To SPORTMAXX RT2 XL κάνει την CLA 250 e να «πετάει»
17180 Επισκέψεις στο άρθρο
Η σαγηνευτική Mercedes CLA 250 e συνδυάζει τις σπορ επιδόσεις με την απόλυτη οικονομία που εξασφαλίζει το plug-in υβριδικό της σύστημα χωρίς το έξτρα βάρος λόγω της μπαταρίας να είναι πρόβλημα. Πως; Χάρη στην διαχείριση και στην άψογη συμπεριφορά, που εξασφαλίζει το εξελιγμένο σπορ ελαστικό Dunlop SPORTMAXX RT2 XL (extra load), που χρησιμοποιήσαμε στη δοκιμή.
Η Mercedes CLA 250 e δεν περνάει απαρατήρητη: Το αντίθετο μάλιστα, αφού συνδυάζει τον έντονα δυναμικό χαρακτήρα του 4θυρου κουπέ αμαξώματός της με την εκλεπτυσμένη αισθητική του. Όμως η ουσία στο plug-n υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί και που συνδυάζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα και δυνατότητα κίνησης στην καθημερινότητα χωρίς στάλα καυσίμου. Η Mercedes-Benz CLA 250 e αποδίδει συνδυαστικά 218 ίππους και 450 Nm ροπής, προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις μαζί με χαμηλές τιμές κατανάλωσης και μπορεί να διανύσει έως 75 χλμ. με χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας των μπαταριών της. Αυτές όμως προσθέτουν αρκετά κιλά στο πολυτελές και εντυπωσιακό 4θυρο κουπέ, το οποίο ζυγίζει 1.725 κιλά. Το top σπορ ελαστικό Dunlop SPORTMAXX RT2 XL (extra load) ήρθε για να δώσει λύση μιας έχει εξελιχθεί για να διαχειρίζεται κατάλληλα τα μεγάλα φορτία, που συνεπάγεται το μεγάλο βάρος. Αρχικά είναι άριστος τρόπος που περνάει η δύναμη στο δρόμο. Σε αυτό πέρα από το εξαιρετικό ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, βοηθά και η σύνθεση διπλού πυριτίου, που διαθέτει η γόμα του Dunlop SPORTMAXX RT2. Αυτή η σύνθεση εξασφαλίζει top ελκτική πρόσφυση με αποτέλεσμα να βελτιώνει την απόδοση της επιτάχυνσης (6,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα), αλλά και να μειώνει τη φθορά. Παράλληλα, η μέση κατανάλωση σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ φυσικά όταν ήταν φορτισμένες οι μπαταρίες και μέχρι τα 140 χλμ./ώρα κινηθήκαμε εντελώς ηλεκτρικά και με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Οι μπαταρίες φορτίζουν σε 1 ώρα και 45 λεπτά από ένα wallbox ισχύος 7,4 kW., ενώ από απλή οικιακή πρίζα χρειάζονται περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά. Από ταχυφορτιστή η ανάκτηση του 80% της μπαταρίας της CLA 250 e γίνεται σε μόλις 25 λεπτά.
Εντυπωσιακό και ήσυχο εσωτερικό
To εσωτερικό της CLA 250 e δεν διαφέρει σε τίποτα από τις υπόλοιπες εκδόσεις παρουσιάζοντας κορυφαία επίπεδα ποιότητας κατασκευής και φινιρίσματος, αλλά και ιδιαίτερα high-tech διάκοσμο με το σύστημα MBUX να εντείνει αυτόν τον χαρακτήρα και σε αυτή την έκδοση. Αντίστοιχα ίδιοι με την υπόλοιπη σειρά CLA είναι και οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες, με το διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω να είναι οριακά επαρκής λόγω της κουπέ σχεδίασης, αλλά τον αντίστοιχο για τα πόδια τους να ικανοποιεί και με το παραπάνω. Ο χώρος αποσκευών έχει υποστεί μια μείωση της τάξης των 70 λίτρων θυσία στο βωμό της Plug-In Hybrid τεχνολογίας της. Εντυπωσιακά χαμηλό είναι το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα χάρη και στην εξαιρετική κύλιση που εξασφαλίζουν τα διαστάσεων 225/45 R18 ελαστικά Dunlop SPORTMAXX RT2 XL, που «φορέσαμε» στο μοντέλο της δοκιμής.
Άνεση και σπορ συμπεριφορά
Η οδήγηση της Mercedes CLA 250 e στον ανοιχτό δρόμο είναι απολαυστική με ταυτόχρονη τρομερή αίσθηση σταθερότητας ακόμα και στην τελική ταχύτητα των 240 χλμ./ώρα. Σε αυτές τις ταχύτητες τα περισσότερα ελαστικά εμφανίζουν περιφερειακή παραμόρφωση. Το Dunlop SPORTMAXX RT2 όμως διαθέτει τεχνολογία Jointless Belt (JLB), μια υβριδική τεχνική επικάλυψης που μειώνει την περιφερειακή παραμόρφωση στις υψηλές ταχύτητες για κορυφαία σταθερότητα, καθώς και ομοιόμορφη φθορά του πέλματος. Επιπλέον, τα Extra Load χαρακτηριστικά του ελαστικού τονίζουν την άψογη διαχείριση τέτοιων ταχυτήτων. Η ευχάριστη συμπεριφορά της CLA 250 e έχει συνέχεια και στις στροφές, όπου το πολυτελές plug-in 4θυρο κουπέ θα στρίψει αποφασιστικά και ως παραστάτη την εξαιρετική απόδοση του Dunlop SPORTMAXX RT2. Ένα από τα χαρακτηριστικά του σπορ ελαστικού είναι και ο σχεδιασμός MULTI RADIUS TREAD (MRT). Αυτός χρησιμοποιεί δέκα διαφορετικές ακτίνες και κατά συνέπεια έχει μεγαλύτερη ακρίβεια με αποτέλεσμα μια πολύ αποδοτική κατανομή της πίεσης στην επιφάνεια επαφής με το δρόμο. Έτσι έχουμε ομαλότερη μετάβαση από την ευθεία στη στροφή και κατά συνέπεια πιο ακριβείς και προοδευτικές αντιδράσεις χωρίς να γίνεται αντιληπτή κάποια επίδραση του μεγάλου βάρους.
Η πολύ καλή αίσθηση, που προσφέρει η CLA 250 e, ενισχύεται από το επίπεδο προφίλ πέλματος που διαθέτει το SPORTMAXX RT2, όπως όλα τα νέα ελαστικά της Dunlop. Έτσι εξασφαλίζεται έως 8% μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής, η οποία παρέχει καλύτερη σταθερότητα και βελτιωμένη ανάδραση με το δρόμο, επιτρέποντας στα ελαστικά να αποκρίνονται γρήγορα και με ακρίβεια. Έτσι το turn-in παραμένει ακριβές και πειστικό, όπως στις συμβατικές εκδόσεις, χωρίς το βάρος να παραμορφώνει το ελαστικό σε βαθμό που να υποβαθμίζεται η απόκριση και συνολική συμπεριφορά. Ούτε όμως και το φρενάρισμα. Χάρη και στα Power Braking Blocks, τα μπλοκ υψηλής σκληρότητας που διαθέτει το SPORTMAXX RT2 (σε συνδυασμό με τις ενισχύσεις που συνεπάγονται τα extra load χαρακτηριστικά που είχαν τα ελαστικά στο μοντέλο δοκιμής), διατηρούν την ακαμψία τους όταν ασκείται δύναμη φρεναρίσματος για να διασφαλίζεται η μέγιστη επαφή με το οδόστρωμα.
Η CLA 250 e χαρακτηρίζεται από την ουδετερότητα στη συμπεριφορά της και το SPORTMAXX RT2 τονίζει αυτό το πλεονέκτημα. Μέσα σε όλα, η Dunlop υπόσχεται βελτιωμένο χειρισμό και αντίσταση στην υδρολίσθηση χάρη στον ασύμμετρο σχεδιασμό του πέλματος του κορυφαίου ελαστικού της Dunlop. Η συνεχής κεντρική λωρίδα αυξάνει τη σταθερότητα και την ακρίβεια, ενώ η ασύμμετρη διάταξη των αυλακώσεων ενισχύει το κράτημα σε βρεγμένες και στεγνές επιφάνειες. Ένα ακόμη πλεονέκτημα του SPORTMAXX RT2 είναι το MFS σύστημα προστασίας που διαθέτει. Το σύστημα MFS χρησιμοποιεί ένα προφίλ γόμας που διατρέχει την περίμετρο του ελαστικού πάνω από τη φλάντζα του τροχού για τη δημιουργία μιας ζώνης προστασίας από τα κράσπεδα.
Η γνώμη μας
Η Mercedes CLA 250 e γεφυρώνει ιδανικά το προηγμένο βενζινοκίνητο παρόν της γερμανικής φίρμας Mercedes με το ηλεκτροκίνητο αύριο, τη στιγμή που τα εξελιγμένα του Extra Load (XL) χαρακτηριστικά και οι πρωτοποριακές τεχνολογίες του κορυφαίου ελαστικού Dunlop SPORTMAXX RT2 ανεβάζουν επίπεδο στα δυναμικά χαρακτηριστικά του πολυτελούς 4θυρου κουπέ. Ένας top συνδυασμός!