Φρενάρισμα στο στεγνό: Toyo τα καλύτερα, με διαφορά
12013 Επισκέψεις στο άρθρο
Δύσκολη ερώτηση! Ωστόσο εμείς την απαντάμε after test δοκιμάζοντας 5 από τα καλύτερα ελαστικά για μία εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία οχημάτων, αυτή των SUV. Ποιο από αυτά λοιπόν «κοκάλωσε» πιο γρήγορα;
Ένα καλό ελαστικό, που η τεχνολογία κατασκευής του το επιτρέπει, μπορεί να φρενάρει γρηγορότερα (από μερικά εκατοστά έως και αρκετά μέτρα) και έτσι να σώσει τον κάτοχο του σε μια δύσκολη στιγμή (φρενάρισμα πανικού) από ένα ατύχημα.
Η ετικέτα ελαστικών δείχνει-με βάση συγκεκριμένες μετρήσεις της κάθε εταιρείας- το πόσο αποτελεσματικό είναι. Δείτε τις αντίστοιχες ετικέτες που έχουν τα 5 ελαστικά της δοκιμής.
Σε αυτό το test διαλέξαμε 5 ελαστικά για αυτοκίνητα SUV που:
- διαθέτουν (σύμφωνα με τους κατασκευαστές τους και την έρευνα μας) προηγμένη τεχνολογία κατασκευής (και …φυσιολογική τιμή)
-συγκαταλέγονται στην γκάμα επώνυμων brands (μαρκών) που έχουν καλό όνομα και στην ελληνική αγορά.
- αυτή την χρονική περίοδο δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα διαθεσιμότητας (stock), κάτι που πολλά άλλα brands, λόγω της διεθνούς συγκυρίας, αντιμετωπίζουν. Άρα μπορεί ο καταναλωτής να τα προμηθευτεί, τώρα που τα χρειάζεται.
- ανήκουν στην δημοφιλή κατηγορία «θερινά» (για SUV), στη διάσταση 215 / 60 R17.
Και το κυριότερο (και για εμάς) ελκύουν το ενδιαφέρον μεγάλου μέρους του κοινού, που επιλέγει και διαβάζει άρθρα που περιλαμβάνουνπαρουσιάσεις ελαστικώναυτοκινήτου από τα συγκεκριμένα brands. Κάτι το οποίο είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε από πρώτο χέρι καθώς καθημερινά βλέπουμε τις επιλογές ανάγνωσης των επισκεπτών του Autotriti.gr (πάνω από 10.000.000 επισκέψεις κάθε μήνα στις σελίδες του).
Στην σημαντική δοκιμασία του Test αποφυγής κινδύνου (ΕLK test ελαστικών) είδαμε τα EfficientGrip 2 SUV της Goodyear να παίρνουν άνετα την 1η θέση ενώ τα ελαστικά ενός άλλου premium κατασκευαστή (Pirelli) τα Scorpio Verde, να μην πείθουν με την πρόσφυση τους.Για την δοκιμασία Φρεναρίσματος σε Στεγνό έδαφος Χρησιμοποιήσαμε ένα δημοφιλές μοντέλο SUV, το Nissan Qashqai. Mε βάση το πρωτόκολλο των δοκιμασιών του Autotriti TEST Centerτο «κοκαλώσαμε», κατ επανάληψη, από τα 80 χλμ./ώρα, σε στεγνό οδόστρωμα. Η ταχύτητα αυτή έχει οριστεί από το επιτελείο του Autotriti, καθώς αυτή είναι η μέση ταχύτητα στο επαρχιακό ελληνικό δίκτυο, το οποίο δεν φημίζεται για την καλή του πρόσφυση.
Ας δούμε όμως πως τα πήγε το κάθε ελαστικό ξεχωριστά.
5. Falken ZIEX ZE 310 ECORUΝ: Είχε δημιουργήσει καλύτερες προσδοκίες
Οι προσδοκίες για το συγκεκριμένο ελαστικό (έπειτα και από την εξαιρετική του επίδοση στο ELK test σε στεγνό, που είχε προηγηθεί) ήταν μεγάλες, μα τελικά το Falken ZIEX ZE 310 ECORUΝ δεν τα πήγε όπως το περιμέναμε.
Στην επίδοση του , των 28,9 μ. που χρειάστηκαν για να ακινητοποιηθεί το Nissan Qashqai από τα 80 χλμ./ώρα συμβάλει ο νέος σχεδιασμός του ελαστικού (παρουσία 4 κεντρικών αυλακώσεων στο πέλμα για καλύτερη αποχέτευση νερού στο βρεγμένο, σύνθεση της γόμας του για αύξηση της διάρκειας ζωής του κατά 30% σε σχέση με το προγενέστερο αντίστοιχο μοντέλο).
Αξιοσημείωτη ήταν η προοδευτικότητα στο φρενάρισμα και η σωστή συνεργασία με το ABS.
Βαθμολογία για το Falken Ziex ZE310 ECORUN
Πρόσφυση: 9
ΑΒS: 9+
Έλεγχος: 10
4. Pirelli Scorpio Verde: Ακόμα μία μέτρια απόδοση
Για μία ακόμη δοκιμασία μετά το ELK test όπου η επίδοση του δεν έπεισε, το ελαστικό της Pirelli δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει με την εμφάνιση του.
Στο τεστ φρεναρίσματος δεν κατάφερε να σημειώσει κάποια αξιόλογη επίδοση στο φρενάρισμα, παρότι τα ελαστικά με μαλακή γόμα έχουν προβάδισμα. Στο απότομο πάτημα του φρένου από τα 80 χλμ./ώρα έδινε την αίσθηση ότι κατά διαστήματα γλιστρούσε πάνω από το οδόστρωμα χάνοντας για λίγο την πρόσφυση και δίνοντας έναυσμα στο ABS να εμπλακεί.
28,5 ήταν τα μέτρα που χρειάστηκαν για να ακινητοποιηθεί το Nissan Qashqai, όταν «φορούσε» το συγκεκριμένο ελαστικό της Pirelli.
Βαθμολογία για το Pirelli Scorpio Verde
Πρόσφυση: 8
ΑΒS: 9-
Έλεγχος: 9
3. Goodyear EfficientGrip 2 SUV: Με τεχνολογία που «δουλεύει»
Μετά την εξαιρετική επίδοση που πέτυχαν τα ελαστικά της στο ELK test σε στεγνό, ήρθε η ώρα να το δούμε και στο φρενάρισμα του. Εδώ όλη την «δουλειά» την κάνει η τεχνολογία Dry Braking, με την οποία στο δυνατό φρενάρισμα αυξάνεται η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με το δρόμο και επιτυγχάνεται καλύτερο αποτέλεσμα. Ένα αποτέλεσμα στο οποίο συμβάλουν και οι μεγάλες λωρίδες που υπάρχουν στο κέντρο του πέλματος του συγκεκριμένου ελαστικού και του προσφέρουν περισσότερη ακαμψία.
Έτσι με «φορεμένα» τα λάστιχα Goodyear EfficientGrip 2 SUV το φρενάρισμα από τα 80 χλμ./ώρα στο αυτοκίνητο αναφοράς έγινε σε 27,9 μ. (ίδια επίδοση με το ελαστικό της Bridgestone). Κ
Και στην περίπτωση του ελαστικού της Goodyear είχαμε άριστο έλεγχο και ανάλογη λειτουργία του ΑΒS σε όλη τη διάρκεια του φρεναρίσματος.
Βαθμολογία για το Goodyear EfficientGrip 2 SUV
Πρόσφυση: 9+
ΑΒS: 10-
Έλεγχος: 10
2. Bridgestone Turanza T005: Καλή επίδοση & top σταθερότητα.
Επιβεβαιώθηκε και με νούμερα ότι η η υψηλής περιεκτικότητας σε πυρίτιο γόμα του Turanza T005, το βοηθά να σταματήσει σε σχετική μικρή απόσταση. Το ελαστικό της Bridgestone κατάφερε τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στο φρενάρισμα επί στεγνού οδοστρώματος.
Τα 27,9 μ. είναι μια πολύ καλή επίδοση για ένα ελαστικό, που έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί τόσο σε στεγνό, όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα. Σε όλη τη διάρκεια του φρεναρίσματος σε καμία περίπτωση δεν δόθηκε η αίσθηση πως το ελαστικό «σέρνεται» ή πως το ABS επενέβαινε αχρείαστα.
Βαθμολογία για το Bridgestone Turanza T005
Πρόσφυση: 9+
ΑΒS: 10
Έλεγχος: 10
1. TOYO Proxes Comfort: Ο μεγάλος νικητής της δοκιμασίας, με διαφορά
Ο μεγάλος νικητής της δοκιμασίας, που πέτυχε την καλύτερη επίδοση στο φρενάρισμα σε στεγνό οδόστρωμα (26,0 μ.) και μάλιστα με διαφορά από το δεύτερο (1,9 μ.) κατάφερε το TOYO Proxes Comfort ανάμεσα στα 5 ελαστικά αυτής της δοκιμής.
Πέρα από το νούμερο αυτό-καθαυτό είναι η ομοιογενής συμπεριφορά σε όλη τη διάρκεια του φρεναρίσματος, που κέρδισε την εκτίμησή μας, χωρίς το ελαστικό να γλιστράει ή να προκαλεί αχρείαστη λειτουργία του ABS.
Η νέα σύνθεση του πέλματος και η εσωτερική δομή του Proxes Comfort δίνουν στο ελαστικό βελτιωμένη σταθερότητα και χειρισμό με σιγουριά, καθώς και εξαιρετική πέδηση. Αυτό φάνηκε και στην πράξη.
Βαθμολογία για το TΟΥΟ Proxes Comfort
Πρόσφυση: 9,5
ΑΒS: 10
Έλεγχος: 10
Oι τιμές των ελαστικών της δοκιμής στην ελληνική αγορά
Οι τιμές (ανά ελαστικό) που «παίζουν» στην λιανική αγορά για τα ελαστικά της δοκιμής μας κινούνται από τα 105 ευρώ (Falken, Goodyear) έως τα 127 ευρώ. Δηλαδή, μια μέση τιμή τετράδας ελαστικών για SUV στην διάσταση 215/ 60 R17 με δείκτη ταχύτητας 96H – 100V, θα σας έρθει γύρω στα 450 ευρώ.
Φυσικά αυτό «σήμερα που διαβάζετε», καθώς οι τιμές –λόγω των διεθνών συνθηκών μεταφορών- συγκρατούνται με κόπο από μια ακόμη ανατίμηση.
Σημειώστε πως αν τα παραγγείλετε (σε κάποια εμπορία ελαστικώνπου διαθέτει e-shop), ηλεκτρονικά και σας τα αποστείλουν, θα έχετε και μια μικρή επιβάρυνση από 10-12 ευρώ (μεταφορικά κόστη).
Αντίστοιχα αν πάτε σε εμπορία-βουλκανιζατέρ και ζητήσετε να σας τα τοποθετήσουν, θα έχετε μια μικρή επιβάρυνση (ή και καθόλου) για την τοποθέτηση τους.