Αν και το κίνητρο των περισσοτέρων όταν τοποθετούν ζάντες αλουμινίου, είναι να κάνουν το αμάξι τους πιο όμορφο, πίσω από αυτή την κίνηση κρύβονται πολλά σημαντικότερα οφέλη.
Καταρχάς, η εξοικονόμηση βάρους που προκύπτει από την αντικατάσταση των ατσάλινων τροχών με νέους από αλουμίνιο, λειτουργεί ευεργετικά στην κατανάλωση του οχήματος και -ως εκ τούτου- και στις εκπομπές ρύπων. Οι χαλύβδινες ζάντες που έχουν συνήθως τα αυτοκίνητα τείνουν να είναι αρκετά βαριές και συνήθως συμπαγείς. Έχοντας λοιπόν κάτι βαρύ, για να μπορέσει να να περιστρέφεται χρειάζεται περισσότερη ενέργεια.
Παρόμοια λειτουργεί το πράγμα στην επιτάχυνση και την πέδηση, καθώς όσο πιο βαρύς είναι ο τροχός, τόσο περισσότερη δύναμη απαιτείται για να κινηθεί ή για να ακινητοποιηθεί. Συγκεκριμένα, η κύρια δουλειά των φρένων είναι η εξάλειψη της θερμότητας. Εάν στεγάζονται σε ένα χαλύβδινο τύμπανο, δεν θα μπορούν να το κάνουν τόσο αποτελεσματικά. Έτσι, οι ζάντες αλουμινίου ή αν τους ονομάσουμε σωστά, οι τροχοί κράματος μαγνησίου, είναι η πιθανή λύση. Τα κράματα είναι γενικά ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα χάλυβα και επιτρέπουν μεγαλύτερες οπές αέρα, άρα ψύχονται και πιο γρήγορα.
Τι πρέπει να προσέξεις
Οι μεγαλύτεροι τροχοί συνήθως επηρεάζουν την ποιότητα οδήγησης και οδήγησης του αυτοκινήτου, οπότε πρέπει να προσπαθήσεις να διατηρήσεις την ίδια διάμετρο περιστροφής. Εάν αυτή η διάμετρος είναι μεγαλύτερη, τότε θα χρειαστεί επαναβαθμονόμηση, καθώς αλλάζει η τελική αναλογία κίνησης, η επιτάχυνση θα είναι επίσης χειρότερη. Η επίλογή του μεγέθους της ζάντας πρ΄ρπεει να γίνεται με προσοχή, αφού μπορεί να αλλάξει ελαφρώς το σχήμα του έμπλαστρου επαφής, κάτι που θα επηρεάσει το κράτημα του αυτοκινήτου!