του.
Προσπάθειες Elk Test με TOYO
72 χλμ./ώρα: Επιτυχημένη
76 χλμ./ώρα: Αποτυχημένη
75 χλμ./ώρα:
Επιτυχημένη Βαθμολογία για το TOYO Proxes Comfort
Kατευθυντικότητα: 8+
Πρόσφυση: 8+
ESP: 9
3. Βridgestone Τuranza T005: Ήταν αξιόμαχο
Το Βridgestone Τuranza T005 με τα ενισχυμένα πλαϊνά του επωφελήθηκε στο τεστ αποφυγής κινδύνου σε στεγνό οδόστρωμα παρουσιάζοντας αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης και καλή αίσθηση.
Πέρασε με επιτυχία όλα τα τεστ με 72, 74 και 75 χλμ. /ώρα χωρίς η συμπεριφορά του να αλλάζει σημαντικά. Μια ελαφριά τάση υποστροφής στην δεύτερη αλλαγή κατεύθυνσης δεν ήταν αρκετή να του στερήσει την επιτυχία ούτε και στα 76 χλμ./ώρα. Η απώλεια της πρόσφυσης στα 77 χλμ./ώρα, άνοιγε αρκετά την πορεία του προς τις εξωτερικές κορίνες χτυπώντας μερικές από αυτές. Στα 76 χλμ./ώρα η συμπεριφορά του ήταν πιο προοδευτική και ελεγχόμενη από το τιμόνι και το ESP, βοηθώντας το να ολοκληρώσει τη διαδικασία επιτυχώς και εύκολα.
Ένα ελαστικό με πολύ ομοιογενή συμπεριφορά και σταθερή απόδοση ακόμα και στην πολύ έντονη πίεση.
Προσπάθειες Elk Test με Bridgestone
75 χλμ./ώρα : Επιτυχημένο
77 χλμ./ώρα: Αποτυχημένο
76 χλμ./ώρα: Επιτυχημένο
Βαθμολογία για το Bridgestone Turanza T005
Κατευθυντικότητα: 9
Πρόσφυση: 9-
ΕSP: 9
2. Falken Ziex ZE310: Value For Performance
Το Falken Ziex ZE310 στη διαδικασία του στεγνού τεστ αποφυγής κινδύνου τα πήγε περίφημα. Αρχικά το μαλακό αυτό ελαστικό προσέφερε εξαιρετική αίσθηση στο τιμόνι και απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου στη διαδικασία, ενώ δεν έχασε την πρόσφυσή του πουθενά. Με την τοποθέτησή του άλλαξε η εικόνα του Qashqai.
Πιο συγκεκριμένα στα 72 χλμ./ώρα ήταν απόλυτα εύκολη η διαδικασία, δίδοντάς μας το πράσινο φως να ανέβουμε μέχρι και τα 77 χλμ./ώρα. Και εκεί κανένα πρόβλημα με την γενικότερη συμπεριφορά του να παραμένει εξαιρετική. Ουδέτερη συμπεριφορά, χωρίς έντονη υποστροφή και κυρίως σχεδόν άριστη κατευθυντικότητα, παρά τα μαλακά πλαϊνά. Στην προσπάθειά μας με 78 χλμ./ώρα, ξεπεράσαμε το όριο πρόσφυσης του συγκεκριμένου ελαστικού χτυπώντας τις κορίνες στην είσοδο της πρώτης αλλαγής πορείας. Και πάλι όμως χωρίς ξαφνική απώλεια της πρόσφυσης και εξαιρετική κατευθυντικότητα.
Προσπάθειες Elk Test με Falken
75 χλμ./ώρα: Επιτυχημένο
78 χλμ./ώρα: Αποτυχημένο
77 χλμ./ώρα: Επιτυχημένο
Βαθμολογία για το Falken Ziex ZE310
Κατευθυντικότητα: 9+
Πρόσφυση: 9-
ESP: 10
1.Goodyear EfficientGrip 2 SUV: Με διαφορά το καλύτερο
Η συμπεριφορά του Goodyear EfficientGrip 2 SUV στο στεγνό οδόστρωμα του τεστ αποφυγής εμποδίου ήταν κορυφαία και επέδειξε εξαιρετικά χαρακτηριστικά.
Ξεκινήσαμε τη διαδικασία με τα 72 χλμ./ώρα (όπως σε όλα τα ελαστικά) όπου και πέρασε με απόλυτη επιτυχία. Το ίδιο και στα 75 χλμ./ώρα με το τιμόνι, παρά τη μεγαλύτερη γωνία στην πρώτη αλλαγή πορείας, να είναι άμεσο και την κατευθυντικότητα να παραμένει πολύ καλή. Τα ίδια χαρακτηριστικά συν την top πρόσφυση μας οδήγησαν μέχρι και τα 78 χλμ./ώρα, που ήταν η ταχύτητα, όπου τα EfficientGrip 2 SUV λειτούργησαν στον βέλτιστο βαθμό απόδοσής τους.
Oι μεγάλες λωρίδες στο κέντρο του πέλματος του ελαστικού της Goodyear, επιτυγχάνουν μεγαλύτερη ακαμψία και αυτό φάνηκε στην πράξη, όπου στις αλλαγές πορείας θες σταθερότητα!
Προσπάθειες Elk Test με Goodyear
72 χλμ./ώρα: Επιτυχημένο
79 χλμ./ώρα: Αποτυχημένο
78 χλμ./ώρα: Επιτυχημένο
Βαθμολογία για το Goodyear EfficientGrip 2 SUV
Κατευθυντικότητα: 9+
Πρόσφυση: 10
ESP: 10
Σε αυτό το test διαλέξαμε 5 ελαστικά για αυτοκίνητα SUV που:
- διαθέτουν (σύμφωνα με τους κατασκευαστές τους και την έρευνα μας) προηγμένη τεχνολογία κατασκευής (και …φυσιολογική τιμή)
-συγκαταλέγονται στην γκάμα επώνυμων brands (μαρκών) που έχουν καλό όνομα και
στην ελληνική αγορά.
- αυτή την χρονική περίοδο δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα διαθεσιμότητας (stock), κάτι
που πολλά άλλα brands, λόγω της διεθνούς συγκυρίας, αντιμετωπίζουν. Άρα μπορεί ο
καταναλωτής να τα προμηθευτεί, τώρα που τα χρειάζεται.
- ανήκουν στην δημοφιλή κατηγορία «θερινά» (για SUV), στη διάσταση 215 / 60 R17.
Και το κυριότερο (και για εμάς) ελκύουν το ενδιαφέρον μεγάλου μέρους του κοινού, που επιλέγει και διαβάζει άρθρα που περιλαμβάνουνπαρουσιάσεις ελαστικών αυτοκινήτου από τα συγκεκριμένα brands. Κάτι το οποίο είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε από πρώτο χέρι καθώς καθημερινά βλέπουμε τις επιλογές ανάγνωσης των επισκεπτών του Autotriti.gr (πάνω από 10.000.000 επισκέψεις κάθε μήνα στις σελίδες του).
Oι τιμές των ελαστικών της δοκιμής στην ελληνική αγορά
Οι τιμές (ανά ελαστικό) που «παίζουν» στην λιανική αγορά για τα ελαστικά της δοκιμής μας κινούνται από τα 105 ευρώ (Falken, Goodyear) έως τα 127 ευρώ. Δηλαδή, μια μέση τιμή τετράδα ελαστικών για SUV στην διάσταση 215/ 60 R17 με δείκτη ταχύτητας 96H – 100V, θα σας έρθει γύρω στα 450 ευρώ.
Φυσικά αυτό «σήμερα που διαβάζετε», καθώς οι τιμές –λόγω των διεθνών συνθηκών μεταφορών- συγκρατούνται με κόπο από μια ακόμη ανατίμηση.
Σημειώστε πως αν τα παραγγείλετε (σε κάποια εμπορία που διαθέτει e-shop), ηλεκτρονικά και σας τα αποστείλουν, θα έχετε και μια μικρή επιβάρυνση από 10-12 ευρώ (μεταφορικά κόστη).
Αντίστοιχα αν πάτε σε εμπορία-βουλκανιζατέρ και ζητήσετε να σας τα τοποθετήσουν, θα έχετε μια μικρή επιβάρυνση (ή και καθόλου) για την τοποθέτηση τους.