Οι εταιρίες ελαστικών ξοδεύουν πολύ χρόνο και χρήμα για την ανάπτυξη, τη µελέτη και το σχεδιασμό τους. Η δημοτικότητά τους, τόσο από αισθητική όσο και από άποψη απόδοσης, δείχνει ότι είναι εδώ για να μείνουν. Σε τι όμως διαφέρουν από τα απλά;
Όλα τα ελαστικά αυτοκινήτων εχουν πλάτος, ύψος και το λεγόμενο προφίλ. Το προφίλ ενός ελαστικού είναι το βάθος του πλευρικού τοιχώµατος ή το ύψος της πλευράς του ελαστικού, το οποίο εκφράζεται ως ποσοστό του πλάτους του ελαστικού. Οι αναλογίες διαστάσεων των ελαστικών χαµηλού προφίλ αρχίζουν συνήθως από 60, κινούνται «προς τα κάτω» καθώς το πλευρικό τοίχωµα γίνεται στενότερο.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα τους Τα ελαστικά χαµηλού προφίλ έχουν λιγότερα πλευρικά τοιχώµατα σε σχέση µε τα απλά, γεγονός που τα βοηθά να έχουν ανώτερη απόδοση. Μια αναλογικά ευρύτερη περιοχή επαφής βελτιώνει γενικά την οδική συµπεριφορά και την πέδηση. Ένα βραχύτερο πλευρικό τοίχωµα είναι πιο άκαµπτο και λιγότερο επιρρεπές στην παραµόρφωση όταν εκτίθεται σε πλευρικές δυνάµεις G κατά τη διάρκεια των στροφών, γεγονός που µε τη σειρά του οξύνει την απόκριση του συστήµατος διεύθυνσης. Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων προσφέρουν τα οχήµατά τους µε δύο ή τρία διαφορετικά µεγέθη τροχών, αυξάνοντας συνήθως το µέγεθος του τροχού και µειώνοντας το προφίλ των ελαστικών, όσο βελτιώνονται οι προδιαγραφές.
Ποιο είναι το ρίσκο; Καθώς το προφίλ ελαστικών µειώνεται, το ίδιο ισχύει και για την ικανότητα του ελαστικού να απορροφά και να προστατεύει από τα χτυπήµατα, γεγονός που οδηγεί σε µια ασταθή και λιγότερο άνετη οδήγηση. Ταυτόχρονα, αυξάνεται η πιθανότητα ζηµιών στα ελαστικά, τροχούς και άλλα εξαρτήµατα.
Η µεταβολή της συνολικής διαµέτρου των ελαστικών σας µπορεί να επηρεάσει το σύστημα ABS και την σταθερότητα στην οδήγηση. Εάν λοιπό θέλετε ελαστικά χαµηλού προφίλ, θα πρέπει πρώτα να συμβουλευτείς έναν ειδικό για να βεβαιωθείς ότι η αλλαγή συµµορφώνεται με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.