Χάρη στα ελαστικά Bridgestone Weather Control A005 και στο εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, το 4X2 Ford Kuga μεταμορφώθηκε σε μια all weather ολοκληρωμένη πρόταση με πρόσφυση και συμπεριφορά σε άσφαλτο και χώμα, που θα ζήλευε ακόμα και τετρακίνητο μοντέλο με θερινά ελαστικά!
Το Ford Kuga απέδειξε με τον πλέον πειστικό τρόπο πως αποτελεί ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητα της κατηγορίας ακόμα και εκεί που σταματάει ο δρόμος και ξεκινάει το χιόνι… Το μοντέλο που μας συντρόφευσε στο Mega Test των C-SUV (1,5 d με 120 ίππους και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων) ήταν εφοδιασμένο με τα all weather ελαστικά Bridgestone Weather Control A005, που προσφέρουν εξαιρετικό έλεγχο σε διάφορες καιρικές συνθήκες, ειδικά στη βροχή, που θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό από τους Ευρωπαίους οδηγούς. Μάλιστα προτού προβεί στον σχεδιασμό, η Bridgestone διεξήγαγε έρευνα με σκοπό να διαπιστώσει τις ανάγκες και τις προσδοκίες των τελικών καταναλωτών..
Εκτός από το όμορφο αισθητικό προφίλ, το Ford Kuga ST-Line ξεχωρίζει και σε οδηγικό επίπεδο ενισχύοντας τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα με πιο σφιχτή ανάρτηση και ευχάριστη οδηγική αίσθηση. Στη διάρκεια του ταξιδιού μας αυτά τα δύο χαρακτηριστικά έκαναν ξεχωριστή την μετακίνησή μας μαζί του, με την ανάρτηση να προσφέρει παράλληλα καλά επίπεδα άνεσης. Άκρως αποτελεσματική και ευχάριστη ήταν συμπεριφορά του Kuga στα κλειστά «στριφτερά» κομμάτια μέχρι το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων και σε αυτό συντέλεσαν και τα εξαιρετικά ελαστικά Bridgestone Weather Control A005, που προσφέρουν υψηλή πρόσφυση και ασφαλή οδήγηση και στο στεγνό, σε συνδυασμό με τη χαμηλή αντίσταση κύλισης (γι αυτό και η κατανάλωση παρέμεινε ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα με εκείνη των συμβατικών ελαστικών) και τη μεγάλη διάρκεια ζωής: Το Weather Control A005 ,σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό του, προσφέρει την ίδια εξαιρετική χιλιομετρική απόδοση με το θερινό ελαστικό τουρισμού της Bridgestone, το Turanza T005.Η αίσθηση ασφάλειας, το γερό κράτημα και οι ήπιες αντιδράσεις διατηρήθηκαν και όταν οι τροχοί συνάντησαν βρεγμένο, από τα λιωμένα χιόνια, οδόστρωμα. Χάρη στις βαθιές και ευρείες αυλακώσεις αποστράγγισης των ελαστικών, το Kuga κρατούσε δυνατά. Ο σχεδιασμός του πέλματος διαθέτει διάταξη σχήματος V καινοτόμο σχήμα Z του πλαϊνού μέρους και αυλακώσεις μεγάλου όγκου στην περιοχή των ώμων του πέλματος.
Κορυφαίο σε αίσθηση και στα δύσκολα τερέν
Στις δοκιμασίες που υποβάλλαμε το κάθε ένα αυτοκίνητο ξεχωριστά, το Ford Kuga δεν έδειξε να δυσκολεύεται παρά το χαμηλότερο ύψος του σε αυτή του την έκδοση και τη σχετικά σφιχτή ανάρτησή του. Στο φρενάρισμα από τα 50 χλμ./ώρα η διαδικασία ακινητοποίησης στο χιονισμένο τερέν ήταν εξαιρετική, με το αμάξωμα να παραμένει πιστό στην τροχιά του χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση της πορείας του από ολίσθηση.
Εξαιρετική ήταν και η συμπεριφορά του Kuga στο σλάλομ, με τα ελαστικά να μην χάνουν εύκολα την πρόσφυση, ενώ το σύστημα διεύθυνσης ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες μας εντυπωσίασε με την αμεσότητα και την αίσθησή του. Το Bridgestone Weather Control A005 είναι νομικά κατοχυρωμένο για χρήση 365 μέρες το χρόνο, χάρη στις πιστοποιημένες, από την σήμανση 3 Peaks Mountain Snow Flake (3PMSF), επιδόσεις του στο χιόνι.
Αντίστοιχα θετική ήταν η εικόνα του και στην δοκιμασία ανάβασης και κατάβασης του διαδρόμου λάσπης-χιονιού. Εκεί το σύστημα Snow του συστήματος παραμετροποίησης διαχειριζόμενο το ESP το έβγαλε ασπροπρόσωπο στην ανηφόρα χωρίς να χάνεται η πρόσφυση, ενώ και πάλι τα ελαστικά έκαναν τη διαφορά. Το νέο μοτίβο αυλακώσεων σε συνδυασμό με το φαρδύ καμπυλόγραμμο πέλμα και τις επιπλέον μικρές εγκοπές στο κεντρικό τμήμα του πέλματος, απομάκρυνε απολύτως αποτελεσματικά τη λάσπη βοηθώντας το Kuga να έχει σχεδόν πρόσφυση τετρακίνητου, όντας όμως δικίνητο! H κατευθυντικότητά του ήταν κορυφαία από το σύστημα διεύθυνσης αν και οι κραδασμοί από το οδόστρωμα γίνονταν αρκετά αισθητοί σε αυτό μέσω και της σφιχτής ανάρτησης.
Τέλος η απόσταση των 178 χλστ. του από το έδαφος (σ.σ. 191 στις εκδόσεις πλην ST-Line, όπως στο μοντέλο δοκιμής) στάθηκε ικανή να ξεπεράσει τα χιονισμένα εμπόδια και σπάνιες ήταν οι φορές που κυρίως ο μπροστινός του πρόβολος είχε επαφή με το χιόνι.
Η γνώμη μας
O συνδυασμός «Ford Kuga+Bridgestone Weather Control A005» αψήφησε τις δυσκολίες που προκύπτουν από το χιόνι και τη λάσπη, χωρίς αισθητή μείωση της αποτελεσματικότητας και στο στεγνό. Ουσιαστικά το δικίνητο Kuga εμφάνισε αποτελεσματικότητα τετρακίνητου, στα όρια της λογικής πάντα.