VW T-Cross & Dunlop Sport BluResponse: Κράτημα και οικονομία σε στεγνό και βρεγμένο
3052 Επισκέψεις στο άρθρο
H βασική έκδοση του T-Cross προσφέρει άνεση, ευελιξία, πρακτικότητα και οικονομία, στοιχεία που τονίστηκαν από τα ελαστικά Dunlop Sport BluResponse, που τοποθετήθηκαν στο μικρό crossover της VW για τη σχετική δοκιμή.
Το T-Cross έχει μαζεμένες διαστάσεις (4,11 μ. σε μήκος) και αποτελεί το πρώτο μοντέλο στην κλίμακα των crossover/SUV μοντέλων της VW. Αυτό όμως δεν μεταφράζεται και σε μικρούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, μιας και οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν κάνει πολύ καλή χωροταξική μελέτη στην γεροδεμένη και στιβαρή καμπίνα, που πάντως άξιζε πιο ποιοτικά-μαλακά πλαστικά. Το συρόμενο πίσω κάθισμα τονίζει την πρακτικότητα μιας και διαμορφώνει το χώρο για τους πίσω επιβάτες και τον όγκο του πορτμπαγκάζ (347-417 λτ.) ανάλογα με τις ανάγκες. Η απόσταση από το έδαφος είναι μεγάλη, 184 χλστ., όμως το T-Cross δεν προσφέρει σύστημα τετρακίνησης σε καμία έκδοσή του.
Η συμπεριφορά του βασικού VW T-Cross ακόμα και στο βρεγμένο ήταν ιδιαίτερα φιλική. Σε αυτό αρωγός στάθηκε και το μείγμα, υψηλής περιεκτικότητας σε πολυμερή, που χρησιμοποιεί το Dunlop Sport BluResponse. Παράλληλα, τα μεγάλα κεντρικά αυλάκια στο πέλμα ευνόησαν την απομάκρυνση του νερού για αυξημένη αντίσταση στην υδρολίσθηση.
Έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση Η βασική έκδοση του VW T-Cross «φοράει» τον 1,0 TSI τούρμπο βενζινοκινητήρα που αποδίδει 95 ίππους και 175 Nm από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ. Χωρίς οι επιδόσεις να είναι ανεπαρκείς, η συγκεκριμένη έκδοση δίνει έμφαση στην οικονομία. Η τελευταία μάλιστα τονίστηκε λόγω του Dunlop Sport BluResponse χάρη στον αεροδυναμικό σχεδιασμό και στο μείγμα γόμας του, που επιτρέπει την χαμηλή ανάπτυξη θερμοκρασίας. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η αντίσταση κύλισης κατά 30% (σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο του ελαστικού) προσφέροντας σημαντική οικονομία καυσίμου. Στη διάρκεια της δοκιμής η κατανάλωση ήταν γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Άνεση και κράτημα ακόμα και στη βροχή
Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή και στο ταξίδι οι κλειστές εγκοπές στους ώμους του Dunlop Sport BluResponse, παράγουν χαμηλά επίπεδα θορύβου για πιο άνετη και αθόρυβη οδήγηση. Mε ταχύτητα λίγο πάνω από το όριο θα ενοχλήσει μόνο ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέφτες. H ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, ελέγχοντας σωστά την ψηλή σιλουέτα του T-Cross, ενώ σε συνδυασμό με τα καλά ρυθμισμένα ηλεκτρονικά, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου έχει ιδιαίτερα φιλικό χαρακτήρα ακόμα και στο βρεγμένο οδόστρωμα. Εδώ αρωγός στέκεται και το μείγμα, υψηλής περιεκτικότητας σε πολυμερή, που χρησιμοποιεί το Dunlop Sport BluResponse. Παράλληλα, τα μεγάλα κεντρικά αυλάκια στο πέλμα ευνοούν την απομάκρυνση του νερού. Στα πλεονεκτήματα του VW T-Cross είναι και το πολύ καλό φρενάρισμα, αφού στο στεγνό και παρά τα πίσω ταμπούρα, ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε 37,4 μ. Σίγουρα και εδώ έπαιξαν το ρόλο τους τα ελαστικά. Συγκεκριμένα, η καινοτομία της Dunlop με τα μικρά τακούνια πέλματος, μειώνει την απόσταση φρεναρίσματος σε στεγνούς, αλλά και βρεγμένους δρόμους. Κατά το φρενάρισμα τα τακούνια πέλματος αυξάνουν την επαφή με το οδόστρωμα προσφέροντας μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος. Η Dunlop υπόσχεται μάλιστα καλύτερο φρενάρισμα κατά 2,8 μέτρα σε βρεγμένο και κατά 3 μέτρα σε στεγνό οδόστρωμα σε σχέση με το μέσο όρο των ανταγωνιστών του ελαστικού.