FAQ: Treadware, Traction, Temperature (δείκτες ελαστικών αυτοκινήτου)
11428 Επισκέψεις στο άρθρο
Για να μην έχετε άγνωστες λέξεις και να μην ψαρώνετε με πραγματικούς όρους και «δείκτες» των ελαστικών αυτοκινήτου, που κάποιες φορές απλά χρησιμοποιούνται για να «θολώνουν τα νερά».
Έχουμε πει πως ένα καλό ελαστικό πάνω από όλα πρέπει να είναι ασφαλές! Το δείχνουν και όλες οι έρευνες. Αυτό ψηφίζει η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων. Για να είναι ασφαλές πρέπει να φρενάρει και να κρατάει καλά. ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ!
Προφανώς οι διάφοροι δείκτες με τα οποία τα αξιολογούν και τα συνοδεύουν οι κατασκευαστές τους, δεν είναι «για πέταμα». Δίνουν extra και χρήσιμες πληροφορίες γι αυτά. Μα θεωρητικές! Καθώς κάθε περίπτωση – κάθε κάτοχος είναι και μοναδικός! Σε άλλα οδοστρώματα κινούμαστε όλοι (συγκρινόμενοι μεταξύ μας). Με άλλες οδηγικές συνήθειες και συμπεριφορές (ο γκαζιάρης, ο σπινιάρης, ο κυριλές κλπ…).
Ας δούμε, συνοπτικά, 3 δείκτες από αυτούς που μπορείτε να «διαβάσετε» και μόνοι σας πριν αγοράσετε Ελαστικά αυτοκινήτου.
Treadware > μέτρηση της αντοχής & της διάρκειας ζωής του πέλματος
Η βαθμολογία του πέλματος είναι μια ΣΧΕΤΙΚΗ μέτρηση της αντοχής & της διάρκειας ζωής του πέλματος του ελαστικού. Οι επιφάνειες του δρόμου (που κινείται καθένας μας), οι συνήθειες οδήγησης και άλλοι παράγοντες καθορίζουν την πραγματική διάρκεια ζωής του πέλματος. Κάθε κατασκευαστής ελαστικών καθορίζει ανεξάρτητα το πέλμα μέσω των δικών του δοκιμών. Το Treadwear δεν βασίζεται σε κανένα βιομηχανικό ή κυβερνητικό πρότυπο. Θεωρητικά λοιπόν, όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός, τόσο περισσότερο θα διαρκέσει το ελαστικό σε σύγκριση με παρόμοια ελαστικά της ίδιας κατασκευής με χαμηλότερους αριθμούς. Ένα ελαστικό με διαβάθμιση πέλματος 800 θα πρέπει ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ να διαρκέσει περίπου το 2πλάσιο από ένα ελαστικό με βαθμολογία πέλματος 400.
Traction > μέτρηση της ικανότητας να σταματά σε ευθεία, υγρή επιφάνεια υπό Κ.Σ.
Χρειάζεται να γνωρίζουμε πως, ενώ ένα πιο σκληρό σύνθετο ελαστικό θα διαρκέσει περισσότερο, θα το κάνει εις βάρος της πρόσφυσης - ιδιαίτερα σε βρεγμένες επιφάνειες. Οι μαλακότερες συνθέσεις ελαστικών θα πιάσουν καλύτερα την επιφάνεια του δρόμου για βελτιωμένο χειρισμό και απόδοση πέδησης.
Να θυμάστε πως οι προδιαγραφές πρόσφυσης αναγράφονται δίπλα στο πέλμα με τη μορφή γραμμάτων όπως AA, ή A, ή B με το AA να είναι ο υψηλότερος δυνατός βαθμός. Η βαθμολογία πρόσφυσης είναι μια μέτρηση της ικανότητας ενός ελαστικού να σταματά σε μια ευθεία, υγρή επιφάνεια υπό ελεγχόμενες συνθήκες. Δεν υποδηλώνει την ικανότητα του ελαστικού να στρίβει σε βρεγμένη επιφάνεια ή την πρόσφυσή του σε πάγο ή χιόνι.
Θερμοκρασία > μέτρηση της αντίστασης ενός ελαστικού στην παραγωγή θερμότητας
Η βαθμολογία θερμοκρασίας είναι μια μέτρηση της αντίστασης ενός ελαστικού στην παραγωγή θερμότητας υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας με τις συνιστώμενες (από τον κατασκευαστή) πιέσεις φουσκώματος.
Οι βαθμοί θερμοκρασίας κυμαίνονται από A έως C, με το A να είναι υψηλότερο και επομένως πιο ανθεκτικό στη παραγωγή θερμότητας. Τα ελαστικά κατηγορίας A διαχέουν αποτελεσματικά τη θερμότητα σε μέγιστη ταχύτητα μεγαλύτερη από 120 km/hour. Το B έχει μέγιστο ρυθμό μεταξύ 100 -120 km/hour. Το C ρυθμίζει το μέγιστο μεταξύ 85-100 km/hour.