Η δοκιμή all season ελαστικών δημοφιλούς ευρωπαϊκού μέσου ειδικού τύπου, έθεσε σε δοκιμασία 16 από τα καλύτερα ελαστικά στην κατηγορία all season, στη δημοφιλή διάσταση 225/50 R17. Σήμερα θα δούμε πως τα πήγαν τα ελαστικά 3 δημοφιλών premium μαρκών. Goodyear VS Michelin VS Bridgestone, λοιπόν.
Για να καταλήξουν στα 16 καλύτερα ελαστικά της δοκιμής οι Γερμανοί Τesters, αρχικά, έβαλαν στον …στίβο μάχης 32 σετ. Σε test φρεναρίσματος σε στεγνό & βρεγμένο οδόστρωμα.
Τα 16 με την υψηλότερη επίδοση-βαθμολογία σε αυτή την αρχική δοκιμασία προεπιλογής είναι και αυτά που συνέχισαν στις υπόλοιπες δοκιμασίες. Αξίζει να σημειωθεί πως στα πλαίσια αυτού του test τα ελαστικά υποβλήθηκαν και σε ένα πολύ απαιτητικό (και σε χρόνους) test αντοχής φθοράς. Έτσι κάθε σέτ ελαστικών υπεβλήθη σε δοκιμασία κάλυψης 12.000 Χλμ σε πραγματικές συνθήκες. Φυσικά στη συνέχεια, με αυτά τα δεδομένα, οι τεχνικοί της ομάδας υπολόγισαν την τελική φθορά κάθε ελαστικού μέχρι αυτό να φθάσει το min όριο του 1,6 χιλιοστών βάθους πέλματος (που είναι και το όριο ασφαλείας ή αν θέλετε άμεσης αντικατάστασης των ελαστικών). Το αυτοκίνητο αναφοράς που χρησιμοποιήθηκε στο test αυτό, ήταν μια βαριά RWD BMW Σειρά 3. Τα ελαστικά δοκιμάστηκαν σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα σε ζεστές καλοκαιρινές συνθήκες (22 C+).
Ας δούμε στον πιο κάτω κατατοπιστικό πίνακα τα αποτελέσματα των 3 ελαστικών
Goodyear Vector 4Seasons Gen3: Nικητής της δοκιμής
ΤοVector 4Seasons Gen3 ήταν το ελαστικό που αναδείχθηκε νικητής στο τεστ, έχοντας πειστικές επιδόσεις σε κάθε δοκιμασία σε στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα. Ξεχώρισε για τον δυναμικό χειρισμό, για τις μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος στο βρεγμένο, για την πολύ καλή αντίσταση στην υδρολίσθηση, αλλά και για την πολύ χαμηλή φθορά. Στα θετικά του είναι και η πολύ καλή σχέση τιμής – απόδοσης. Αξιοσημείωτο, είναι και το γεγονός ότι οι Testers δεν ανέφεραν κανέναν αρνητικό χαρακτηριστικό για το ελαστικό της Goodyear.
Michelin CrossClimate 2: Στην 7η θέση της συνολικής κατάταξης
Το ελαστικό της Michelin βρέθηκε στην 7η θέση της τελικής κατάταξης. Στα θετικά του ήταν η καλή απόδοση στις δοκιμασίες στο στεγνό οδόστρωμα, όπως επίσης και την αίσθηση ασφάλειας που άφησε στην οδήγηση στο χιόνι. Παρουσίασε δυναμικό χειρισμό, καλή αντίσταση στην υδρολίσθηση και χαμηλή αντίσταση κύλισης.
Αντίθετα, στα αρνητικά του ήταν ότι παρουσίασε υποστροφή στο βρεγμένο οδόστρωμα και η υψηλή τιμή του.
Bridgestone Weather Control A005 EVO
Το Weather Control A005 EVO βρέθηκε στην 9η θέση μεταξύ των 16 ελαστικών της δοκιμής. Έδειξε φυσικά ότι προσφέρει σπορ δυναμικό χειρισμό στο στεγνό οδόστρωμα, αλλά και καλή πρόσφυση και φρενάρισμα σε πάγο και χιόνι. Σταθερός ήταν και ο χειρισμός του στο βρεγμένο. Από την άλλη, έδειξε υψηλά επίπεδα υποστροφής στην οδόηγηση στο χιόνι και μεγάλο επίπεδο φθοράς.